mme babyer :)

inLove

Elsker forumet
hvor mye spiser babyene nå og hvor gamle er dei?og hvor lenge mellom måltida?

mi spiser alt fra 100-140.på dagen går det 3-4 timer i mellom og natten sovner hun 23.30 og sover til 6-7.men grunnen til at jeg lurer er at siden i går har hun egentlig sovet hele tiden føler jeg...går så lang tid mellom måltida.blid og fornøyd når hun er våken da[:)]

Her har vi økt denne uka til 180 med vann og 6 skjeer pulver og han er 9 uker. Dennis spiser ca 07.30,så ca 11, så ca 14-15 med mindre han sover, da spiser han bare når han våkner, så gjerne ved 19.30 tiden også siste for dagen ca 23. Hender seg han er litt urolig mellom måltidene på kvelden og da får han en liten tår på ca 70ml i mellom bare...

ORIGINAL: mammaca17januar

hvor mye spiser babyene nå og hvor gamle er dei?og hvor lenge mellom måltida?

mi spiser alt fra 100-140.på dagen går det 3-4 timer i mellom og natten sovner hun 23.30 og sover til 6-7.men grunnen til at jeg lurer er at siden i går har hun egentlig sovet hele tiden føler jeg...går så lang tid mellom måltida.blid og fornøyd når hun er våken da[:)]

høres veldig likt ut som Emil..han er 6 uker i dag[:)] vi blander alltid opp 180 vann med pulver vi nå for noen ganger er han mer sulten og kan spise mellom 160-200 også! Hvis det er igjen mat i flaska så kan jeg tilby mer og da er jeg sikker på at han er mett[:D]

ORIGINAL: Mixxi

føler jeg har en veldig småspist liten pike her!
hun spiser ca 50-60 ml per gang... får mat ca hver 2-3-4 time..(drikker ca 500-600 ml hvert døgn..)

Her har vi spist som regel 100 til hvert måltid, men det virker som det har begynt å bli litt mye for magen på en gang.. så nå har det blitt rundt 80ml.. I følge HS er 100 mye på et måltid til en liten mage.. Han spiser hver 2,5-3 timer i mellom og har en laaang dupp på kvelden før han våkner hver 3'e time på natta for mat..

David spiser fra 130-170 ml som regel. Han får da mat hver 3-4 time, men om natten går det ofte 6 timer. Har også en soveperiode på dagen, og da går det lett 4-5 timer. Han er snart 2 1/2 mnd [:)]

åhh, så snille babyer dere har da [:D] Jeg del ammer, og da spiser han ca 40 - 60 ml etter begge bryst..men han sover ikke like mye som deres, kanskje jeg skal vurdere å gå helt over til tillegg, kanskje han ikke er fornøyd med slik vi gjør det[:)] inatt hadde vi en rekord, han sov hele 4,5 timer og det var natta hans (01-5.30), kort soveperiode før 1 og etter 5.30, såå det jeg tenker er at han kanskje hadde sovet enda lengere dersom han bare fikk mme?? 

Even spiser 130-170 men på kvelden før han legger seg og på natta spiser han skjelden mer enn 70-100.. Han er 2 mnd i morgen og spiser 5 ganger om dagen og en om natta..

ORIGINAL: AnThoo

åhh, så snille babyer dere har da [:D] Jeg del ammer, og da spiser han ca 40 - 60 ml etter begge bryst..men han sover ikke like mye som deres, kanskje jeg skal vurdere å gå helt over til tillegg, kanskje han ikke er fornøyd med slik vi gjør det[:)] inatt hadde vi en rekord, han sov hele 4,5 timer og det var natta hans (01-5.30), kort soveperiode før 1 og etter 5.30, såå det jeg tenker er at han kanskje hadde sovet enda lengere dersom han bare fikk mme?? 

Stor sannsynlighet det ja... Prøv å slutt med pupp på kvelden og gi bare flaske som siste måltid for dagen. Det gjorde jeg, og allerede første natta sov han i 8 timer!!! [:D] Og da fortsatte jeg med det gitt... Må si at søvnen fristet mer enn å våkne flere ganger på natta for å amme. Nå har vi slutta helt med puppen og det går så fint! [:)]

Back
Topp