Mme på natt, mengde?

*sushi*

Forelsket i forumet
Augustlykke 2015
Dere som gir mme på natt, hvor ofte gir dere og hvor mye (ml) drikker barnet?

Drikker en flaske mellom 5-6, vet ikke om det klassifiseres som natt, men han sover jo gjerne en time eller to til :) da lager jeg 235 ml, men han drikker kanskje 200! Siste flasken før natt er ca. 18.15-18.45.

Prøver å få henne til å spise større måltider og ikke småspise så mye på natt. Hun har gjerne villet ha hver 2-3 time men da drikker hun bare 100ml eller mindre.

Bedrer seg nå, men da bør altså rundt 200 ml holde for et nattmåltid? Skjønner at det er forskjell på unger altså.

I natt var en god natt, og jeg bør vel være fornøyd med dette inntil videre?

180 ml kl 19.30
180 ml kl 23.30
(Mye vann, smokk, protester kl 3, sovnet, så det var bare pga vanen)
230 ml kl 5.00, sov et par timer til

Her er det vel bare flaska kl 23.30 som kan kalles "natt", sånn egentlig. Hun spiser bra på dagen men har inntil nå drukket enda mer på natt så vi får passe på å gi enda mer mat på dagen nå som hun begynner å drikke mindre på natt.

En annen ting er jo at jeg synes dette er mye melk siden hun spiser 4 måltider. Brød, frukt, middag, grøt. Og en liten flaske mme mellom der det passer. Det blir fort 7-800 ml mme, er ikke det litt mye nå?

Hvor mye drikker deres på dagen?

Prøver å få henne til å spise større måltider og ikke småspise så mye på natt. Hun har gjerne villet ha hver 2-3 time men da drikker hun bare 100ml eller mindre.

Bedrer seg nå, men da bør altså rundt 200 ml holde for et nattmåltid? Skjønner at det er forskjell på unger altså.

I natt var en god natt, og jeg bør vel være fornøyd med dette inntil videre?

180 ml kl 19.30
180 ml kl 23.30
(Mye vann, smokk, protester kl 3, sovnet, så det var bare pga vanen)
230 ml kl 5.00, sov et par timer til

Her er det vel bare flaska kl 23.30 som kan kalles "natt", sånn egentlig. Hun spiser bra på dagen men har inntil nå drukket enda mer på natt så vi får passe på å gi enda mer mat på dagen nå som hun begynner å drikke mindre på natt.

En annen ting er jo at jeg synes dette er mye melk siden hun spiser 4 måltider. Brød, frukt, middag, grøt. Og en liten flaske mme mellom der det passer. Det blir fort 7-800 ml mme, er ikke det litt mye nå?

Hvor mye drikker deres på dagen?
Her er det ikke nødvendigvis flasken før kvelden som har noe å si. Han sover igjennom uansett om han drikker 100-235 ml! Er mengden mettende mat i løpet av dagen som er viktig for at han skal sove :) men han er veldig flink til å spise. Merker at han spiser mye mer når han får spise selv. Drikker ca 3 (eventuelt en liten ekstra) flasker per dag, men sammenlagt kanskje 400-600ml. Kommer jo som sagt så an på hvor mye babyen får i seg av mettende mat ellers :)

Sover natten gjennom når vi har begynt med middag. Før det var det en flaske på 200ml klokken 4.

Her varierer det mye. Noen ganger sover hun til 4-5 andre ganger våkner hun 1. Hun sovner 19.30 ca hver kveld. Hun er veldig vanskelig i perioder med mat, hun spiser nesten aldri samme mengde. Noen ganger spiser hun masse og andre dager føler jeg nesten jeg må tvinge maten i henne:-( veldig kjedlig men jeg vet hun legger på seg og er frisk så da er det greit tenker jeg;-) hun klør veldig i munnen og har ennå ikke fått sin første tann så tror nok det retter seg mer når de begynner og poppe opp også. Min Hs mente jeg skulle gi henne vann fra jeg la henne og fram til 4-5, men de dagene hun spiser dårlig har ikke jeg hjerte til og nekte henne mat på natten iallefall.

Vi gav en flaske med 180 ml og han drakk nesten alt, men har sluttet med det nå :)

Back
Topp