MME på kvelden

Sirius

Forelsket i forumet
Aprilbarna`15
Er det noen som gir MME på kvelden i tilegg til brystmelk? De siste kveldene føler jeg ikke at hun blir skikkelig mett. Hun ammer hver time 4-5 ganger før vi skal legge oss å sove. Lurer på om det er fordi jeg har mindre melk da. Vurdere å gi MME på kvelden, men er litt usikker. Har dere god erfaring med det? Noen som har prøvt å pumpe seg på morgenen for så å gi det på kveldstid?

Jeg gjør det :-) hs sa også at jeg kunne pumpe meg om morgningen og gi den om kvelden for den melken som kommer om morningen er den beste :-)

Du har mindre men fetere melk på kvelden, derfor ammer du oftere :) det er slik her også. Uansett så ville jeg nok ikke introdusert MMe på kvelden , da vil en eventuell mageknip oppstå på natten

Det er sånn med lillemor her også. Føler at jeg bAre ammer fra ca kl seks til vi legger oss (10-11). Vil ikke ligge for seg selv, bare på fanget. Heldigvis sover hun godt resten av dagen og på natta :)

Det er sånn med lillemor her også. Føler at jeg bAre ammer fra ca kl seks til vi legger oss (10-11). Vil ikke ligge for seg selv, bare på fanget. Heldigvis sover hun godt resten av dagen og på natta :)
Her begynner det i halv åtte-åtte tia og varer gjerne til halv ett-ett om natta, ganske slitsomt.. Men håper det går over etterhvert.

Vesla vår får bare mme og hun er også sånn på kvelden ;)

Jeg pumper hver morgen, og gir ekstra på kvelden. Da sovner hun som en dupp i 4-5 timer ;) Veldig greit for det jeg får til overs fryser jeg, så jeg får et lite lager.

Har prøvd å amme i sjal, men jeg synes ikke hun får noen god stilling, og hun liker det ikke heller. Bruker bæresele ellers og det er greit så lenge jeg er i bevegelse, da sovner hun. Men tror ikke hun liker følelsen av å ikke få bevege seg fritt.

Jeg pumper hver morgen, og gir ekstra på kvelden. Da sovner hun som en dupp i 4-5 timer ;) Veldig greit for det jeg får til overs fryser jeg, så jeg får et lite lager.

Har prøvd å amme i sjal, men jeg synes ikke hun får noen god stilling, og hun liker det ikke heller. Bruker bæresele ellers og det er greit så lenge jeg er i bevegelse, da sovner hun. Men tror ikke hun liker følelsen av å ikke få bevege seg fritt.
Når du pumper om morgenen er det på ett bryst? Eller på begge? Har du melken i kjølskapet til kvelden og så fryser du det du ikke bruker?

Slik er det til oss også, men hver gang jeg ammer så strømmer det med masse melk i brystene, så har aldri vært redd for at jeg har lite :) Jeg har bare latt lillemor henge så mye hun bare vil på brystet på kveldstid. Noen kvelder så virker det som ingenting er godt nok, så jeg har prøvd å legge henne litt tidligere, og da sovner hun. Nesten som hun er sliten av alle lyder og alt som skjer og er klar for natten. Så nå legger hun seg mellom 21:30/22:00 og sover til 06:00, tømmer det ene brystet og kan fint sove til 10,11,12 :O Enda så legger hun på seg 300g i uken. Men det har jeg konkludert med at hun spiser seg veldig opp om kveldene :)

Når du pumper om morgenen er det på ett bryst? Eller på begge? Har du melken i kjølskapet til kvelden og så fryser du det du ikke bruker?

Nå pumper jeg som regel på ett bryst, gjør det om morgenen når hun ofte er fornøyd med bare ett bryst. I begynnelsen hadde jeg ikke så mye melk, fikk bare ut kanskje rundt 50 ml fra begge bryst på en pumping. Da pumpet jeg fra begge ca 1 time etter amming, 2-3 ganger om dagen. Men har klart å øke produksjonen. Nå får jeg ofte ut 150 ml fra ett bryst hvis det har fått hvile i 3-4 timer. Så pumper nå kun 1 gang om dagen.

Det jeg gjør nå er å pumpe ut 150 ml som jeg fordeler på 3 flasker(jeg liker ikke å måtte kaste melken, og den kan bare varmes en gang), hun får 1-3 flasker på kvelden. Jeg pumper ca samme mengde hver dag, ellers får jeg jo spreng. Når jeg har 4 flasker i kjøleskapet fryser jeg det jeg har pumpet. Dette fordi om man skal fryse melk bør det gjøres umiddelbart slik at bakteriedannelsen er minimal før nedfrysing. Det tok med andre ord flere uker før jeg hadde noe til overs å fryse.

Melken som settes i kjøleskapet er holdbar i 3-5 dager, jeg praktiserer 3 siden hun er så liten enda, stort sett står den der maks 2 døgn(det varierer hvor mange flasker hun får om dagen). Passer på å sette den ferskeste melken bakerst i kjøleskapet, så det blir flyt i varelageret ;) Gir også d-vitamindråper i flaska, noe jeg synes er lettere enn rett i munnen.

Jeg begynte i utgangspunktet med dette fordi hun la på seg for lite og sov veldig mye. Nå er er hun 6 uker og har kommet opp på den vekstkurven hs mener hun skal være på. Men jeg fortsetter nå fordi det er praktisk både med et melkelager og at hun sover litt lenger strekk på natten :) Kjøpte meg en dobbel elektrisk medela pumpe med en gang, og flasker og medela calma flaskesmokker(jeg var redd hun skulle vegre på brystet), og det har jeg ikke angret på. Selv om jeg ikke har pumpet dobbelt enda, så kunne nok klart meg med den enkle pumpen.

Back
Topp