mme

RapunselMaja

Elsker forumet
Nå har jeg mista MYE melk.... Hun får begge sider morgen og kveld..Men får ikke i henne noe mme....[&:] Har prøvd Nan Ha1 og Nan2.. Hva bruker dere? Og hvor mye får de iløpet av en dag? Dere som gir 4 måltider med mat.. 

bruker COllet og er kjempe fornøyd :)

hun får 180 te frokost
50 te lunch og middag
180 te kvelds

ORIGINAL: Malin A

bruker COllet og er kjempe fornøyd :)

hun får 180 te frokost
50 te lunch og middag
180 te kvelds

gir du måltidene først?

Gir nan1, nan2 fikk hun vondt i magen av.
Vi må til tider ha i litt malt for at hun skal drikke melk, ellers vil hun bare ha vann og fast føde...
Vil gjerne ha i henne endel melk, da vi har gått bort fra grøt en periode - hun får så vondt i magen.

Vi bruker hipp2. Er veldig fornøyd med den:-) prøvde nan1 til å begynne med, men det fikk han vondt i magen av.. I tillegg virker det som han synes smaken på hipp er bedre enn nan.

Han drikker ca 600 ml i døgnet her da.. Men så får han bare to måltider med fast føde, og spiser fortsatt en gang om natten..

Her bruker vi Nan2. Hun får 120 ml til frokost, 150 ml til lunsj og grøt lagd på mme til kvelds, vann å drikke til middag. Ellers har vi tre måltider fast føde og ett med velling og fruktmos. Merker her at hun til tider foretrekker vann i stedet for melk.

Men jeg tenker på hvor mye mme eller mm... De må jo ha det fram til de er 1 år. Men hvor mye liksom?[&:]

Jeg tror ikke de MÅ ha frem til de er ett år! Det er visst å foretrekke, men om de får i seg nok væske og nok mat, vokser og trives så ser jeg ingen grunn til å tvinge dem til å drikke mme.. Søstra mi slutta å amme når hun var 6 mnd fordi hun mistet all interessen, da var "reglene" annerledes og hun fikk vanlig melk i tutkopp til maten, hun har aldri fått mme.. [:)]

Her har snuppa ikke like stor interesse for min mat lenger.. mest på natta så begynner å tynnes ut i mine jur også [:-]
- Jeg gir en prosjon grøt til brunch i 10.30 tiden serverer med vann (noe hun ikke er helt fornøyd med[;)]) og gir henne pupp etterpå.. (det tror jeg er mest for å slukke tørsten)
- Så får hun fruktmos e.l klokken 1400-1430 og en flaske på 180 ml mme
- så grøt 18.00 med vann og avsluttes med puppen igjen..

Så legger hun seg![8D]

Jeg gir nan2

ORIGINAL: mrs.Petersonss

Jeg tror ikke de MÅ ha frem til de er ett år! Det er visst å foretrekke, men om de får i seg nok væske og nok mat, vokser og trives så ser jeg ingen grunn til å tvinge dem til å drikke mme.. Søstra mi slutta å amme når hun var 6 mnd fordi hun mistet all interessen, da var "reglene" annerledes og hun fikk vanlig melk i tutkopp til maten, hun har aldri fått mme.. [:)]

Her har snuppa ikke like stor interesse for min mat lenger.. mest på natta så begynner å tynnes ut i mine jur også [:-]
- Jeg gir en prosjon grøt til brunch i 10.30 tiden serverer med vann (noe hun ikke er helt fornøyd med[;)]) og gir henne pupp etterpå.. (det tror jeg er mest for å slukke tørsten)

Så legger hun seg![8D]

Jeg gir nan2

Ååh..Takk!!  Nå letta du meg veldig. Jeg føler meg jo som verdens verste mor siden hun får så lite mm/mme... Hun ser jo sunn og god ut. Og er blid og fornøyd,så da trenger jeg kanskje ikke å stresse med det..?  Da gir jeg bare den mm jeg har...

ORIGINAL: Nataleen

ORIGINAL: mrs.Petersonss

Så legger hun seg![8D]

Jeg gir nan2

Ååh..Takk!!  Nå letta du meg veldig. Jeg føler meg jo som verdens verste mor siden hun får så lite mm/mme... Hun ser jo sunn og god ut. Og er blid og fornøyd,så da trenger jeg kanskje ikke å stresse med det..?  Da gir jeg bare den mm jeg har...

Jeg pleier ofte å tenke "hva gjorde de i gamle dager da?" når de ikke hadde tilgang på alle de midlene og erstatningene vi har i dag! [:)]
Du kan jo snakke med helsesøster å høre hva hun mener om saken.. Min erfaring fra arbeid (jobber i bhg) er at de som har fått mer variert kost fra "starten" av er de som er lettest å få i mat i barnehagehverdagen, særlig når det gjelder de minste i barnehagen..

Så lenge hun ikke virker misfornøyd eller sulten så høres det ut som hun får det hun trenger[:)]

Men hvis du vil fortsette å amme kan du jo også kutte ut å gi vann ved måltidene å gi mm i stedet..? eller bare gi mm etter grøten også... Her ammer jeg etter grøtmåltidet og ho spiser da en del da også..!!! selv om man skulle tro de var mette etter en hel posjon med grøt.... har null greie på mme så der får jeg ikke hjulpet deg....

Nei,jeg ønsker ikke å amme så mye lengre... Vil hun skal være vant til annen drikke siden jeg begynner i jobb snart...  men hun spytter bare ut mme..

ORIGINAL: Nataleen

Nei,jeg ønsker ikke å amme så mye lengre... Vil hun skal være vant til annen drikke siden jeg begynner i jobb snart...  men hun spytter bare ut mme..

ah... [&:] skjønner...! vanskelige greier... men sikkert lurt å prøve å prøve med smaken av mme... for når jeg logga på bv her en dag sto det at barn kan reagere på smaken og synes det er fryktelig rart i 10 dager i strekk men likevel etter det kan de like det, så kan jo være det samme med mme..? veit ikke hvor lenge du har prøvd da men... [&:]

Back
Topp