Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Hvordan gjør man det i micro?Vi vasker i såpevann (zalo) og steriliserer i micromen er vel ved 3 mnd tid man kan slutte å sterilisere hvis man vasker i oppvaskmaskin?
♡ 31.05.13 ♡ Linn-Kristin ♡
Har de gjort om til 6mnd? Leste om flaskebarn/hygiene på bv og der stod det til ca 3 mnd alder.Hvordan gjør man det i micro?
Jaja, koke er like braKan man koke det i en kjele? Holder det? Hvor viktig er det egentlig å sterilisere. Det har vært et par ganger hvor jeg ikke har gjort det, bare vasket i oppvaskmaskim. Er det skikkelig fy fy?
Jeg vaske med zalo, skyller godt og koker i noen min, ca 5 min. jeg fikk høre at en ikke trenkte koke lengre, men at vennet må koke ordentlig før en putter det oppi.
Jeg har en rutine som jeg synd er grei.
Hver dag koker jeg opp en stor kjele vann. kaldt fra springen. når det har kokt noen min, fyller jeg opp
2 termoser med det varme vannet. Så fyller jeg opp to flasker med varmt vann. (vannet i flaskene blir kaldt etter
hvert, men det er meningen) Så steriliserer jeg alle flaskene som er brukt. ( jeg vasker flaskene etter bruk og putter
de i en boks, der de ligger til jeg skal koke dem .)
Når poden skal ha mat, tar jeg en ren flaske, heller oppi kaldt kokt vann, så blander jeg inn varmt kokt vann, putter oppi pulver, rister og vollaklart til bruk
mengden varmt og kaldt vann kommer ann på hvor mye mat jeg skal lage til han.
detter litt jobb en gang til dagen, men da veldig enkelt til hvert måltid![]()
Hender jeg må koke opp vann 2 ganger til dagen, for termosene mine er ikke så store,
og poden drikker jo mere og mere
Litt langt innlegg, men det var min "oppskrift"![]()
Hva skal du gjøre med flaskene videre, utenom når du tar de i vaskemaskinen eller zalo? Skylle og bruke de på nytt?Vi gjør mye det samme, men bruker termos bare når vi er ute av huset. Hjemme koker vi opp litt vann på vannkokeren for hvert måltid og blander med det kalde. Bare litt vann i vannkokeren, så går det veldig fort.
Vasker flaskene med zalo eller i oppvaskmaskinen. Koker i panne. Når det nå snart har gått tre mnd, så blir det kun oppvaskmaskin og koking bare innimellom..
Hva skal du gjøre med flaskene videre, utenom når du tar de i vaskemaskinen eller zalo? Skylle og bruke de på nytt?