mm

**To tette**

Glad i forumet
Noen som vet hvor lenge mm kan stå i kjøleskapet? Det er sikkert spurt om dette før, men har ikke fått det med meg.. :-)

Dette står på ammehjelpen:

Fersk morsmelk/oppbevaring i kjøleskap

•   Melk som skal brukes innen 6-8 timer kan stå i romtemperatur. Dersom den skal oppbevares lengre, bør den settes i kjøleskap eller fryser så raskt som mulig.
•   Fersk morsmelk er holdbar i kjøleskap (4 grader) i 3-5 døgn. Melken bør ikke settes i døren, men inni kjøleskapet der det er kaldere.
•   Tint, tidligere frosset melk er holdbar i 24 timer i kjøleskap.

Mener det kan stå inntil 48 timer innerst i kjøleskapet. (ikke i døra der varierer temperaturen for mye) sjekk ut ammehjelpen.no der finner en svar på det meste!

Tusen takk! Pumpet vekk en stor spreng i går, lurte på om svigermor kunne gi den melken til han i morgen da jeg skal ha eksamen... men da ser det jo ut for at jeg kan det da. Det var egentlig litt greit, så slapp jeg å kaste den :-)

ja, det er veldig kjekt! hadde selv med en flaske mm i konfirmasjon på søndag=) Det var enten det eller å la vær å pynte seg, da jeg ikke har noen finklær som egnet seg til amming. Lurt å sjekke på forhånd at beibisen faktisk tar flaska da ;)

Back
Topp