MME/NAN-vondt i magen. Annen type??

Labina

Flørter med forumet
Snuppa vår har begynt å få så utrolig vondt i magen etter mating. Vi bruker vanlig NAN1.
Men har lest en plass om en annen type NAN som skal være bedre for de som har vondt i magen. Stemmer dette? Noen med erfaringer? Er det den de selger på apotekene?? Hvis ikke, hvor får man tak i denne?

Vet ikke jeg [8|] Vi gir også Nan1, men det går stort sett greit. Gir malt ganske ofte...
Prøvde Småfolk, men den lukter det jo spy av gulpen...og ikke ble det noen bedring heller [&o] 

Vi brukte malt en periode, men da fikk vi streng beskjed fra HS at malt ikke skulle brukes.. Den inneholder så mye sukker og falsk energi sa hun.. [&:]

Har gått greit med Nan1 helt frem til nå. Men etter hvert måltid får hun så utrolig vondt [&:]
Er så grusomt å se disse små ha det så vondt..
ORIGINAL: Minismurf

Vet ikke jeg [8|] Vi gir også Nan1, men det går stort sett greit. Gir malt ganske ofte...
Prøvde Småfolk, men den lukter det jo spy av gulpen...

Det er jo en nan som heter noe med hypo allergi, den inneholder vel ikke laktose eller noe, er litt usikker... Men vi brukte også nan og fikk en gutt med mye mage ondt, men bytta til Collett, og da ble det en så glad og fornøyd gutt vi fikk [:D]

ORIGINAL: Fabrina

Det er jo en nan som heter noe med hypo allergi, den inneholder vel ikke laktose eller noe, er litt usikker... Men vi brukte også nan og fikk en gutt med mye mage ondt, men bytta til Collett, og da ble det en så glad og fornøyd gutt vi fikk [:D]

Collett er å få tak i vanlige matbutikker eller?

Noen apotek har det vet jeg i allefall, er noen få matbutikker som har det også, jeg kjøper på Mega...

Okey.. Får prøve meg frem her.. Håper det hjelper med bytte av mme..

ORIGINAL: *AlaniA*

Vi brukte malt en periode, men da fikk vi streng beskjed fra HS at malt ikke skulle brukes.. Den inneholder så mye sukker og falsk energi sa hun.. [&:]

Har gått greit med Nan1 helt frem til nå. Men etter hvert måltid får hun så utrolig vondt [&:]
Er så grusomt å se disse små ha det så vondt..
ORIGINAL: Minismurf

Prøvde Småfolk, men den lukter det jo spy av gulpen...

Blir gal av forskjellige opplysninger fra helsepersonell, jeg.. [&o] Tror man må finne ut litt selv.

Både på sykehuset og helsestasjonen sa de at flaskebarn måtte ha malt helst til hvert måltid. Vi begynte forsiktig med 1 teskje pr 250 ml, men han sleit fortsatt med magen. Jeg turte ikke gi han mer uten å spørre helsesøster, men hun sa at malt kunne man ikke gi for mye av, - det var ikke farlig! Så kjørte på litt mer, og han fikk til hvert måltid.

Da han var rundt 4-5 uker syns jeg han hadde lagt på seg litt mye, og leste på maltglasset hvor mye kalorier det er, så kan tenke meg malten har hjulpet til litt på vekta, ja.. [&:] 

Uansett bæsjet han bare annenhver dag med malt, så vi kuttet å gi han til hvert måltid bare for å se. Han bæsjer fortsatt hver andre dag uten så mye malt, så nå får han kanskje til hvert andre-tredje måltid. Kun for å gjøre avføringen mykere.

Tror også jeg vil prøve Collett, for han sliter ganske mye med luft etter mat.
Spennende å se om det blir bedre...

Jeg anbefaler også osteopat, var til to behandlinger, og etter den første merket jeg at han bæsjet lettere, og etter den andre sleit han ikke med luft lengre, og nå sover han hele natta, hver eneste natt!!! [:)] Han sover også veldig godt om dagen, og han gråter nesten ingenting lengre, er bare så blid og fornøyd! [:D]

collet.
får kjøpt på vanlig butikker.

Min sover jo egentlig godt og mye han. Ikke noe særlig grining heller... Men han kniper veldig etter måltid. Og det kommer luft ut både her og der etter litt jobbing [:D]

Huff, ikke lett med så mye forskjellige beskjeder.
Her tar vi som regel en bæsjebleie i døgnet eller annenhvert døgn.. Og den kan hun jobbe med i fler timer før det kommer noe..

Her tar vi som regel en bæsjebleie i døgnet eller annenhvert døgn.. Og den kan hun jobbe med i fler timer før det kommer noe..

gir du henne malt?

Nei gjør ikke det lenger da HS ga meg streng beskjed om at vi ikke skulle gi henne det..
Skrev om det litt lenger oppe her..

ORIGINAL: chanottisa

gir du henne malt?

Selger en nan på apoteket som heter Nan HA1..brukte den på 1. mann med veldig god effekt...den er grisedyr hehe. Mista melka etter 4 mnd og etter å ha prøvd det som var den gangen, og alle kjerring råd, endte vi opp med den, ungen ble helt fin i magen[:)]

Her bruker vi Småfolk, og alt er bra med det [:D]

Men jeg ammer for det meste, og gir et kveldsmåltid med MME på kvelden fordi jeg ikke har så mye melk da.
Men har også noen esker med NAN1. På pakken står det: "Kan gis fra fødselen til barn som ikke ammes."
Betyr det at man ikke kan gi dette om man ammer i tillegg, og kun for dem som bare får MME? Noen av dere som vet dette?

Kan gis når du ammer :)

ORIGINAL: snowball

Her bruker vi Småfolk, og alt er bra med det [:D]

Men jeg ammer for det meste, og gir et kveldsmåltid med MME på kvelden fordi jeg ikke har så mye melk da.
Men har også noen esker med NAN1. På pakken står det: "Kan gis fra fødselen til barn som ikke ammes."
Betyr det at man ikke kan gi dette om man ammer i tillegg, og kun for dem som bare får MME? Noen av dere som vet dette?

ORIGINAL: Nr 4

Selger en nan på apoteket som heter Nan HA1..brukte den på 1. mann med veldig god effekt...den er grisedyr hehe. Mista melka etter 4 mnd og etter å ha prøvd det som var den gangen, og alle kjerring råd, endte vi opp med den, ungen ble helt fin i magen[:)]

Ja denne jeg tenkte på :))) Hvor mye mer koster den??

ORIGINAL: Nr 4

vi bruker den.. 159kr[;)]

Ja denne jeg tenkte på :))) Hvor mye mer koster den??

Back
Topp