MME falt ikke i smak

mammaM88

Glad i forumet
Det har seg sånn at jeg ikke har noe særlig med melk igjen på kveldene nå å snuppa våkner så å si hver time om natten[:'(] Greit slitsomt for å si det sånn!

Så i kveld skulle jeg gi MME for 1ste gang, MEN neida hu rynka på nesa å brakk seg[8|] Hun fikk NAN HA1.

Flere somn har opplevd dette? eventuelt hvilket merke gikk dere over til? Trodde liksom MME skulle smake tilnærmet likt MM jeg[:-]

Det samme skjedde her!
Vi gikk over til collet [:D]

Da skal Collet prøves[;)] Får man kjøpt det på vanlig dagligvare?[8|]

Nydelig signatur btw[:)] Å fint navn du har hehe...

ORIGINAL: Missy 88

Jaa, kjøper den på rema 1000 jeg [:D]
Vi gir kun om kvelden, og hun liker den hvertfall..
Hun blei litt treg i magen, så fikk beskjed om å koke opp 1 liter vann, og ha 1 ts maltekstrakt oppi, men det får du jo se ann [:D]
Tuuusen hjertelig takk! [:D]

ORIGINAL: MammaMJ

Jaa, kjøper den på rema 1000 jeg [:D]
Vi gir kun om kvelden, og hun liker den hvertfall..
Hun blei litt treg i magen, så fikk beskjed om å koke opp 1 liter vann, og ha 1 ts maltekstrakt oppi, men det får du jo se ann [:D]
Tuuusen hjertelig takk! [:D]

Må si jeg liker navnet deres[:)][:)][:)]

jeg tror jeg også skal kjøpe inn mme og prøve... gi tilbakemelding hvordan det går med den andre sorten da [:)]

Ikke sant[;)] Sjelden å "treffe" på så "mange" med det navnet. De fleste jeg vet om heter Malene å ikke MaRlene(det siste er finest[;)])

Heldigvis liker lillegutt alle typer mme, men jeg synes HIPP sin smaer godt!
Både småfolk og nan finnes jo i sånne ferdige porsjonspakker, og disse smaker også greit tror jeg..

ORIGINAL: Malina84

kan man blande mm og mme, slik at det blir en kjent smak i melka, tro?

Tenkte på dette selv da jeg ga hu, at jeg kunne blanda liksom 70/30 av mm de første gangene å så trappa opp mme..[8|]?

Sikkert et veeeldig dumt spm- men, men.. var melken varm nok? Her grøsser snuppa litt hvis den ikke er varm nok... Var en gang den ikke var helt varm nok og da tok hun og snudde seg vekk og laget de grimasene..

Jeg hadde sånn steketermometer oppi melka å satte flaska med kokt vann i kaldt vannbad, da det stod 40 grader tok jeg flaska opp men den sank jo noen grader før hu fikk den, Var ca 36 da jeg blandet i pulveret tenker jeg...

Hmm, kanskje det var feilen[8|] Prøver igjen i morgen da[:)] får uansett ikke kjøpt ny før på mandagen.

Jeg hadde sånn steketermometer oppi melka å satte flaska med kokt vann i kaldt vannbad, da det stod 40 grader tok jeg flaska opp men den sank jo noen grader før hu fikk den, Var ca 36 da jeg blandet i pulveret tenker jeg...

Hmm, kanskje det var feilen[8|] Prøver igjen i morgen da[:)] får uansett ikke kjøpt ny før på mandagen.

WHO anbefaler å blande i pulver på 70grader pga melkebakterier...
Så lurt å blande i pulver i mer enn 40 grader iallefall. Ellers kan det brått bli litt feil temperatur ja.
Når man blander i når vannet er 36 grader blir den vel ganske kald?
Kanskje blande i litt varmere og heller vente til den er ved rett temperatur før man gir?

ORIGINAL: TonjeJenta

Så lurt å blande i pulver i mer enn 40 grader iallefall. Ellers kan det brått bli litt feil temperatur ja.
Når man blander i når vannet er 36 grader.... blir vel melka brått nede i 25-30 grader max...

`
Å??? Såpass ja. Stod 40 grader på pakken så derfor jeg gjorde det[8|] Håper hun ikke har fått i seg noen bakterier? Ikke mye hun drakk før hun oppdaget at det ikke var godkjent[:-]

ORIGINAL: TonjeJenta

Når man blander i når vannet er 36 grader.... blir vel melka brått nede i 25-30 grader max...

`
Å??? Såpass ja. Stod 40 grader på pakken så derfor jeg gjorde det[8|] Håper hun ikke har fått i seg noen bakterier? Ikke mye hun drakk før hun oppdaget at det ikke var godkjent[:-]

Neh... tror de fleste blander i på 40 innimellom eller hele tiden. Hadde vel ikke vært lov til å skrive på pakken om det var farlig. Er bare nylig anbefalt med varmere. Men tenkte kanskje det er greit å blande i ved 50 grader kanskje?

Her har vi prøvd de fleste merker, og det er opp og ned hvilket merke som faller i smak. Akkuratt nå er HIPP best [:)]
Som noen andre skriver så kan det være at melka ikke er varm nok, da vil ikke lillegutt ha mat heller [8D]

Bare en liten ting med colett,hvis barnet ditt gulper lukter det skikkelig spy!!![:'(]Mange som sier det samme.

Vi prøvde NAN en gang, og da spydde hun som en gris. Vi bruker kun Småfolk her i hus, og det går kjempefint.

Her neketer han å ta flaska...BLÆ!!
Men bruker hipp sin i grøten da[:)]

Back
Topp