Mitt første barn

Lillemille<3

Elsker forumet
Julibarna2014
Novemberlykke2024❤️
[:)][:)] Ble bitt av basillen da jeg begynte å lese litt her... [:D]

Kanskje jeg også skal prøve å føre en dagbok over svangerskapet. Men noe som dette har jeg ikke gjort før, så får se hvor flink jeg er til det [:)]

Jeg er 6 + 3 og er meget spent på hvordan dette skal gå. Hadde MA i juni, oppdaget det i uke 10, men det hadde ikke vært noe liv siden uke 5. Altså gikk jeg 5 uker i troen om at jeg var gravid med alt av symtomer på at jeg fortsatt var gravid. Så er litt nærvøs nå kan enn si. Men denne gangen har jeg bestemt meg for at det skal gå bra! [:)]

Har vært hos legen og han sendte henvisning til Ul, men det er 2 uker siden, og har ennå ikke fått time. Heldigvis har jeg time 4. okt. til ul for kontroll av en vanncyste jeg har på venstre eggstokk så da har jeg jo mulighet til å se om det er noe liv inne i meg. Krysser fingre og tær for det. [:)]

Lykke til, og greetulerer med dagbok:)

Tusen takk [:)]

Ja, da er jeg 7 + 0, føler at det går fort, men samtidig såååååååå veldig sakte. [&:] Er så spent på hva jeg finner ut på ul på mandag. Føler at alt er annerledes denne gangen, forrige gang hadde jeg litt blødning ett par runder før uke 8. Nå har det ikke hvert noe, og det ser jeg på som positivt hvertfall. Vet enn ikke skal ta sorgene på forskudd, men er vanskelig å la være å tenke at noe ikke skal være galt til mandag.

I dag har jeg kjøpt meg en babywatcher, bare måtte. Har hørt så mange positive tilbakemeldinger på å ha en sånn. Har allerede prøvd den ut,selv om jeg vet det ikke er så stor sannsynelighet for at jeg kommer til å høre noe før 10 til 12.[;)] Men da jeg prøvde den slo det ut opp til flere ganger hjerteslag på 127 og opp til 150 og ett eller annet. Men det forsvant ganske fort igjen. Ellers så fikk jeg for det meste inn mine hjerteslag. Men må si jeg fikk ett lite håp da jeg så tallene som var så høyt oppe. Skal nok prøve litt med jevne mellomrom, og gleder meg til jeg evt får noe inn. [:)]

Ul nærmer seg ihvertfall, bare 5 dager igjen. [:)]

Tenkte jeg skulle ta bilder av den voksene magen min fremover, tok det første bilde i dag. Tenkte jeg skulle legge dem ut, om jeg klarer [:)]

Nå er det bare to dager igjen til ul. [:D]
Å som jeg gleder meg... Det skal bli godt å få ett svar på om det er noe liv i meg eller ikke.
Må vel få meg en sladrevenn etterhvert, men vil igjennom ul før jeg melder meg til det. [:)]

Da har jeg endelig vært på ul, og det gikk kjempe bra[:D] Så hjertet, og embryoet var 15mm stort. Så ble satt frem 4 dager, så da er jeg 8 + 2 i dag [:D]
Fikk ny ul 18.10 så det gleder jeg meg til. Er da 10 +2 og han sa at sannsyligheten for at alt skulle gå bra etter den 10 uke er rundt 99 prosent. Det er gode odds [:D]

Så da er jeg fortsatt med videre[:)]

Måtte bare legge ut bilde jeg også.
Her er jeg i syvende uke [:)] Ikke mye, men er da en liten kul her.(Oppblåst mage[:)])
Har faktisk gått opp 2,5 kilo[&o]

Da er jeg 9+1 og jeg ser at uke 12 nærmer seg med stormskritt[:D] Jippi!
Har min første svangerskapskontroll hos legen til tirsdag, og det skal jo bli spennende. Også nærmer andre ul time seg også,bare 8 dager igjen. Da får jeg utvendig ultralyd, og gleder meg til å se hvor stor min lille spire har blitt[:D] Er da 10+2 så den er vel kanskje hele 35 mm[:D]

Bilde tatt 9+0, noen timer etter at jeg sto opp. Skal prøve å ta bildene på ca samme tid hver gang, også velger jeg å ta de en  liten stund etter at jeg har stått opp. Magen er mye større på kvelden, på grunn av at den er oppblåst. Er ikke veldig stor forandring, men har ikke så definert mage lengre. Gleder meg til at det blir en skikkelig kul der.[:D]

Vært på ul i dag, og alt stod bra til med den lille. Det er helt utrolig! [:D]
Syntes den målte litt lite, bare 28mm, hadde trodd fosteret ville ha vært litt større i og med jeg skal være 10 + 2 på vei, men han sa ingenting om at jeg var kortere på vei så da får jeg bare vente å se til neste ul. Fikk nemlig ny ul 8 november. Er så glad han følger meg så godt opp.[:D]

Skal på kontroll hos lege igjen til fredag, tenker at jeg vil kontakte jordmor snart. Er ålreit å være der også, blir litt annerledes kontroll der vil jeg tro. Lurer litt på når jeg kan høre hjertelyden, finner den foreløbig ikke med min baby watcher. Noen som vet?

