mme trøbbel:/

Anna•

Gift med forumet
Tilgangsansvarlig
Mailykke <3
VIP
Himmelbarn
Marsboerne2017
Hei damer:)

Vi holder på med tilvenning av flaske om dagen. Jegdrømmer om å være ferdig med ammingen når baby er ca 6mnd, så vi trener jevnt med flaske om dagen. Noen andre som holder på med avvenning fra puppen?

Jeg har nå endelig fått henne til å ta flaske, men problemet er at hun tar den kun hvis den er fylt med grøt, smoothie eller annet snacks. Hvis det er hipp/nan , så nekter hun.

Hvorfor er det sånn? Synes dette virker helt håpløst, og jeg forstår ikke hvordan jeg skal klare å få henne til å akseptere mme.

Er det noen som er i samme situasjon,eller noen som har vært der nå eller tidligere og som kan dele sin suksesshistorie ?

Mange barn liker ikke mme når de er vant til mm. Skjønner de godt for mm smaker jo myyyye bedre.

Yngste tok aldri flaske her. Ikke med noe innhold. Kunne drikke vann fra vanlig glass. Men drakk ikke engang mm fra annet enn pupp.

mine har fått mme etter noen uker begge to.. hva med å ha litt malt oppi? Da blir mme litt søtere :)

Hva med å gi på kopp/tutekopp? Endel godtar drikke lettere da, så kan du teste flaske igjen om mme-smaken blir mer fristende etterhvert :)

Prøve og blande utpumpet mm med mme og gradvis gå over til mme. Da tilvenner du jo smaken littbå litt.

Back
Topp