MME-spørsmål

lolol

Glad i forumet
Novemberlykke 2015
Julegavene 2019
Kjapt MME-spørsmål.Blanda en flaske med kokt vann + pulver og satte i kjøleskapet. Så jeg slipper å blande i natt om hun begynner å bite. men så står det på pakken at man skal blande og "servere" med en gang. Må jeg lage ny om noen timer da eller kan "med en gang" drøyes noen timer?

Pleier vanligvis å gi ferdigblanda om hun får, så dette er litt nytt for meg.

Her er det mye frem og tilbake. I utgangspunktet skal det helst blandes rett før. Samtidig som det finnes hs og sykehus som mener det går helt greit å blande i forkant og varme opp når du trenger.

Selv har jeg gjerne stående en termos med varmt vann og blander når jeg trenger.

Her er det mye frem og tilbake. I utgangspunktet skal det helst blandes rett før. Samtidig som det finnes hs og sykehus som mener det går helt greit å blande i forkant og varme opp når du trenger.

Selv har jeg gjerne stående en termos med varmt vann og blander når jeg trenger.

Aha! Termos var lurt!

Vi har bare på så mye vann i flaskene vi skal blande i, setter de i kjøleskapet, varmer i mikro og blander i pulver når vi trenger. Men vet også om de som lager ferdig melk for ert helt døgn og setter i kjøleskapet :)

Eg gjør det av og til hs og jm sa begge til meg at de kan stå i 24 timer i kjøleskap etter den blir blandet

Skal vel egentlig blandes ut rett før. Om du har sånn boks til å ha pulver i blir det ikke noe ekstra arbeid når du trenger det:)

Vi har en flaske med kaldt vann i kjøleskapet :) å så vatner jeg opp resten i vannkoker. Skal jeg feks ha 150ml vann. Står de kalde i kjøleskapet med 100 Ml vann. Tilsetter da resterende 50 så er det rett temp :)

Det skal drikkes med en gang, og blanding som er drukket av, skal ikke lagres i etterkant.

Pulver blandes i varmt vann (temp står på pakken da dette varierer litt) og drikkes innen en time. Skal ikke varmes opp igjen.
Ferdigblandet på porsjonskartong kan drikkes i romtemperatur. Kast rester. Varmes aldri mer enn en gang.

Bør blandes maks 1 time før ja :) ikke glovarmt vann heller. Vi bruker lunkent.

Eg gjør det av og til hs og jm sa begge til meg at de kan stå i 24 timer i kjøleskap etter den blir blandet
det var det jeg også ble fortalt ;) så vi gjorde klare flasker til natten da han fortsatt fikk flaske på natten, men blandet for hver gang ellers på dagtid :)

det var det jeg også ble fortalt ;) så vi gjorde klare flasker til natten da han fortsatt fikk flaske på natten, men blandet for hver gang ellers på dagtid :)
Vi hadde kokt vann i lukket beholder i kjøleskapet over dagen, så når vi lagde flasken satt vi den i mikroen, da var den alltid passelig varme når hun skulle ha den, så ellers gjorde/gjør vi det samme ;)

Vi hadde kokt vann i lukket beholder i kjøleskapet over dagen, så når vi lagde flasken satt vi den i mikroen, da var den alltid passelig varme når hun skulle ha den, så ellers gjorde/gjør vi det samme ;)
hadde nok gjort det slik vi også om vi hadde mikro :P så her var det ferdige flasker som måtte varmes i kopp med glovarmt vann :O glad jeg er ferdig med det :p

hadde nok gjort det slik vi også om vi hadde mikro :P så her var det ferdige flasker som måtte varmes i kopp med glovarmt vann :O glad jeg er ferdig med det :p
Uff ja, er dere sluttet å gi MME?

Back
Topp