Mme og avføring

Hemmeligfrøken

Forumet er livet
Desemberglede 2015
Fikk høre sist og denne gangen at mme barn skal ha avføring hver dag. Men hvor nøye er dette egentlig? Som regel er det nemlig det, men noen ganger kan det være en dag uten. Kommer da raskt dagen etterpå som regel. Jenta har null magevondt og gjør seg ingenting av det.. Er det da noe problem å la kroppen ordne opp selv, eller må jeg gi malt??

Du må ikke gi malt hvis hu ikke har vondt. Han her hopper også over dager. Og har måtte gi malt på dag 2 siden han har hatt vondt. Så lenge de greier det selv og ikke har vondt så er der helt unødvendig.

Du må ikke gi malt hvis hu ikke har vondt. Han her hopper også over dager. Og har måtte gi malt på dag 2 siden han har hatt vondt. Så lenge de greier det selv og ikke har vondt så er der helt unødvendig.

Ja var det jeg også mente. Men helsesøstre opplever jeg ofte som litt bastante i sine råd og meninger m, storebror måtte ha malt og slet en del med magen. Der måtte vi bytte mme type også. Frøkna her går det veldig fint på med mme. Og vet jo at enkelte barn får vondt i magen AV malt også så vi trenger jo ikke å tilføre malt uten grunn da tenker jeg ;) takk for svar! Greit å få andres tanker omkring det også ;)

Jeg tenker at det får gå sin gang. ;) Hadde blitt mer bekymret om det gikk flere dager. Vi ga malt til jenta vår, men hun ble hard i magen av mme.

Storebror bæsja annenhver dag ofte selvom han fikk malt, men det gikk helt fint:) du vet jo at systemet er i gang, og alle babyer kan jo ikke ha helt likt avføringsmønster:P hehe. Lillesøster bæsjer fler ganger om dagen uten malt, så veldig ulike v

Min bæsja ca annenhver dag på mme. Fikk ikke malt for han bare gulpa av det. Han slet heller ikke med magevondt, men fordi HS mente han måtte bæsje hver dag gav vi malt. Gav oss fort med det da.
Når vi fikk ny HS etter at vi flytta var det ikke noe problem at han bare bæsja annehverdag, så lenge han ikke hadde noen plager.

Høres helt greit ut:)
En dag innimellom er nok ikke ille, og babyen ikke har noen plager. Delammer ikke du? Isåfall kan du hvertfall ha litt slingringsmonn. Ville ikke bekymret meg:)

Min bæsja ca annenhver dag på mme. Fikk ikke malt for han bare gulpa av det. Han slet heller ikke med magevondt, men fordi HS mente han måtte bæsje hver dag gav vi malt. Gav oss fort med det da.
Når vi fikk ny HS etter at vi flytta var det ikke noe problem at han bare bæsja annehverdag, så lenge han ikke hadde noen plager.

Nei sant! Føler de ofte låser seg fast i en fasit disse helsesøstrene - og sist jeg sjekka så fulgte det ukke med noen fasit :P

Høres helt greit ut:)
En dag innimellom er nok ikke ille, og babyen ikke har noen plager. Delammer ikke du? Isåfall kan du hvertfall ha litt slingringsmonn. Ville ikke bekymret meg:)

Nja.. Hun vil ikke ha pupp lenger så måtte gi meg med amminga. Pumper 2 ganger om dagen enda.. Får bare ut 20-30 ml pr pumping (en pupp, den andre har takka helt for seg).. Så fortsetter vel slik til den siste puppen takker for seg også ;) så hun får 40-60 ml mm pr døgn nå da. Tenker det er greit å gi i forhold til antistoffer osv så lenge det er litt der ;)

Nei sant! Føler de ofte låser seg fast i en fasit disse helsesøstrene - og sist jeg sjekka så fulgte det ukke med noen fasit :p
En veldig firkanta HS det her. Passa det ikke inn i A4 boksen var det feil. Veldig slitsomt.
Ble heldigvis litt mer trygg etterhvert da, og brydde meg ikke. Og den andre HS vi hadde var helt motsatt.
Absolutt ingen fasit nei :p

