Mme som gir lite gulp?

Himla

Gift med forumet
Septemberlykke 2015
It's gonna be May 2019
Mini her gulper enormt, og skal utredes for refluks. Fikk tips fra helsesøster om å gi litt mme på slutten av måltidet, da dette er litt tyngre og kan hjelpe han å holde på maten. Noen erfaringer med dette? Og er det noen typer som gir mindre gulp enn andre?

Det finnes morsmelkserstatning beregnet på barn med reflux, og det finnes fortykningsmiddel som kan blandes i alle typer drikke. Begge deler selges på apoteket. Hvis barnet blir fullammet ville jeg kanskje snakket med lege heller, for da var det et litt pussig råd synes jeg. Det finnes medisiner mot refluxplagene som spedbarn kan få, så man slipper å ødelegge ammingen også.

Det finnes morsmelkserstatning beregnet på barn med reflux, og det finnes fortykningsmiddel som kan blandes i alle typer drikke. Begge deler selges på apoteket. Hvis barnet blir fullammet ville jeg kanskje snakket med lege heller, for da var det et litt pussig råd synes jeg. Det finnes medisiner mot refluxplagene som spedbarn kan få, så man slipper å ødelegge ammingen også.

Ok, høres bra ut. Han skal utredes så får sikkert råd om å starte med dette hvis det er aktuelt. Er nokså desperat etter å gjøre noe raskt slik at gutten får sove uten å våkne av gulp når han legges ned for å sove. Har prøvd å begrense spising før soving, men han har nå gått lite opp i vekt. Var lege på helsestasjonen som henviste til utredning, men hun hadde vist ventet to uker med å sende henvisningen!! Og hun kom egentlig ikke med så mange råd.. Vil jo helst fortsette å fullamme, men ammingen har ikke blitt en noen hyggelig opplevelse synes jeg. Mini overspiser også, så veldig vanskelig å regulere hvor mye mat han får i seg. Hvordan tenker du at litt mme til slutt ødelegger ammingen?

Her gulper han mindre hvis vi holder ham mot skulderen en god stund etter måltid, og har hodeenden av senga litt hevet. Bruker også litt malt i hver flaske som tilsynelatende gjør det lettere for ham å få opp rapen. Om han raper lite gulper han mye mer.

Back
Topp