Mme og hard avføring

liss24

Flørter med forumet
Har gitt lillegutt litt mme noen kvelder da jeg har litt lite mat, og pappaen gav ham to hele måltider en kveld jeg var borte. Nå ser det ut som han er hard i magen, hva gjør man med det? Han har fått 1ts malt sammen med ca 30-60 ml tre ettermiddagen, men hjelper ikke. Skal man øke maltmegnden, el kan man feks prøve sviskemos? Er jo bare 3 mnd..

Har gitt lillegutt litt mme noen kvelder da jeg har litt lite mat, og pappaen gav ham to hele måltider en kveld jeg var borte. Nå ser det ut som han er hard i magen, hva gjør man med det? Han har fått 1ts malt sammen med ca 30-60 ml tre ettermiddagen, men hjelper ikke. Skal man øke maltmegnden, el kan man feks prøve sviskemos? Er jo bare 3 mnd..
Malt kan ha motsatt effekt også, men jeg ville ha prøvd med litt mer ☺ med eldste så gav jeg sviskemos en gang I blant fra han var 3mnd, men I samarbeid med hs :)

Du må ikke putte noe inn bak!! Det kan ødelegge hele "presse" refleksen for ungen.. Malt kan virke motsatt, og det var veldig mye malt på så lite melk.. Prøv ammete som sagt tidligere. HS gikk god for sviskemos fra 6 ukers alder :)

Takk for alle tips. Dessverre hjalp ingen, men fikk time hos legen og det endte med å gi lactulose. Det var effektivt! Så nå prøver vi malt og sviskemos som forebyggende, men forstod det slik at jeg måtte regne med å gi lactulose med gjevne mellomrom ei stund fremover!

Du må ikke putte noe inn bak!! Det kan ødelegge hele "presse" refleksen for ungen.. Malt kan virke motsatt, og det var veldig mye malt på så lite melk.. Prøv ammete som sagt tidligere. HS gikk god for sviskemos fra 6 ukers alder :)

Har ikke puttet noe inn bak nei. Maltmegnden vi bruker er i samråd med helsestasjonen.. Legen mente at malt ikke skulle gi motsatt effekt da den inneholder så mye sukker som den gjør, men at det er ett kjerringråd, og at det ikke er dokumentert at det virker.. Luft kan det derimot forårsake. Har mer tro på sviskemos, så fint å høyre at man kan gi det.

Back
Topp