Mme barn..

Embla88

Elsker forumet
Septembermødre <3
Junilykke2018
Dere med mme barn, har dere begynt med type 2 erstatning? Vi bruker hipp og har brukt nr 1 frem til nå. Legen på 1 års kontrollen mente vi burde begynne med nr 2. Den har riktig sammensetning for barn fra 6 mnd i forhold til jernmengde osv. Grunne til at jeg tviler er at det står at nr 1 er morsmelkerstatning og nr 2 er tilskuddsdrikk.

Hva gjør dere andre? Han får forøvrig 4 måltider nå. Ikke så interessert i flaska på dagen, men drikker nesten 200ml morgen og kveld.

Bruker 1 til den er tom nå, så blir det 2 neste :)

Det er riktig det at de bør gå over til nr 2 etterhvert som de får mer fastføde. Morsmelkerstatning er tilpasset når de bare får melk :)

Så du kan fint gå over til den.

Vi bruker Nan og gikk over til nr 2 for en mnd siden :)
Hun får grøt og litt grønnsaksmos i tillegg.

Vi byttet til nr 2 i dag :) Så bare at nr 1 var til 6 mnd så da kjøpte vi den neste. Det er jo anbefalt å begynne med mat også fra 6mnd, kanskje derfor det kalles tilskuddsdrikk?

Har sammenlignet de nå og nr 2 inneholder faktisk mer kalorier og det var små forskjeller ellers. Så det skal være litt mer pulver per ml vann som kanskje gir litt tykkere melk? så nå har jeg bestilt nye flaskesmokker som også er fra 6mnd. Skal det være riktig så skal det være riktig :p

Har sammenlignet de nå og nr 2 inneholder faktisk mer kalorier og det var små forskjeller ellers. Så det skal være litt mer pulver per ml vann som kanskje gir litt tykkere melk? så nå har jeg bestilt nye flaskesmokker som også er fra 6mnd. Skal det være riktig så skal det være riktig :p
Syns det virker litt tykkere, og litt vanskeligere å blande ut. Hva slags flaske bruker dere? Vi har medela, og der finner jeg bare 2 størrelser på smokken

Syns det virker litt tykkere, og litt vanskeligere å blande ut. Hva slags flaske bruker dere? Vi har medela, og der finner jeg bare 2 størrelser på smokken
Har hørt flere si det. Har ikke prøvd ennå, har litt igjen av type 1. Vi bruker dr. browns. Der er det str 3 som er fra 6 mnd. I tillegg er det en str 4 som er for tykkere væsker, regner med det er beregna på feks velling. Rart om ikke medela har flere str også?

Har hørt flere si det. Har ikke prøvd ennå, har litt igjen av type 1. Vi bruker dr. browns. Der er det str 3 som er fra 6 mnd. I tillegg er det en str 4 som er for tykkere væsker, regner med det er beregna på feks velling. Rart om ikke medela har flere str også?
Har prøvd å søke på nettet, men det ser ikke sånn ut. Bør kjøpe en annen type flaske kanskje

Back
Topp