12 uker!!!! JIPPI.... Det er helt utrolig å ha kommet hit, og alt ser ut til å være bra. Da er det bare å vente på ul den 8 november.
Sliter med å gå fortiden, smerter i bekken og ned langs det ene låret. Vondt når jeg bøyer meg, og skal gå over noe. Skal til legen til torsdag så skal bli spennende å høre hva han har å si om dette. Håper virkelig at dette ikke er noe jeg skal slite med fremover. Blir det ikke noe verre skal jeg nok klare meg[:)]
Skal få lagt inn ett nytt mage bilde i morgen tenkte jeg, må bare få tatt ett i morgen.

Så snilt sagt[:D] Nå ble jeg glad...[:)]

Magen i uke 12. Henger litt etter nå i og med jeg er i uke 14 i morgen, men tenkte jeg må få tatt ett nytt bilde i morgen også og få lagt inn[:D] Moro å legge ut bilder gitt[:)]

Den lille i uke 13[:)] Sprellet, sparket, snudde seg etc. var helt utrolig å se på. Var hele 7 cm i crl[:D] Altså 13 uker.
Han sa at alt var helt perfekt, og det var beroligende. Glemte helt å spørre om han kunne se kjønnet, men skal inn igen 20 desember og da får jeg håpe at jeg kan få sett kjønnet. Samboeren min fikk ikke hvert med på denne ulen, og han syntes det var utrolig leit, men da jeg fortalte han om det jeg så lyste ansiktet hans opp, og han har ikke snakket om annet siden jeg var på ul. Han er helt utrolig[:D] Men på neste ul skal han være med, og da får han oppleve det herlige som jeg har hatt sett og opplevd[:D]

Da har jeg fått tatt ett nytt bilde i dag. Jeg måler også kroppen ca hver 4 uke for å se hvordan kroppen min vokser. Skal si jeg fikk litt sjokk. Har gått opp ca. 24 cm på kroppen, størst oppgang på pupper, midje og mage, men har faktisk gått opp noen cm på rumpe ,legger og lår også...ups[:@] Men jeg har gått opp for en god sak[:D]

skal vi være sladrevenner :p hehe så du skrev at du ville ha en men vente til du var kommet overr uke 122, nå er du jo 15 uker på vei?

når er terminen din?

Min er 24.mai <3 min første, er veldig spent.
hvor bor du?

Så koselig dagbok du harr laget. [:D] Flotte magebilder og nydelig baby du har i den magen[:D]

Kose deg videre[:D]

Da har jeg endelig fått tatt noen nye bilder, og jeg som liksom skulle klare å få tatt bilder hver uke. [:)] Får prøve å være litt flinkere fremover, moro å kunne se tilbake på bildene[:D]

Føler at magen har vokst, men føler liksom at det bare er oppblåsthet, og at jeg har fått spekk på magen som jeg aldri har hatt før. [:D] Men moro er det uansett når jeg har en liten spire som vokser seg større og sterkere for hver dag som går[;)] Er så glad[:D]

Jeg har som sagt baby watcher, men har ikke funnet noe skikkelig hjertelyd som jeg har kunnet vært 100% sikker på at har vært lille mini. Men i dag bestemte jeg meg igjen til å prøve, og med det samme jeg satte apperatet til magen kom den deiligste hjertelyden jeg har hørt noen sinne...[:D] Hjerte slo rundt 138 - 142 slag i minuttet som jeg kunne måle. Og jeg ropte ut i all min glede til samboeren som fortsatt lå i sov oppe. Han kom løpene ned for å høre, og sammen satt vi noen minutter sammen og hørte på den lille sine hjerteslag. [:D] Så utrolig deilig... Så denne dagen kunne ikke ha startet bedre. Var så uheldig på onsdag og ramle med en hel veddunk full med ved inne på gulvet, på siden så hele bekkenet og venstre benet fikk seg en skikkelig trøkk. Ryggen havnet selvfølgelig i peisen. Hadde intense smerter og fikk også en del smerter i magen. Smertene gikk over etter noen timer så jeg roet meg egentlig ned med det, men det var da ekstra deilig at jeg kunne høre hjertelyden i dag. Alt er bra![:D]

Da har bekkenet bestemt seg for å være helt vrient. Kan ikke gjøre en bevegelse uten at det kjennes ut som om tusen kniver vries rundt i bekkenet. Smerten er så intens at tårene triller til tider... Prøvde å få time hos fysioterapauten min, men hun hadde uheldigvis blitt syk så må gå helgen og begynnelsen av uken uten hjelp derifra. Har kjøpt meg treningsball som jeg skal bruke til å tøye litt i bekkenet, og håper det vil hjelpe litt. Det er nok fallet for 1 1/2 uke siden som har forårsaket smertene vil jeg tro. Så heretter skal jeg høre på samboeren min, og la han ta vedhentingen og andre hussyssler. Føler meg helt ubrukelig når jeg ikke fungerer helt optimalt. Kjenner at jobben tar knekken på meg. Trener en god del, men det tror jeg bare er godt for bekkenet, fysioterapauten min sier også at jeg skal bare fortsett med det og heller stoppe når det gjør for vondt.

Men men.. får ta det med godt mot[:)]

Back
Topp