MME, hard mage og luftveisplager

Me litt googling fant jeg dette ''Å velge vekk Nestlè sin MME ut fra et politisk standpunkt (NAN) Gjennom sin uetiske markedsføring av MME i land i sør er Nestlé en av de hovedansvarlige for at 1,5 million spebarn dør årlig. Derfor er det mange småbarnsforeldre som, i solidaritet med de foreldrene som opplever å miste barna sine pga. et kynisk profittjag, velger å boikotte Nestlé. Les mer om dette her og her .''

Noen som har kjennskap til det???

Dette ble jeg litt nysgjerrig på. Har prøvd å google litt, men syns det er litt vanskelig å finne info. Boikotten startet på 1970- tallet, og ifølge denne artikkelen datert 5. oktober 1984: http://www.nytimes.com/1984/10/05/business/nestle-boycott-ends.html er det ikke lenger boikott av Nestle. På nestle sine egne sider sier dem selv at dem følger WHO koden.

For det første er du ingen dårlig mor fordi du ikke forstår! :)
Hvor gammel er den lille?
Jeg er ikke glad i malt da den kan gi hard mage like godt som løs mage.
Om lille er gammel nok ville jeg råde deg om sviskesaft.
Ellers har begge mine barn vært sovebarn å ikke magetrøbbel.
Aporek nan er NAN HA1. Den bruker jeg også til lillesøster om nødvendig (ammer). Det er en erstatning der kumelkproteinet er delvis spaltet og egner seg for barn som kan ha allergi. Om jeg har forstått det rett. Vi bruker den siden storebror har melkeproteinallergi.

Sent from my GT-S7710 using BV Forum mobile app

Tusen takk for svar. Han er 2 mnd. :)

Du kan jo prøve sviskesaft. Jenta mi har fått det daglig nå i noen uker, men syns ikke det er særlig effektivt her ihvertfall, dessverre... Men det går jo an å prøve.

Sent from my HTC Desire C using BV Forum mobile app

Trodde de måtte være 4 mnd for å få det?

De rådet meg til å gi sviskesaft da jeg var på apoteket og spurte om råd da hun bare var to uker og ikke hadde hatt avføring på 3. dagen. Da ordnet det seg av seg selv før jeg kom så langt og fikk gitt henne det, men har gitt henne det i flere uker nå og hun er litt over 7 uker.

Sent from my HTC Desire C using BV Forum mobile app

Det står fire mnd på glasset ja, men det står 4 mnd på grøt også. Mange som gir grøt før den tid.
Står det alder på maltglasset? Har aldri brukt det jeg.
Om lillesøster blir å slite med magen velger jeg sviskesaft framfor malt uansett alder nå framover ;)

Det står fire mnd på glasset ja, men det står 4 mnd på grøt også. Mange som gir grøt før den tid.
Om lillesøster blir å slite med magen velger jeg sviskesaft framfor malt uansett alder nå framover ;)

Å ja. :) På malten står det ingenting spesielt om bruk til småbarn. Bare bla ''kan brukes i varm melk''.
Kanskje jeg skal lage sviskesaft selv i kveld da. :) Trenger vel ikke gi så mye.

Vi begynte med mme(nesten fulle måltider) da vår gutt var 5 uker. Mener på vi handlet malt da han var uke 6. Gikk veldig greit det:) Begynte litt forsiktig, type kun dyppe spissen av kniven/skjeen og kun noen av måltidene. Økte gradvis dosen/antall flasker da vi ikke følte det hjelp +at vi så han ikke var plaget.

Vi begynte med mme(nesten fulle måltider) da vår gutt var 5 uker. Mener på vi handlet malt da han var uke 6. Gikk veldig greit det:) Begynte litt forsiktig, type kun dyppe spissen av kniven/skjeen og kun noen av måltidene. Økte gradvis dosen/antall flasker da vi ikke følte det hjelp +at vi så han ikke var plaget.
Da tenker jeg at svisker er ok når malt er ok. Men jeg er ingen ekspert ;) litt for å se, å øke dose etter hvert, er for meg ganske fornuftig framgangsmåte:)

Bytt til collett!! Prøvd alle mme og denne er helt klart best for magen... Ihvertfall her hos oss. Hun er også kiss-barn og gått til kiropraktor...og når vi begynte på collett har hun blitt en annen jente :) :) lykke til!

Bytt til collett!! Prøvd alle mme og denne er helt klart best for magen... Ihvertfall her hos oss. Hun er også kiss-barn og gått til kiropraktor...og når vi begynte på collett har hun blitt en annen jente :) :) lykke til!

Kanskje jeg skal prøve collett til vår jente. Bruker nan, men hun sliter veldig med avføringen. Kommer kun en gang i uken gjerne, og hun presser gjerne noe dager før noe skjer... Jeg delammer, men hun får mest erstatning. Så da synes jeg avføring en gang i uken høres lite ut. Flere som delammer og har erfaring å dele?

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Kanskje jeg skal prøve collett til vår jente. Bruker nan, men hun sliter veldig med avføringen. Kommer kun en gang i uken gjerne, og hun presser gjerne noe dager før noe skjer... Jeg delammer, men hun får mest erstatning. Så da synes jeg avføring en gang i uken høres lite ut. Flere som delammer og har erfaring å dele?

Har hørt flere steder at nan kan være hardt for magen. Vi bruker nan HA1(skal bytte til vanlig nan når vi går tom) og jeg delammer, men gir mest mme. Her er rekorden 3,5 døgn uten avføring. Da var jeg stresset. Nå har det (*bank i bordet!*;)) stabilisert seg på 1 bæsjebleie i døgnet. Har brukt nan HA1 i ca. 6 uker. Jeg syns 1 uke uten bæsjebleie var lenge! Har du prøvd malt? Vi bruker en dæsj i alle flaskene.

Har hørt flere steder at nan kan være hardt for magen. Vi bruker nan HA1(skal bytte til vanlig nan når vi går tom) og jeg delammer, men gir mest mme. Her er rekorden 3,5 døgn uten avføring. Da var jeg stresset. Nå har det (*bank i bordet!*;)) stabilisert seg på 1 bæsjebleie i døgnet. Har brukt nan HA1 i ca. 6 uker. Jeg syns 1 uke uten bæsjebleie var lenge! Har du prøvd malt? Vi bruker en dæsj i alle flaskene.

Vi bruker en del malt, men gjerne ikke i hver flaske. Hvor mye tar du på en flaske? Jeg tar gjerne en halv teskje på 135 med erstatning. Er det for lite kanskje?

Vi bruker en del malt, men gjerne ikke i hver flaske. Hvor mye tar du på en flaske? Jeg tar gjerne en halv teskje på 135 med erstatning. Er det for lite kanskje?

Dypper ca. 1/4 av en teskje oppi malten. Da blir det en god dæsj foran og bak på skjeen. Du må bare prøve deg frem til hva som funker for ditt barn:)

Skal malt oppbevares i kjøleskap etter at den er åpnet?

Tørt og mørkt og maks 25 grader:) Jeg har den i romtemperatur på benken. Er ikke alltid så mørkt der da, burde kanskje ha den i skapet:P

Back
Topp