MME, hard mage og luftveisplager

MortilTo19

Elsker forumet
Juli13-jentene
Hva kan jeg gi han som hjelper? Miniform hjelper han ikke.
Jeg vet jo at malt kan hjelpe mot hard mage men han skriker når han promper også og malt kan bidra til mer luft i magen - derfor er jeg skeptisk til å gi det... Hva tror dere?
Noen som har forslag til hva som kan hjelpe han?

Sukkervann, sykling med bena, massering av mage og ''ta tempen'' er ting vi allerede har forsøkt/ bruker. ;)

Et godt varmt bad kan virke såpass avslappende på babyen at det får ting og tang igang:) Ellers har jeg fått tips om å la lille sitte i vippestol å jobbe litt. Har ikke vært suksess her, men kanskje det hjelper på din?:) Her braker der ofte i bleia om Markus får ligge å sparke i babygymen, alternativt sitte i stokke newborn setet. Det funker her:)

Et godt varmt bad kan virke såpass avslappende på babyen at det får ting og tang igang:) Ellers har jeg fått tips om å la lille sitte i vippestol å jobbe litt. Har ikke vært suksess her, men kanskje det hjelper på din?:) Her braker der ofte i bleia om Markus får ligge å sparke i babygymen, alternativt sitte i stokke newborn setet. Det funker her:)

Begge deler er desverre utprøvd :( Fungerer om det ikke er for ille men når det står på som verst nytter det ikke.

Vi gir forresten en dose malt i hver flaske. Mye promping her i gården! Men virker ikke plaget. Usikker på om malten funker, for bæsjebleiene varierer fra 1-3,5(!) døgn imellom. Men tør ikke slutte med malt itilfelle det hjelper, for skrekk og gru om det går lengre tid mellom bæsjebleiene!:/

Begge deler er desverre utprøvd :( Fungerer om det ikke er for ille men når det står på som verst nytter det ikke.

Hm:/ ikke lett det derre der! Hvor lenge går det mellom avføring? Du kan jo prøve å bytte mme merke:) (evt gi malt et forsøk). Vi har apotek nan, har hørt at nan generelt er litt hardt for magen. Men Markus virker som sagt ikke plaget, så vi holder oss til denne. Best å ikke bytte merke for ofte.

Vi gir forresten en dose malt i hver flaske. Mye promping her i gården! Men virker ikke plaget. Usikker på om malten funker, for bæsjebleiene varierer fra 1-3,5(!) døgn imellom. Men tør ikke slutte med malt itilfelle det hjelper, for skrekk og gru om det går lengre tid mellom bæsjebleiene!:/

Ja, kanskje prøve med malt. Bare redd det blir mer luft i magen. Men man vet jo ikke før man har prøvd. :)
Han bæsjer 1-2 ganger om dagen nå men jobber utroooolig hardt stakkar. :(

Hm:/ ikke lett det derre der! Hvor lenge går det mellom avføring? Du kan jo prøve å bytte mme merke:) (evt gi malt et forsøk). Vi har apotek nan, har hørt at nan generelt er litt hardt for magen. Men Markus virker som sagt ikke plaget, så vi holder oss til denne. Best å ikke bytte merke for ofte.

Vi prøvde NAN (fra butikk) en kort periode men han sprutgulpa noe helt forferdelig så derfor gikk vi over på HIPP.
Hva er apotek NAN? :p

Noen som har erfaring med småfolk sin mme? Det er vel alternativet eller collett da? Om vi skal bytte - skal uansett prøve med litt malt først men...

Me litt googling fant jeg dette ''Å velge vekk Nestlè sin MME ut fra et politisk standpunkt (NAN) Gjennom sin uetiske markedsføring av MME i land i sør er Nestlé en av de hovedansvarlige for at 1,5 million spebarn dør årlig. Derfor er det mange småbarnsforeldre som, i solidaritet med de foreldrene som opplever å miste barna sine pga. et kynisk profittjag, velger å boikotte Nestlé. Les mer om dette her og her .''

Noen som har kjennskap til det???

Jeg pleier bære ham slik at han ligger på mage på armen min, om du skjønner... Da blir han så opptatt av omstendighetene at han slapper av og lufta kommer både forran og bak..
Lykke til, håper det bedrer seg!!!

Leander født 3. Juli 2013
Termin 5. Juli 2013

Jeg pleier bære ham slik at han ligger på mage på armen min, om du skjønner... Da blir han så opptatt av omstendighetene at han slapper av og lufta kommer både forran og bak..

