Mjölk

Aily

Glad i forumet
Har senaste tiden slitit med o få i Oliver mme, han vill inte gärna ha det men han har iallafall fått i sig en flaska på 200 ml på kvällen men nu senaste tiden så vill han inte ha den heller! Får kanske i honom 50 ml bara på ett helt dygn! Men igår provade jag o ge honom lite vanlig mjölk i koppen till frukosten o han drack som aldrig förr! han är väldigt dålig på o dricka vatten också(även om man smaksätter med lite juice/saft) men vätska måste han ju ha i sig. Vet att han egentligen är lite för liten för vanlig mjölk, han är ju bara 10 mån(gjorde det mest för o se om han drack) men känner att jag kämpat läääänge nu för o få honom o dricka vatten o han vill inte ha det. Men jag funderade på om man kanske kan ge havre eller rismjölk till några av måltiden fram tills han blir 1 år o kan dricka vanlig mjölk, bara för o få i honom lite mer vätska, kan man göra det? Han äter ju yoghurt o ost o smör dagligen så han får ju i sig lite mjölkprodukter ändå, så han borde ju få i sig en del kalcium o så därifrån men jag blir lite orolig över om han får i sig tillräckligt med vätska för senaste dagarna har han haft lite torrare blöjor än förut(inte jättetorra) o ändå har jag alltid i extra med vatten i gröt o middag. Nån som har nån idé?

Hadde kjørt på med havremelk hvis han liker det [;)]. Tenker ellers at 10 måneder er en hovedregel, må man så må man, og du får heller følge litt ekstra med på magen hans hvis du gir han vanlig melk? Selv om man regner med all væska i maten osv så blir det sikkert litt lite uten noe tilskudd, så jeg hadde nok gitt han det han ville ha for å få i han nok...

jeg signerer aislin,gi havremelk!! imre digger det!! og den er tilsatt kalsium,vi bruker den fra go green.

ORIGINAL: KiNiZ

hvor får man tak i havremelk?

Vanlig havremelk får du tak i på de leste ica-butikker, eller coop mega. Evt. helsekosten... Pleier å stå i alternativhylla i matbutikkene, sammen med soya/glutenfritt/økologisk.

ORIGINAL: Aislin

ORIGINAL: KiNiZ

hvor får man tak i havremelk?

Vanlig havremelk får du tak i på de leste ica-butikker, eller coop mega. Evt. helsekosten... Pleier å stå i alternativhylla i matbutikkene, sammen med soya/glutenfritt/økologisk.

ok[:)] så det kan vi gi de små altså?

Både ris- og havremelk kan de få helt fra de er ganske små [:)].

Du kan fortsette med å gi han vanlig melk også, ekstra-lett, helst..
Riktignok ikke så store mengder som han ville fått av MME, men litt og litt i koppen går.
Bare følg med på mage/avføring og eventuellt andre reaksjoner..

Jonas vil også helst slippe MME, men elsker "voksenmelk", så han får det til alle måltider..

ORIGINAL: ohBaby!

jeg signerer aislin,gi havremelk!! imre digger det!! og den er tilsatt kalsium,vi bruker den fra go green.

enig med jentene over jeg!
gi han havremelk om han liker det!

Tack för svar allihop :) Ska köpa hem havremjölk idag o försöka få honom o dricka det, om han tycker om det så kör vi med det tills han blir 1 år o skulle han inte dricka det så får jag bara fortsätta o ge honom lite lättmjölk varje dag ( så länge han inte reagerar nåt på det förståss)

Back
Topp