MME

• Trådstarter Trådstarter Sunshine*
  • Opprettet Opprettet
S

Sunshine*

Guest
Dåke so gjer/har gitt MME; lagde dåke flaske til kvart måltid eller lagde dåke opp fleire flasker?

ORIGINAL: Tøsa FTW

Jeg laga flere i starten, men til slutt fant jeg ut at det gikk like fort å ha kaldvann på flaskene i kjøleskapet og koke opp vann i vannkokeren som jeg hadde i. Lærer seg blandingsforholdene så det blir perfekt temp.
Synes dette gikk like fort som å ha ferdig i kjøleskapet, den skal jo varmes den og, og det er vel ikke anbefalt heller å gjøre det. Altså, man skal vel ikke gjøre det i det hele tatt...

Ja, er det eg gjer no.. Men høyrer plutselig at mange sjukehus faktisk lager flasker til heile døgnet.. Så lurte på ka andre gjere [:)]

Gjorde som anbefalt av WHO og som anbefalt på pakken; nemlig lage fersk hver gang. Fikk litt forskjellige metoder inn etterhvert. Vi kokte vann som vi kjølte hurtig ned i vannbad og satt flaskene med vann og malt i kjøleskapet. Så når det var mat var det vannet inn i mikro til passe temp så i med pulver. Og ute på tur var det termos med kokende vann og flaske med kaldt kokt vann og avent pulverdispender. Funka som fjell. 

har bare i vann, setter i kjøleskapet..
så varmer jeg vannet til perfekt temp og så tar jeg i pulveret[:)]

Lager flaske til hvert måltid, skal jo være så fersk som mulig...
Koker vann, avkjøler og har på flasker som settes i kjøleskapet, så varmer jeg etterhvert som jeg trenger i mikroen, og har i pulver[:)]

Kokte vann, avkjølte i vannbad, satt flasker med riktig oppmålt vann i kjøleskapet for resten av dagen, så når det var mat varmet jeg vannet, oppimed pulveret, voilaa.

Lager til hvert måltid, men har ferdigkokt vann i kjøleskapet. Varmer opp vannet som står i kjøleskapet, så fremt jeg ikke har ferdigkokt varmt vann. Da blander jeg bare det varme og kalde [:)]

Laget en og en flaske selvfølgelig, ettersom det er det man skal gjøre!
Står så på pakka mi.

Hadde ferdig kokt vann. Og på tur varmt vann i termos og kaldt vann (ferdig kokt) på flaskene.. blandet i riktig forhold.. hev i pulver og ferdig!

Lagde fersk for hvert måltid på dagen.
Også lagde vi ferdig en flaske i kjøleskapet til nattmåltidet [:D]

Back
Topp