MME

Buffeluremamma

Forumet er livet
Lurer nå på om det kanskje er på tide å kutte ut melkeflaska på morgenen?
Hun hoser seg veldig med den egentlig, men hun får jo frokost i barnehagen og.
Tenker lit sånn i forhold til kcal inntaket jeg.
Ville det vært smart å istedenfor bare varmet litt melk fra kjøleskapet?
Er så usikker på når vi skal slutte jeg[8|]
Hun elsker jo den flaska om morgenen, men på den annen side er hun snart 15 mnd.

Ja... Har vel skrevet dette ørten ganger før, men kan gjøre det igjen jeg! [8D]

Vi fikk streng beskjed på helsestasjonen på 1 årskontrollen om å ikke gi mme mer. For det er bare unødvendige ekstra kalorier... Vi har slike "koseflasker" vi også, men da varmer jeg bare vanlig melk. [:)]

Og jammen meg sparer man penger også! [:D]

Hm, jau[:)]
Vanskelig det der kjenner jeg.
Hun må ha i seg noe mellom da hun våkner 07.30 og skal spise frokost i bhg 08.00, har passet oss veldig greit å la henne se litt barnetv en 15 min mens hun drikker flasken sin.
Begynte nå å tenke over om vi ga henne den av vane, eller om hun virkelig trenger den?

Flere som har tanker på det?

ORIGINAL: MammaNina

Vi fikk streng beskjed på helsestasjonen på 1 årskontrollen om å ikke gi mme mer. For det er bare unødvendige ekstra kalorier... Vi har slike "koseflasker" vi også, men da varmer jeg bare vanlig melk. [:)]

Har ikke sett det jeg. hehe
Sånne r det når man ikek følger så mye med lengre.

Her veier hun litt i underkant av det hun skal pga lengden og vår mme er jo gratis.
Men har tenkt på det der med kcal.
Det er jo nesten 500 kcal i en flaske med mme, og det blir ca 92 kcal i en flaske med melk.
Såeh, da sier det seg vel kanskje selv alikkavel da[X(][8|]

ORIGINAL: Buffeluremamma

Her veier hun litt i underkant av det hun skal pga lengden og vår mme er jo gratis.
Det er jo nesten 500 kcal i en flaske med mme, og det blir ca 92 kcal i en flaske med melk.

Ja, men hvis hun skal legge på seg er det vel ingen vits å slutte? Jeg har liksom ikke det problemet med klædden her i huset! [8D] Hehe...
Men ja... Hadde jeg vært deg, så hadde jeg gitt henne det en stund til siden hun veier for lite. Kanskje til hun kommer opp på det hun skal? Så eventuelt gå over til vanlig melk? Ja... Det er nå min tanke ihvertfall! [:)]

ORIGINAL: Citerza

A spiser 2x grøt og 1 middagsglass ila av en hel dag (+ en falske mme).. Så her tror jeg han har godt av de ekstra kaloriene.. Sliter med matnekt om dagen, så tror jeg snart blir sprø.. Kun pappaen som får i han mat[:@]

Såpass ja? Ja, men da hadde jeg også gitt det hvis det nesten er det eneste han vil ha. Dette var jo beskjeden vi fikk i forhold til Dennis liksom. Han ligger akkurat der han skal i vekst og spiser alt han kommer over, så vi sliter ikke med det. Og det er sikkert kjempefrustrerende! [:(]
Vi har kuttet ut grøt her for han var ikke interessert lengre... Og det skjønner jeg! Barnegrøt smaker høgg! [:'(]

Her ville ikke snuppa ha mme fra hun var ca 11 mnd.
Så vi varmer vanlig melk. Og nå som hun har vært litt snørrete og hostet litt har vi gitt en liten tskje honning oppi, og da sluuuker hun melka. Ellers foretrekker hun den kald [8D]

Ja, men hvis hun skal legge på seg er det vel ingen vits å slutte? Jeg har liksom ikke det problemet med klædden her i huset! [8D] Hehe...
Men ja... Hadde jeg vært deg, så hadde jeg gitt henne det en stund til siden hun veier for lite. Kanskje til hun kommer opp på det hun skal? Så eventuelt gå over til vanlig melk? Ja... Det er nå min tanke ihvertfall! [:)]

HS er ikke bekymret for vekta da, hun bare påpeker det. haha
Menneh, er redd det er masse veksthormoner i den melka. Jenta er 87 lang!

