MME

midnight

Glad i forumet
Heisann damer

eg har litt spm ang mme..
- kan ein lage opp store mengder om morgenen som ein posjonere utover dagen, el lager dere nytt for kvart måltid?
- ka lagrer dere dere den utblanda mme i? (må ein kjøpe inn 40 tåteflasker liksom??)
- koker dere flaskene etter kvart bruk?

kjem sikkert fleire etter kvart..

uansett takk for svar

Informasjonsside om mme og flaskemating: http://www.flaskeposten.org/

Bruker du malt heile tida?
kor mange flasker har du og ka flasker bruker du?
ka flaske er make my day?

eg gir bare MM no, men har panikk for å miste melka so ve forberede meg...
ORIGINAL: Lulli

Du skal vel helts lage ny flaske hvert måltid, for at melka skal være fersk!

Jeg koker opp vann og blander i malt som jeg fordeler på 5-6 tåteflasker og setter i kjøleskapet.. så når det er mat varmer jeg bare vannet i micro og heller i pulveret[:)][:)]

På tur har jeg flaskevarmeren "make my day" genial!!!

steriliserer flaskene etter hver gang de har blitt brukt.. men har såpass mange at det kun gjøres 1 gang om dagen.

kva mme bruker du?
kor får ein kjøpt malt?
ka tutt bruker du?

beklage mange dumme spm her altso..

ORIGINAL: midnight

Bruker du malt heile tida?
kor mange flasker har du og ka flasker bruker du?
ka flaske er make my day?

eg gir bare MM no, men har panikk for å miste melka so ve forberede meg...

Du skal vel helts lage ny flaske hvert måltid, for at melka skal være fersk!

Jeg koker opp vann og blander i malt som jeg fordeler på 5-6 tåteflasker og setter i kjøleskapet.. så når det er mat varmer jeg bare vannet i micro og heller i pulveret[:)][:)]

På tur har jeg flaskevarmeren "make my day" genial!!!

steriliserer flaskene etter hver gang de har blitt brukt.. men har såpass mange at det kun gjøres 1 gang om dagen.

Vi bruker litt malt i hver flaske.. prøvde først med bare morgen og kveld men da fikk hun ikke bæsjet:( og hadde veldig vondt. Nå går det så fint og har ingen mageproblemer.

Vi bruker både avent og dr.brown flasker..

Make my day er ikke en flaske, men du kan varme flasken ii den:) uten strøm.

Vi har vel ca 10 flasker.. men man trenger vel ikke så mange egentlig[:)]

Svarer jeg også om det er til nytte!

jeg har 4 flasker (sanobaby,ingen spesiell grunn egentlig), vasker og koker dem etterhvert som de blir brukt.
Har maltekstrakt i ved alle måltider (kjøpes i vanlig dagligvare)

Ellers har jeg 2 termoser, en med kaldt kokt vann og en med glovarmt vann, da slipper jeg å vente på at maten skal bli klar, for når han her er sulten skulle han helst hatt maten i går!

Lulli: Hvor har du kjøpt den flaskevarmeren? Hvordan fungerer den?

Her gjør jeg det så enkelt som å lage ca 1 liter morsmelkerstatning på morgenen som vi oppbevarer i en mugge med lokk på i kjøleskapet, slik gjorde vi med Thea også. Har hatt friske barn hele tiden som har lagt kjempe godt på seg [:D]

var faktisk den ideen eg hadde i tankane.. men etter som eg har hørt skal melka være bort i mot steril før ungen får den??
ORIGINAL: Hylei

Her gjør jeg det så enkelt som å lage ca 1 liter morsmelkerstatning på morgenen som vi oppbevarer i en mugge med lokk på i kjøleskapet, slik gjorde vi med Thea også. Har hatt friske barn hele tiden som har lagt kjempe godt på seg [:D]

var faktisk den ideen eg hadde i tankane.. men etter som eg har hørt skal melka være bort i mot steril før ungen får den??

