Mme

BMC

Februar 14's Miss Skravle
Tilgangsansvarlig
Februar 2014 - Skjult forum
VIP
♡Junigull 2016♡
Dere som gir mme, hvor mye drikker de små ca om gangen og hvor mange ganger i døgnet gir dere?
 
Dere som gir mme, hvor mye drikker de små ca om gangen og hvor mange ganger i døgnet gir dere?
Marie får flaske på morgenkvisten, 5-6 tiden, til lunsj i 1-2 tiden, til kvelds rundt 8-9 og 1 gang på natta. Så 4 flasker, drikker ca 200 hver gang. Eller lunsjflasken drikker hun ca 150. De andre varierer mellom 160 og 240 ca.
 
Dere som gir mme, hvor mye drikker de små ca om gangen og hvor mange ganger i døgnet gir dere?
Jeg føler at han har vært litt dårlig til å drikke nå i det siste, så har begynt å gi ham i tillegg til måltider (spiser mye mer fast føde enn før)
Så på morgenen (mellom 7.30-8.30)får han grøt + 90 ml mme, kl 11 får han 150 ml mme og brødskive, kl 2 får han litt frukt og brødskive og 90 ml eller 120 ml kommer litt ann på hvor mye han har drukket de andre gangene og hvor mye han spiser av maten. Han drikker alltid vann til middagen, men hvis jeg ikke føler at han har fått i seg nok så prøver jeg med litt mme i tillegg til grøten når han skal ha kveldsmat :)

Har bare gjort det sånn i et par dager, men funker greit :) Begynte med dette da jeg følte at han hadde veldig få våte bleier en liten periode og har våte bleier flere ganger til dagen nå [emoji106]

Liker ikke så drikke så mye om gangen og har sluttet å spise på natta, så da var det beste å dele det opp litt :)
 
  • Liker
Reactions: BMC
Syns min drikker så sykt lite. Max 120 ml, men som regel bare 60 før han ikke vil ha mer. Slår sikkert 1/3 av pakken ut i vasken [emoji85] til og med den første på morgenen når han ikke har fått mat på 10-11 timer drikker han bare 60-90 ml. Men har greit våte bleier, drikker vann til måltidene (kanskje jeg må prøve mme i kopp og se om han drikker). Blir vel ca 200-250 ml i løpet av en dag og det syns jeg er lite..
 
Syns min drikker så sykt lite. Max 120 ml, men som regel bare 60 før han ikke vil ha mer. Slår sikkert 1/3 av pakken ut i vasken [emoji85] til og med den første på morgenen når han ikke har fått mat på 10-11 timer drikker han bare 60-90 ml. Men har greit våte bleier, drikker vann til måltidene (kanskje jeg må prøve mme i kopp og se om han drikker). Blir vel ca 200-250 ml i løpet av en dag og det syns jeg er lite..
Sånn var det her også, men begynte med grøt + litt mme på morgenen og føler at han drikker mer mme til lunsj da, men synes også at det var rart at han ikke drakk mye på morgenen når han hadde vært så mange timer uten mat
 
Sånn var det her også, men begynte med grøt + litt mme på morgenen og føler at han drikker mer mme til lunsj da, men synes også at det var rart at han ikke drakk mye på morgenen når han hadde vært så mange timer uten mat
Kanskje ikke sulten med en gang, jeg kan evt prøve å drøye det litt. Er litt grøtlei også, så føler det blir lite grøt og melk for tiden.. men de tåler vel perioder uten like mye kalsium og jern.
 
Min drikker ca 150ml ca 4ganger iløpet av dagen... ikke alltid han drikker så mye...
 
Kanskje ikke sulten med en gang, jeg kan evt prøve å drøye det litt. Er litt grøtlei også, så føler det blir lite grøt og melk for tiden.. men de tåler vel perioder uten like mye kalsium og jern.

Jeg gir kun hjemmelaget grøt, så er lite jern og kalsium i den :p synes ikke noe om sinlac og det gjør ikke mini heller... kan du ikke gi annet mat med jern i? :)
 
Jeg gir kun hjemmelaget grøt, så er lite jern og kalsium i den [emoji14] synes ikke noe om sinlac og det gjør ikke mini heller... kan du ikke gi annet mat med jern i? :)
Joda, men de skal jo ha en del melk enda, er vel det som er "verst". Har vært greit når han har spist 2 porsjoner grøt siden det er melk i det, men nå får jeg jo max i han 200 ml per dag.
 
Joda, men de skal jo ha en del melk enda, er vel det som er "verst". Har vært greit når han har spist 2 porsjoner grøt siden det er melk i det, men nå får jeg jo max i han 200 ml per dag.

Sender deg en melding på privaten :)
 
  • Liker
Reactions: BMC
Marie får flaske på morgenkvisten, 5-6 tiden, til lunsj i 1-2 tiden, til kvelds rundt 8-9 og 1 gang på natta. Så 4 flasker, drikker ca 200 hver gang. Eller lunsjflasken drikker hun ca 150. De andre varierer mellom 160 og 240 ca.
Veldig likt som her![emoji4]

Rutinen er litt annerledes, men ca 4 flasker i døgnet her og med 200 ml. Den ene flaska hender det det er 120 ml hvis det er rett etter lunsj for å sove på:)

Må gi stortsett alle flaskene i senga hans alene på mørkt rom ellers er han ikke interessert mer enn de første 30 ml
 
Veldig likt som her![emoji4]

Rutinen er litt annerledes, men ca 4 flasker i døgnet her og med 200 ml. Den ene flaska hender det det er 120 ml hvis det er rett etter lunsj for å sove på:)

Må gi stortsett alle flaskene i senga hans alene på mørkt rom ellers er han ikke interessert mer enn de første 30 ml
Hm, kanskje jeg må prøve å gi i vogna når han skal sove?
 
Hm, kanskje jeg må prøve å gi i vogna når han skal sove?
Det funker hvert fall her. Ligger han sånn at han kan bli forstyrra så er det nyttesløst[emoji23]
 
Back
Topp