Det er lite mat jeg egentlig savner. Jeg har økt mengden grønnsaker, kuttet ned på de mer usunne matgruppene.
I starten gikk jeg rundt og var mye sulten, magen min fikk jo ikke de mengdene med mat den var vant til.
Nå merker jeg at magesekken min har krympet, og jeg blir mett av mye mindre mat nå enn før. Har ikke sjans til å spise like mye om gangen som jeg gjorde, det er godt å kjenne på.
Men er det 1 ting jeg savner, så er det kake. Jeg er et kakemenneske. Elsker å bake og lage flotte kaker med tusenvis av kalorier. Og jeg elsker å spise disse flotte kakene med tusenvis av kalorier..
Nå baker jeg ikke lengre, og savner det stort. Både selve bakingen og det å spise den forbaska usunne kaka.
Jeg tar med meg ungene til mamma hver søndag. Og siden vi er en selskapsslekt, blir det alltid servert kaffe med noe godt "attåt" når man får besøk.
Etter at jeg begynte å veie og måle kalorier, føler jeg at det bare er unødvendig å forsyne seg med det som blir servert. For det er så lite som skal til før det blir så mange kalorier.. Da føles det så bortkastet å ta et bittelite kakestykke, når man helst kunne tenkt seg det femdobbelte (men da hadde man nærmet seg dagsbehovet i kalorier, og det blir jo for dumt).
Så jeg merker jeg unngår å forsyne meg med det som blir servert, noe som jeg kjenner er litt trist siden jeg er så glad i kake som jeg er..
Jeg finner vel en balansegang på det etterhvert