MME

Blitz

Glad i forumet
Sensommerbarna 2016
Hei og god jul :)
Håper alle har hatt en fin jul med god mat og masse kos :D

Satt å tenkte på her en dag om hvor lenge skal man gi dei MME egentlig?
Vi pleier å gi han flaske (mellom 100-180ml) 1-2 ganger daglig + når han skal sove på kvelden (men han sovner aldri MED flasken), når skal vi slutte med det? Noen råd om hvor lenge det er nødvendig?

Ha en fortsatt god romjul/nyttår :)
 
Vi har fått beskjed at nå når han har blitt 1år kan vi gradvis gå over til vanlig kumelk. Småen her var ikke noe spes intr i mme i det siste så vi har kutta det helt ut. Han får jo grøt, skive, frukt/grønnsaker ila dagen. Og vann eller kumelk til måltidene.
 
Jeg syntes flaske 2-3 ganger i døgnet hørtes mye ut for en ettåring. Spesielt vis det er grøt i tillegg. Man skal vel begrense totalmengde melk i døgnet (selv om det er mme)? Vi fikke i alle fall beskjed om det.

Her får minsta ei flaske midt på dagen fortsatt, i forbindelse med dupp nr to. Skal kutte ut flaska når vi kutter ut dupp nr 2 tenkte jeg. Hun drakk veldig lite vann når hun først begynte, så vi fortsatte med flaska ei stund ekstra.. Også har den bare blitt der :)

uansett tror jeg at de ikke trenger mme eller flaske nå når de er blitt så store, så sant de får i seg mat og vann. så om du vil slutte kan du nok helt sikkert det. :)
 
Max 600ml mme fikk vi beskjed om på 11 mnd kontroll. Vet ikke om det ink grøt eller ikke. Her er det ei flaske på senga til natta og av og til 1 flaske på dagen.
 
Max 600ml mme fikk vi beskjed om på 11 mnd kontroll. Vet ikke om det ink grøt eller ikke. Her er det ei flaske på senga til natta og av og til 1 flaske på dagen.
HS sa ialllefall her at totalen måtte man regne med grøt i. Men tror ikke det blir dl for dl liksom. Det er vel ikkje bare MME i grøten
 
Slutta for en stund siden vi. Gikk heller over til 3 flasker kumelk i stedet. Morgen, slik at han kan legges igjen rett etterpå, etter den første duppen og til kvelds.
 
Back
Topp