Termin 5. Juli 2013

''Kolikkgrepet'' ja. Er vel forsøkt det også desverre.
Manuellterapauten mener også at han kan spenne kroppen sin pga smerter i nakken (Han er KISS-barn) slik at han får mageknip/ luft i magen.
Så det er jo himla vanskelig for meg å si og da - om det er mme-vondt, eller om det ''bare'' skyldes nakken som smitter på magen. :( Føler meg som en dårlig mor som ikke forstår hva det er men. Det er vel ikke alt man kan forstå her i barnas verden desverre...

Termin 5. Juli 2013

Tusen takk for tipset da - uansett :D

*sniker*
Det var så veldig velkjent! Jenta mi var også plaget lenge med magen. Vi gikk til manuellterapaut som hjalp litt. Brukte malt og det der "rapemiddelet" fra apoteket. Men det som hjalp mest var å bytte merke fra nan til collett. Hun ble en annen baby etter dette.

For det første er du ingen dårlig mor fordi du ikke forstår! :)
Hvor gammel er den lille?
Jeg er ikke glad i malt da den kan gi hard mage like godt som løs mage.
Om lille er gammel nok ville jeg råde deg om sviskesaft.
Ellers har begge mine barn vært sovebarn å ikke magetrøbbel.
Aporek nan er NAN HA1. Den bruker jeg også til lillesøster om nødvendig (ammer). Det er en erstatning der kumelkproteinet er delvis spaltet og egner seg for barn som kan ha allergi. Om jeg har forstått det rett. Vi bruker den siden storebror har melkeproteinallergi.

Sent from my GT-S7710 using BV Forum mobile app

Vi prøvde NAN (fra butikk) en kort periode men han sprutgulpa noe helt forferdelig så derfor gikk vi over på HIPP.
Apotek nan er vel en spesiell type mme. Er jo så mange varianter av dem... husker når jeg jobba på apotek at det var slike pulver bokser på lageret. Var også flere som kjøpte dem. Husker ikke helt hva som var i blandingen (hva som var spesielt med dem). Men kanskje sjekke på nan sine produkt sider? Har du snakka med en lege eller hs om ulike typer mme? For han kan jo reagere på ulike melkeproteiner eller ting i de standard mme...
Det eksisterer jo veldig spesielle mme også som kan spesialbestilles - og fy, de er dyre...da er det godt vi har blåresept systemet... men ville ha snakka med en spesialist på mme. For kan jo faktisk være at han reagerer på mme i tillegg til alt annet

♥ Mamma til verdens herligste Sondre ♥

Apotek nan er vel en spesiell type mme. Er jo så mange varianter av dem... husker når jeg jobba på apotek at det var slike pulver bokser på lageret. Var også flere som kjøpte dem. Husker ikke helt hva som var i blandingen (hva som var spesielt med dem). Men kanskje sjekke på nan sine produkt sider? Har du snakka med en lege eller hs om ulike typer mme? For han kan jo reagere på ulike melkeproteiner eller ting i de standard mme...
Det eksisterer jo veldig spesielle mme også som kan spesialbestilles - og fy, de er dyre...da er det godt vi har blåresept systemet... men ville ha snakka med en spesialist på mme. For kan jo faktisk være at han reagerer på mme i tillegg til alt annet

♥ Mamma til verdens herligste Sondre ♥

Guttungen min fikk den ene typen mme som er kjempe dyr!! Althera. Glad vi fikk den på blåresept :)

Sent from my GT-S7710 using BV Forum mobile app

Du kan jo prøve sviskesaft. Jenta mi har fått det daglig nå i noen uker, men syns ikke det er særlig effektivt her ihvertfall, dessverre... Men det går jo an å prøve.

Sent from my HTC Desire C using BV Forum mobile app

H

Hm, nå måtte jeg undersøke litt for å være sikker:P "NAN H.A.1 er spesielt beregnet for friske barn med risiko for å utvikle allergi mot melkeprotein. Ved en spesiell behandling er proteinet i NAN HA delvis nedbrutt for å redusere de fleste allergifremkallende stoffene som finnes i kumelk." Og igrunnen så er egentlig ikke Markus i noe risiko for å utvikle allergi! Da tror jeg vi bør bytte merke, ingen vits å kjøpe den dyre mme.. Vi har prøvd hipp, der opplevde vi problemer med gulping og virket som han hadde ubehag. Har lite lyst å prøve all verdens ulike mme`er, så tror nok vi går over til vanlig nan. Forhåpentligvis tåler han den også, siden de er fra samme produsent.

Back
Topp