mm og mme

2022baby

Forelsket i forumet
Septemberhjertene 2018
Marshmallows 2022
Hei! Er det noen her som ammer og gir mme? Jeg vurderer å gi en flaske mme på kvelden for at han skal sove lengre og ha det i backup om jeg skal bort en kveld og ikke har pumpet nok.

Noen erfaringer? :)
 
Hei! Er det noen her som ammer og gir mme? Jeg vurderer å gi en flaske mme på kvelden for at han skal sove lengre og ha det i backup om jeg skal bort en kveld og ikke har pumpet nok.

Noen erfaringer? :)

Sniker. Ikke det beste for melkeproduksjonen, men jeg vet flere har gjort det. Lurt å teste mme på dagtid først for å se hvordan magen reagerer, er jo en del som kan få magetrøbbel av det.
Har du forsøkt å gi pumpet mm på flaske om kvelden? Før 3 mnd var min så trøtt at han sovnet før magen hadde fått fylt seg opp helt, han fikk slukt i seg mer på kortere tid fra flaske :)
Lykke til!
 
Jeg pumper megnog fryser ned, kjekt å ha om noen skal passe henne eller til pappaen, og det holder seg jo i 6 mnd.

Pumper og mater henne med flaske med mm enkelte kvelder også, da spiser hun nok litt mer enn hun gjør vanligvis selv tror jeg, for de gangene vi gjør det så sover hun lenger før hun trenger mat på natta.

Jeg har kjøpt en ferdigblandet pakke mme for «krisetilfeller» men så lenge jeg ammer og pumper så foretrekker jeg å gi henne det både med tanke på egen melkeproduksjon og med tanke på at hun har vært nok plaget med magen fra før og mme er veldig hardt for magene til de små å fordøye.

Om jeg skulle gitt henne mme, ville jeg i så tilfelle pumpet meg for å konpensere måltidet som «ikke» blir gitt:)
 
Vi har delammet en stund og ammer fortsatt litt, blir mindre og mindre mm. Frøkna her begynte å sove igjennom natten ganske tidlig. Foretrekker flaska og mme, maten kommer fort og mengden er alltid nok. Men vi mister morsmelka og alle fordelene med den. Så ville nok pumpet for hvert måltid med mme, og spart opp litt mm og gitt på flaske i steden. Veldig kjekt å kunne gi flaske innimellom, så andre kan mate.
 
Back
Topp