Mme på kvelden

Totoro^-^

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
VIP
Novemberlykke 2015
Høsthjerter 2017
Dere som fremdeles gir litt mme på kvelden; hvor mye gir dere?

Og har dere byttet tut på flaskene? Har fremdeles de beregnet på 2m+ og synes han gulper det ned raskt nok som det er. Bytte til flere hull ville nok endt med host og hark
 
Mannen gir ofte en om natta(3.30 i natt). Og jeg en om dagen. Har sluttet med amming. Han får ferdig 200ml om natta og drikker nesten opp og 210 om dagen og drikker enten opp eller ca 150. Vi har 3 og 4 tuter. Sluker det på 4-5min, men han sluker all mat/drikke raskt. Ingen problemer med magen pga det.
 
Vi gir mme 3 ganger om dagen, som regel ifm legging, 150-200 ml pr gang. Og ofte hun får 1-2 i løpet av natten og. Ikke alltid hun tar hele flasken. Bruker tut 2, synes det fungerer godt.
 
Har ikke engang tenkt det finnes flere tuter jeg :oops:
Så bruker det samme som fra nyfødt.
Flaskene er litt små, så må ha minst to for å gi et helt måltid.

Gir gjerne mme når vi er ute å farter (er enklere enn å gi måltid) og noen ganger ved kveldstid.

Har lært meg at det har ikke noe å si hvor sakte/fort mating går, så lenge den lille blir mett. Da kan man fint legge ned. Også bevist av den lille selv, som kan ligge å få grøt i sippy-kopp, spise og så legge seg for å sove av eget initiativ 40-50 minutter senere.

Nå i varmen har jeg brukt mer mme enn vanlig. Fordi jeg er litt urolig for væskeinntaket. Vet at den lille blir tørst ved mating og drikker vann, men føler vann er mer ettertraktet enn selve maten. Derfor er det greit å gi mme slik at jeg vet den lille får i seg nok næring.

Har sluttet helt med amming.
Sover fortsatt gjennom natten, så gir ikke da. Men regner med om den lille våkner på natten så vil jeg nok bare slenge en flaske neddi senga :rolleyes:
 
Bruker 2'er og 3'er tuter, drikker aldri på natten, innimellom ca 90 ml før leggetid . Men det er heller sjeldent
 
Ok.

Blir så usikker - vi gir en flaske på kvelden, da får han 240+vann... men virker som ikke det alltids holder. For to dager siden prøvde mannen å lage litt til, og der forsvant 120+vann og. Skulle nesten trodd han ikke får i seg nok, til tross for at han er skikkelig matvrak ila dagen.
 
Hun får grøt først, og så 120 ml i senga - mest for kos, pluss at hun sovner lettere da :)
 
Drikker 3x 150 Ml på dagen og alt fra 90-180ml x3 på kveld/natt (ene er ved leggetid og de to andre på natten) Prøver å kutte ut en flaske midt på natten, men ikke alltid det lar seg gjøre da han blir skikkelig urolig når flaska ikke kommer. Bruker tut 2.
 
Går 3-4x 180ml mme til dagen. Frokost, midt på dagen, rett før legging. Iblant på natta om hu våkner og ikke får sove igjen /blir sinna på smokken etter noen sutt...
Spiser middag 16, kan spise en hel porsjon +vann. Og så grøt 17, hel porsjon +vann. Og til slutt 180ml mme kl18. Lader opp til natta [emoji28]
 
Lager alltid 180 på kveldsflaska, noen ganger drikker hun opp, andre ganger blir det ikke mer enn 100-120 Ml.

Hun liker 2-er tutene best. Har noen 1-er også. 3-tutene liker hun ikke, kun til velling (gir ikke det nå lenger da).
 
Vi bruker 1-er tut. Ellers går det for fort. Han får 180ml om kvelden og om han våkner om natta.
Ofte en flaske midt på dagen også.
 
Back
Topp