Mme, hvor mye trantilskudd?

Prins09Prinsesse11

Betatt av forumet
lurer på hvor mye tran de skal ha når de får mme?
står jo på pakningen til nan at den inneholder omega...

Halv dose tror jeg, vertfall d vi gjør[:)]

Aldri hørt at det skal være forskjell på tranmengden om de får mm eller mme. Babyene får jo omega gjennom mm også[:)]

ORIGINAL: Missi_85

Halv dose tror jeg, vertfall d vi gjør[:)]

1,25 ml. Helsesøstra sa det

takk for svar:) ja, de får vel omega gjennom mm, men ikke d-vitamin slik jeg har forstått. d-vit er tilsatt i mme, så det er noe med at de ikke skal ha for mye av den..

ORIGINAL: ra81

Aldri hørt at det skal være forskjell på tranmengden om de får mm eller mme. Babyene får jo omega gjennom mm også[:)]

forsto på helsesøster at det vi skulle gi samme mengde tran selv om vi ga nan!

Marine omega 3 fettsyrer som finnes i tran er bare sunt, både for store og små. Spesilelt bra for hjernens utvikling. Skal noe til å få for mye av det. Det skal også ganske mye vitamin D til før det er skadelig. Så jeg ville gitt en teskje tran uansett om babyen får MME eller MM.

ORIGINAL: Bolla85

Halv dose når de får mme i stedet for mm. Dvs 2,5 ml tran eller 2 dråper vitamin d

Det står i spebarnsboka side 40.

Om man har gitt mer så er det visst ingen grunn til å bekymre seg, for hs sa at de trolig snart skal øke anbefalningene uansett[:)]

Sist jeg var hos helsesøster hadde hun en helsesøster student, og hun sa at de lærte at man ikke trengte å redusere D-dråpene eller tran-mengde selv om barnet fikk MME. Så det stemmer jo godt overens med det din helsesøster sa.

Back
Topp