Nja.. Hun vil ikke ha pupp lenger så måtte gi meg med amminga. Pumper 2 ganger om dagen enda.. Får bare ut 20-30 ml pr pumping (en pupp, den andre har takka helt for seg).. Så fortsetter vel slik til den siste puppen takker for seg også ;) så hun får 40-60 ml mm pr døgn nå da. Tenker det er greit å gi i forhold til antistoffer osv så lenge det er litt der ;)
Så flott:) Det er faktisk like mye antistoffer som om når du hadde fullammet, det bare øker konsentrasjonen i det man har:) Hjelper fordøyelsen og motvirker forstoppelse også.

Nei bæsjing hver dag med noen få unntak innimellom tror jeg fint er innafor :)

En veldig firkanta HS det her. Passa det ikke inn i A4 boksen var det feil. Veldig slitsomt.
Ble heldigvis litt mer trygg etterhvert da, og brydde meg ikke. Og den andre HS vi hadde var helt motsatt.
Absolutt ingen fasit nei :p

Ja jeg kjører gjerne mitt eget løp ;) men greit å høre innpå her om andre erfaringer synes jeg ;)

Så flott:) Det er faktisk like mye antistoffer som om når du hadde fullammet, det bare øker konsentrasjonen i det man har:) Hjelper fordøyelsen og motvirker forstoppelse også.

Nei bæsjing hver dag med noen få unntak innimellom tror jeg fint er innafor :)

Ja det er derfor jeg fant ut at jeg kan fortsette så lenge melka er der.. Men den har allerede blitt redusert litt da, så varer nok ikke så lenge ;) så lenge det ikke blir stress da
snedig at pumpa plutselig fungerer da.. Kom jo bare noen få dråper tidligere, så kunne jo sitte i over 30 min uten å få ut 10 ml.. Nå går det raskt å få tømt puppen ;)

Ja det er derfor jeg fant ut at jeg kan fortsette så lenge melka er der.. Men den har allerede blitt redusert litt da, så varer nok ikke så lenge ;) så lenge det ikke blir stress da
snedig at pumpa plutselig fungerer da.. Kom jo bare noen få dråper tidligere, så kunne jo sitte i over 30 min uten å få ut 10 ml.. Nå går det raskt å få tømt puppen ;)
Nja, ikke så rart du får pumpet ut mer nå ;-)

Jeg tenker du er mer avslappet nå jeg, og da renner det lettere ;-)

Nja, ikke så rart du får pumpet ut mer nå ;-)

Jeg tenker du er mer avslappet nå jeg, og da renner det lettere ;-)

Ja mulig det er derfor! Godt å endelig ha kommet fram til noe som fungerer for oss, og at jeg ikke har dårlig samvittighet. Har virkelig forsøkt alt i forhold til amminga.. Men når frøkna nektet å ta puppen så hadde jeg ikke noe valg

Fikk høre sist og denne gangen at mme barn skal ha avføring hver dag. Men hvor nøye er dette egentlig? Som regel er det nemlig det, men noen ganger kan det være en dag uten. Kommer da raskt dagen etterpå som regel. Jenta har null magevondt og gjør seg ingenting av det.. Er det da noe problem å la kroppen ordne opp selv, eller må jeg gi malt??

Fikk og høre det. Og en hs som masa om at hun ikke hadde hver dag. Måtte pøse på med malt. Men om enn hvor mye malt vi brukte, var hun ei som bæsja annahver dag. Uten vondter eller noe. Så slo meg til ro med det. :) så lenge den ikke er hard, hun trykker mye, eller ser ut til å ha vondt. Jeg ville ikke stressa :)

Jeg har en jente som kun vil bæsje hver 3 dag.. Uansett hvor mye malt jeg kjører på med.. Hun virker ikke å ha vondt, men jeg blir stressa ja :(

Back
Topp