Hmz, ble usikker igjen jeg nå.
Får ringe hs å spørre kanskje.
Hun spiser jo ikke grøt eller middagsglass eller noe lengre.
Er bare normal kost her i huset.

(hvor ble babyen min av?)

Jeg bytta morraflaska med vanlig lunken melk, det var like godt. Da fikk de den sånn i 9-10 tiden før de skulle sove, men nå som de sover kun 1 gang, falt den liksom bort av seg selv. Men hadde de gptt i barnehage hadde jeg sikkert gott de litt vanlig melk på flaske før vi dro også hadde de fått frokost i barnehagen. De kan ikke gå så lenge på morran før de får i seg noe. Skal kutte ut mme på kveld når de begynner å sove bedre, nå får de faktisk velling.. [8|]

Vi kutta helt ut MME'en for 1 mnd siden.. og det går helt fint... men vi varmer vanlig melk på flaska til henne morgen og kveld, så hun får kose seg med den.

men vi skal prøve få bort de flaskene også.. men vi driver prøver å få henne til å like kald melk (varmer melka stadig mindre og mindre..), og prøver å få henne til å drikke melk til maten.. noe hun fortsatt ikke liker da.. men det går seg nok snart til regner jeg med [:)]

Nå vet ikke jeg hvordan det er med Amalie, men hvis hun ikke vil ha vanlig melk, så kan du jo blande mme med vanlig melk på flaska.. og ha mindre og mindre mme oppi... vi gjorde det på den måten, for Martine nekta å drikke vanlig melk... og det gikk seg veldig fort til.. [:)]

Vi kutta ut både flaske og mme for et par måneder siden.
Det var ikke noe kos med flaska lenger, så da så jeg ikke vitsen. Han drikker vanlig melk fra kopp.

når jonathan ble ett år og kunne ha vanlig melk, kutta vi ut mme. han veier over 12 kg..å trenger ikke ekstra kalorier..hehe.

men så var vi så heldige at han liker vanlig melk da [:)]

men så kom beskjeden fra blodprøvesvar at han ikke tåler melk..så nå er det ingenting

Mmm, får ringe hs på mandag tenker jeg.
Hun er nå 87 lang og veier 11,3 kilo, så er ingen krise sånn sett.
Jenta er slank og sunn.
Men er litt redd for at melkeallergien skal blåse seg opp igjen også, om hun begynner med vanlig melk.
Får vel prøve oss litt frem[;)]

Takk for svar alle sammen[:D]

Mmm, får ringe hs på mandag tenker jeg.
Hun er nå 87 lang og veier 11,3 kilo, så er ingen krise sånn sett.
Jenta er slank og sunn.
Men er litt redd for at melkeallergien skal blåse seg opp igjen også, om hun begynner med vanlig melk.
Får vel prøve oss litt frem[;)]

Takk for svar alle sammen[:D]

hørt om noen som da begynner med laktose(?) resdusert (eller laktosefri) om det er det heter :)

Vi gir ikke MME lenger.
Hun får brødskive som er dynket i melk.. det liker hun godt... med syltetøy/prim på.
Noen ganger får hun litt kumelk å drikke, men går stort sett i vann.
Ammer ca 3 ganger daglig i tillegg.

500 kcal? Hva slags mme får jenta di?[8D]
Den vi har er det i alle fall 70 kcal per 100ml ferdig blanda, må jo drikke rundt 700 ml i en flaska får å få det til å bli 500 kcal..
Sikker på at det ikke er kj du har sett på?

Hmm..da skjønner ikke jeg helt beskjeden fra hs? [&:]..Det er ca 70kcal i 100ml ferdigblanda mme, i "vanlig" melk er det ca 67 kcal..Det er jo ikke akkurat noe forskjell?..*klø seg i huet*, Kanskje jeg har oversett noe i halvsøvne..for det hørtes jo ikke logisk ut hvis det er snakk om 3 kcal[8D]

Men spare penger gjør man jo forsåvidt[8D]

har kuttet ut mme rett føre jul vi.
drikker vanlig melk, ca 300 ml i døgne fordelt på frokost og kveldsmat.
av kopp.

Vi sluttet med MME når han ble 1 år.. fikk beskjed om at det var lurt på HS. så da gikk vi over til å varme litt vanlig melk opp istede! for han likte ikke kald melk i den tiden! [:)]

Back
Topp