Vi gjør vel alle forskjellig, men jeg velger å gjøre det slik.
Min søster på 31 år har tre barn, og hun oppbevarte mme i flasker i kjøleskapet.

eg er ute etter den enkleste måten å gjøre det på..

Vi gjør vel alle forskjellig, men jeg velger å gjøre det slik.
Min søster på 31 år har tre barn, og hun oppbevarte mme i flasker i kjøleskapet.

Man skal helst ikke blande ut på forhånd og posjonere ut over dagen nei. Melka skal helst spises iløpet av en time etter den har blitt laget.

Vi koker vann som vi setter i kjøleskapet. Så har vi kokt vann på en termos. Så blandes vi litt kaldt og varmt vann til riktig temp og blander i pulveret. Har små oppbevaringsbokser som vi har posjonert opp med riktig mengde pulver.

Oliver får HIPP erstatning og den skal blandes ut i ca 50 grader, så etter melka er blandet ut avkjøler vi den til riktig temp. Tar IKKE lang tid og fungerer kjempe bra her.

Vi har 8 flasker, så steriliserer vel ca 2 ganger i døgnet med mikrosterilisator som tar 6 flasker om gangen.

Ang det å lage opp blanding og oppbevare i kjøleskapet.. Det kommer litt ann på hvilken mme du bruker. På noen står det at det IKKE skal blandes opp på forhånd, mens på andre står det som tips å blande ferdig og ha i kjøleskapet (24 timer).

Den vi har nå (Nutramigen) kan blandes opp på forhånd (står det på boksen). Men vi liker å ha ferske måltider, så vi blander med kokt varmt vann og kokt kaldt vann til hvert måltid.

Vi har 6 flasker.

Husk å skyll flaskene godt etter måltid, og IKKE ta vare å restene. De må kastes.

nokon som bruker småfolk-ferdig blandet?

ORIGINAL: Windy

Ang det å lage opp blanding og oppbevare i kjøleskapet.. Det kommer litt ann på hvilken mme du bruker. På noen står det at det IKKE skal blandes opp på forhånd, mens på andre står det som tips å blande ferdig og ha i kjøleskapet (24 timer).

Den vi har nå (Nutramigen) kan blandes opp på forhånd (står det på boksen). Men vi liker å ha ferske måltider, så vi blander med kokt varmt vann og kokt kaldt vann til hvert måltid.

Vi har 6 flasker.

Husk å skyll flaskene godt etter måltid, og IKKE ta vare å restene. De må kastes.

Nutramigen

Nutramigen? den har jeg aldri hørt om. Er dette noe spesielt?

"Fakta om produktet.
Nutramigen er et erstatningsprodukt for spedbarn/barn som ikke tåler kumelkprotein, soyaprotein eller laktose (melkesukker). Det inneholder et spesialbehandlet protein (kasein). Proteinet er nedbrutt til så små bestanddeler at det ikke utløser allergiske reaksjoner. Nutramigen inneholder de næringsstoffene spedbarn har behov for. Det kan drikkes eller brukes i matlagingen i stedet for vanlig melk eller morsmelkerstatning. Nutramigen fås på apoteket og på blå resept til barn med melkeallergi/-intoleranse under 10 år. Prisen er 234.- for 425 gram. Dette er pr 24/3-2003

Bruksområde.

Brukes som morsmelkerstatning og som erstatning for melk i retter som det skal melk i. Kan og brukes i kaker/bakverk og annen matlaging. Kan selvfølegelig brukes av eldre barn og voksne også."

-Matportalen

Sånn har jeg gjort her også.. på småfolk mme'n, så står det på pakka hvordan man fikser det [:)]

ORIGINAL: klinkekulen

Helsesøstera vår jobber på nyfødtavd og sa at vi fint kunne blande opp for et døgn om gangen, sånn gjøres det på sykehuset, både på vanlig barselavd og nyfødt. Så det gjør vi, og det funker like bra som da vi laget ett og ett måltid :) Hun hverken gulper eller har mageknip :)

Fikk den beskjeden jeg også da jeg fødte Thea, som er 2 år siden snart [:)]

Back
Topp