MME

Loca79

Gift med forumet
Januarskatter 2015
Sommerfuglene 2017
Har dere selv valgt å begynne med det, eller er det etter anbefaling fra helsesøster??
Vurderer å gi på kvelden, virker som jeg har litt lite melk da..

Du har ikke lite melk. Du vil få det om du begynner med mme.

Jeg ble anbefalt av helsesøster å gi mme på kvelden. Men det var ikke for at jeg hadde for lite men heller for å få litt avlastning fordi han var på puppen 24/7.

Jeg begynte med det selv, men når jeg sa det til helsesøsteren så sa hun at det hørtes lurt ut. Hadde da holdt på en ukes tid med amming hele kvelden (og nettene) uten at det hjalp, så når vi begynte å gi henne en flaske med ca 100 ml ble det en ny verden.. Hun var blid og fornøyd hele kvelden og sov sammenhengende fra 23 til 6-7 neste morgen :) Det var bedre å gi ei flaske og ha ei blid jente og opplagte foreldre sa hun :)

Me har gitt ei flaska mme på kvelden no, ikkje snakka me hs om da. Men da tok sånn på (for oss alle tre egentli) å amma og byssa i fleire tima kvar kveld. Mini va so trøtt men nekta å sova.. Og einaste eg gjor omtrent va å slenga mini frå pupp te pupp!..:o :p eg pumpe ette ho har fått flaska og har kubba, pluss at eg pumpe ette nattmaten. Håpe og trur eg slepp mista den litla melko eg har forda..:) merka vertfall at mini e nøgd me flasko si.:)

I samråd med helsesøster;-). Etter ca 2 uker med en gutt konstant hengene i puppene og med en vekt som var på vei til å flate ut samt at han gråt mye om kvelden pga sult så begynte vi med mme også. Nå gir jeg ca 3 flasker mme ila dagen i tillegg til amming og har en helt annen gutt:-). Nå mistenker jeg derimot at han klør i munnen med tenner på gang så han gråter en del for tiden nå..

Valgte det forsåvidt selv, men hadde jeg ikke begynt hadde babyen sulta :-P
Jeg har lavt stoffskifte og sliter derfor med amming.. og begge mine eldste barn gikk ned godt over ti prosent før jeg fikk gi dem mme, nå fikk hun da hun var et døgn gammel og har holdt seg godt :-)
Hun har hele tiden vært selvregulert, som ved amming, når hun trenger mer på kvelden går det kortere tid mellom hver flaske - selv om det såklart ikke er så hyppig som ved kveldsamming...
Jeg sluttet å delamme da hun var seks uker, da var det ikke kjekt for hverken meg eller henne.

Sniker fra febr:)
Etter anbefaling fra jordmor begynner vi nå med mme om kvelden. Vi er alle tre, og spesielt meg og baby helt utslitt av all kveld- og nattammingen og en liten som ikke helt klarer å falle til ro med bare pupp. Så blir spennende å se om det hjelper med en flaske mme før leggetid :)

Snuppa mi kaver også hver kveld. Blir aldri fornøyd og vil ligge på puppen hele tiden. Men det er bare pga du produserer mindre melk på kvelden, da den er fetere. Det gjør at de aldri helt får den metthetsfølelsen. Men det betyr ikke at du har lite melk. Som Huleboer! sier kan du da risikere å miste melka om du gir mme :)

Vi gir en flaske mme etter amming om kvelden, men i det siste har han bare villet ha rundt 60-70 ml, da har han fått spise i en times tid. Så går det en time, så vil han amme igjen før han roer seg nok til å sovne. Gir tillegget etter ammingen som starter ca kl 22, og i natt roet han seg ikke før kl 02, noen som får den lille til å sove rett etter amming og nan? Sitter dere da i et mørkt/stille rom eller går det også i stua med tv på? Prøver å finne ut hva jeg kan gjøre for at han skal sovne rett etter nanen, han virker så oppspilt av den.

Vi gir en flaske mme etter amming om kvelden, men i det siste har han bare villet ha rundt 60-70 ml, da har han fått spise i en times tid. Så går det en time, så vil han amme igjen før han roer seg nok til å sovne. Gir tillegget etter ammingen som starter ca kl 22, og i natt roet han seg ikke før kl 02, noen som får den lille til å sove rett etter amming og nan? Sitter dere da i et mørkt/stille rom eller går det også i stua med tv på? Prøver å finne ut hva jeg kan gjøre for at han skal sovne rett etter nanen, han virker så oppspilt av den.

Me har gitt ekstra melk på kvelden ette amming, då har ho som regel ein 5 timers før mat igjen..
Da eg gjer e å ta på pysj ette amming, bytte bleia og gjer ho natteklar. So tar eg flasko og mini med på soverommet, der da e mørkt :) då drikke ho te ho nesten kubbe, men må som oftast byssa litt på ho og..

Back
Topp