MME

storesøster

Glad i forumet
Mange her som gir tillegg?
Jeg ammer først men må gi mme i tillegg da jeg ikke har nok melk.:(
Snuppa er 5 dager i dag :)

Kan man koke opp vann og ha i flasker som så settes i kjøleskapet eller hvordan gjør man det?

Kan man koke opp vann og ha i flasker som så settes i kjøleskapet eller hvordan gjør man det?
Tror du må blande ut mens vannet er lunkent, ellers vil vel ikke pulveret løse seg opp?

Pulveret må blandes i like før måltidet mens vannet er lunkent. Står det ferdig blandet i kjøleskapet i lenger tid kan det danne seg bakterier. Jeg tror melken mister litt næring om en har det i kokvarmt vann.

Pulveret må blandes i like før måltidet mens vannet er lunkent. Står det ferdig blandet i kjøleskapet i lenger tid kan det danne seg bakterier. Jeg tror melken mister litt næring om en har det i kokvarmt vann.
Ja men tenkte på det kokte vannet:) å fylle så mye vann jeg trenger å sette noen flasker i kjøleskapet og når han skal ha mat må jeg da varme i Micro og så ta i pulver?:)

Ja men tenkte på det kokte vannet:) å fylle så mye vann jeg trenger å sette noen flasker i kjøleskapet og når han skal ha mat må jeg da varme i Micro og så ta i pulver?:)

Åååja. ;) Det vet jeg ikke, men skulle vel tro det går bra?

Det anbefales å ikke varme melk til babyen i micro da det gir ujevn varme.

Varmer vann med vannkoker. Lager i stand for hvert måltid.
Kan koke opp vann å ha stående i vannkokeren, da kan man bare gi det et lett oppkok når man trenger det. Perfekt temperatur hver gang.

Vi koker opp vann og fordeler på alle flaskene en gang i døgnet. (Har åtte stk.for å slippe å gjøre dette flere ganger ila.dagen..) Da står de klart i kjøleskapet ved behov. Varm opp vannet i flasken enten ved micro (rist godt), ha i litt varmt (kokt) vann eller ved hjelp av flaskevarmer, rist og kjenn at temperaturen er riktig før du tilsetter mme og voila-maten er klar. NB! Viktig at mme pulveret ikke skal tilsettes før ved bruk. Mme har jeg ferdig dosert i Philips Avent bokser, slik at jeg sparer tid på det også ☺️ Alt for at melken skal bli raskest mulig klar til prinsen ☺️ Er vi på tur har jeg med flaske med ferdig dosert vann, samt kokt vann på termos og følger ellers fremgangsmåten som over ☺️ Veldig enkelt og greit og ikke minst trygt. Dette er mitt andre barn som ikke ikke får nok mm slik at jeg må gi tillegg etter hver amming, så dette har jeg god erfaring med ;)

Her pumper jeg og gir mm med flaske. Hvis han er mer sulten får han mme i tillegg. På tur tenker jeg hab får mme. Litt usikker på hvordan vi skal gjøre det, men likte fremgangsmåten over;) Noen som har erfaring med å ha med seg pumpet melk på tur?

Har klart kokt vann på tåteflasker i kjøleskapet.

-Heller passe mengde vann over på den flasken som skal brukes.
-Varmer til passe temp i micro.
-Så pulver.
-Rister godt.
- kjenner at den er passe varm ved og dryppe litt på håndleddet
Bon apetitt ;)

Når vi er ute så har vi med sånne ferdigblandet kartonger.

Bruker Hipp og Holle :)

Har klart kokt vann på tåteflasker i kjøleskapet.

-Heller passe mengde vann over på den flasken som skal brukes.
-Varmer til passe temp i micro.
-Så pulver.
-Rister godt.
- kjenner at den er passe varm ved og dryppe litt på håndleddet
Bon apetitt ;)

Når vi er ute så har vi med sånne ferdigblandet kartonger.

Bruker Hipp og Holle :)
Varmer du opp den ferdigblandede mme å?

Kan jeg spørre hvor mye og hvor ofte din spiser?;) Synes det er litt vanskelig med de ferdig boksene til nan siden det er 200ml i en boks. Jan klarer ikke det til et måltid og hva gjør jeg med resten da?:p Kan den fordeles på to flasker på forhånd kanskje?

Kan jeg spørre hvor mye og hvor ofte din spiser?;) Synes det er litt vanskelig med de ferdig boksene til nan siden det er 200ml i en boks. Jan klarer ikke det til et måltid og hva gjør jeg med resten da?:p Kan den fordeles på to flasker på forhånd kanskje?
Ca 90 ml hver 3-4 time :) Setter resten i kjøleskapet hvis vi er på besøk et sted. Har enda ikke vært i det dilemmaet uten kjøleskap i nærheten :p

Ca 90 ml hver 3-4 time :) Setter resten i kjøleskapet hvis vi er på besøk et sted. Har enda ikke vært i det dilemmaet uten kjøleskap i nærheten :p
Som oftest har man vel tilgang på både kjøleskape og kokemuligheter;) tenkte mer når man er på biltur, helsestasjon, bytur ol. Synes det er litt vanskelig å plutselig ha fått et flaskebarn:D vi finner nok ut av det å men!

Som oftest har man vel tilgang på både kjøleskape og kokemuligheter;) tenkte mer når man er på biltur, helsestasjon, bytur ol. Synes det er litt vanskelig å plutselig ha fått et flaskebarn:D vi finner nok ut av det å men!
Da er det nesten lettere med termos og pulver :)

Back
Topp