mme og mm på flaske

ORIGINAL: TonjeJenta

ORIGINAL: Baby Rickardsson

ORIGINAL: TonjeJenta

ORIGINAL: Baby Rickardsson

Hmmm, ja du. Selv har jeg ikke lykkes med å flaskeoppläre frökna enda, og hun begynner bli missfornöyd med bare meg. Med sönnen så mistet jeg melken etter 3 mnd til tross for at jeg PUMPET. Han var alt flaskeopplärt og var mer tilfreds med flaska. Gikk vel fortere skulle jeg tro.
Da hadde jeg ferdig kokt vann på en vannkoker, som sto avjölt i kjöleskap. Blandet det med mme og stappet deretter i microen. Dette var i fölge HS (den gangen) helt OK.
Det gikk fort, var enkelt(ikke like enkelt som amming selvfölgelig) og han var fornöyd...og det var jo det viktigste.

Vet ikke om det hjalp deg, men det var min erfaring hvertfall[:)]

Snakk om å föle meg gammeldags nå da[8D]

Og dum. Mente at det ikke ble bakterier når man kokte vann, kjölte det ned og lot det stå kjölig. Jeg lot ikke ferdig melk stå klart i kjöla. Jeg blandet det i kaldt vann for så å varme i micro. Er det fordi de er så små enda at bakterier kommer fort i små mager?? Hört mange steder at det funker fint, me nde har hatt litt eldre barn. Fra 5 mnd og oppover.. Og de er kanskje litt mer herdet.
Pr i dag er det visstnok farlig.. pga melkebakteriene må vannet være over 70 grader når pulver blandes i. Og man kan ikke varme opp allerede avskjølt mme....
Hørtes enkelt ut.. om man kunne ha gjort det nå...men vil veldig gjerne finne den enkleste måten som er helt sikker.

de sier at vannet må være 70 grader når pulver blandes i.. og det skal vel gjelde alle aldre tror jeg.

Hmm, oj. Det har jeg aldri gjort jeg[:-]
Har bare blandet pulveret i avkjölt vann og deretter varmet opp i micro til klar-til-å-spise-temperatur og gitt med en gang. Alltid blandet på plass til å mate med en gang.

Hmm, oj. Det har jeg aldri gjort jeg[:-]
Har bare blandet pulveret i avkjölt vann og deretter varmet opp i micro til klar-til-å-spise-temperatur og gitt med en gang. Alltid blandet på plass til å mate med en gang.

Det er ikke anbefalt å varme mme-pulver i microen. Når pulveret skal blandes i vannet bør det være 70 grader for å forhindre bakterieoppvekst.

http://www.flaskeposten.org/index.php?option=com_content&task=view&id=49&Itemid=69

Back
Topp