MME spm

2 tette

Glad i forumet
kan jeg blande den og sette den i kjøleskapet over natten? vet at det flere som gjør det, men har det noe å si?

MME BØR være fersk til hvert måltid. En god løsning om natta er å ha varmt kokt vann på termos og kaldt kokt vann på flaske også bare blande til rett temp., ha i pulver, rist og mat. Går fort det.

Du kan, men det anbefales ikke. Melka skal helst brukes innen en time den er laget, pga bakterier som dannes etterhvert i melka kan være farlige.

Jeg kokte vann og helte avkjølt vann på flaskene, gjorde klar flere flasker med kun vann. Varmet vannet i mikro og hadde i pulveret, ristet godt og klar til servering.

Akuratt det jeg har gjort nå.. gjort klart 5 flasker med kokt vann til i morra.. Og har en "deleboks" til doseringen..

Meeen da fikk jeg jo svaret.. Det tar 15 sek og varme vannet og 5 sek og riste så de bakteriene er ikke vært det=)

Labambie skrev:
MME BØR være fersk til hvert måltid. En god løsning om natta er å ha varmt kokt vann på termos og kaldt kokt vann på flaske også bare blande til rett temp., ha i pulver, rist og mat. Går fort det.

Slik gjorde vi det. Og ja, den bør være fersk.

heter seg at man helst ikke skal gjøre det pga bakterieframvekst... men vet de gjør det på sykehus og du får jo kjøpt mme i ferdige pakker så tipper det bare handler om at man må være supernøye på hygene og kjøle den ned kjapt etter at den er blandet i kokt vann... men det er min mening...

selv har jeg kokt vann i flasker i kjøleskapet og ferdig målt pulver i en beholder. 45 sek i micro med vannet og pelmer oppi pulver også mater jeg

Back
Topp