Mme

Gravid82

Glad i forumet
Snøfnuggene 2018
Hei jenter[emoji3]
Jeg begynte å lure på en ting. Jeg ønsker å fullamme hvis dette lar seg gjøre men tenkte å handle inn en pk med morsmelkerstatrning bare så jeg har stående i tillfelle det blir trøbbel o.l ( beroligende å bare ha i hus tenkte jeg)
Så kommer spørsmålet: Hvilken sort er best og hva skal jeg kjøpe? Er jo så masse forskjellige på butikken [emoji39]

Så lenge du kjøpet en som er tilpasset barnets alder så skal de være tilnærmet like mtp næringsinnhold osv. Som barnepleier og sykehus generelt har ikke lov å anbefale et merke. Men hvis du spør på apotek/bandagist så kan de si noe om fordeler/ulemper merke mot merke liksom så tar du et valg der ifra. På kvinne-barneklinikken i Stavanger brukes det mye nestle nan 1 :happy: som en start-standard. Men dette tilpasses jo også det enkelte barn, ved spiseproblematikk finnes det jo et hav av alternativer. :smug:

Jeg tror jeg bare kjøpte inn nan (den til nyfødt). Fikk aldri bruk for det, men som du skriver så er det kjekt å ha dersom det plutselig skulle være et problem. Denne gangen har jeg fått tilsendt en hel haug med "smaksprøver" fra hittil to ulike produsenter her i USA uten å ha bedt om det. Så jeg trenger ikke å handle noe som helst. Mme er nok litt mer vanlig her som mødrene stort sett må ut jobb igjen ganske kjapt.
Men jeg håper ammingen går like greit som med de to eldste. Hadde ikke gjort noe om hun her vil ta flaske innimellom da, det har storesøstrene nektet..

Her på nyfødtintensiven så anbefalte de pre-nan (spesial for premature) eller hipp. Hipp er skånsom for magen. Denne brukte jeg til første (som nå har blitt 8år) og hun hadde aldri noe trøbbel. Men husk at de er kumelk-baserte så hvis du skulle få et barn med melkeprotein allergi så finnes det egne for dette. :happy:

Takk for svar jenter[emoji3][emoji1319]Er greit å ha en pk stående for sikkerhetsskyld tenker jeg[emoji3]

Takk for svar jenter[emoji3][emoji1319]Er greit å ha en pk stående for sikkerhetsskyld tenker jeg[emoji3]

Ikke kjøp den store posen, men et par av de ferdigblandede. De koster 10 kr ca hver og du sparer både tid og penger. Om du videre må gi MME er jo pulveret billigere. Jeg tenker kjøpe inn 2-3 med ferdig MME før fødsel sammen med de avent flaskene som ofte følger med i babypakker ;)

Ikke kjøp den store posen, men et par av de ferdigblandede. De koster 10 kr ca hver og du sparer både tid og penger. Om du videre må gi MME er jo pulveret billigere. Jeg tenker kjøpe inn 2-3 med ferdig MME før fødsel sammen med de avent flaskene som ofte følger med i babypakker ;)

Oi det var lurt[emoji3][emoji106] Tusen takk for tips[emoji8]

Sniker fra desember.

Signerer denne. De små ferdigblandede er geniale og billige, frem til du ser om du trenger mer/skal fortsette. Jeg vil også anbefale å kjøpe et par matekopper og evt. bruke dersom du gjerne vil amme så ikke babyen blir sugeforvirret. Vi måtte gi MME på dag 3 og jeg vil gjerne amme så jeg ville ikke gi flaske så tidlig. Jeg hadde ikke trodd at jeg ikke kom til å ha nok melk så jeg valgte å ikke kjøpe inn på forhånd men det hadde vært veldig deilig å hatt det!

Back
Topp