Mitt andre prematurteppe

Mavir

Elsker forumet
Mitt andre teppe til AMANDAPROSJEKTET - masker med mening.

Heklet 20 bestemorruter av diverse babyullrester, heklet de sammen og heklet 4 omganger rundt som om det hele var en stor bestemorrute. Ble ganske fint synes jeg selv.

Nydelig!

det var rett å slett NYDELIG! <3

Kjempefint!!! [:D]
Hvor stort er det?

ORIGINAL: mamihe

Kjempefint!!! [:D]
Hvor stort er det?

Takk. [:)]

Det er ca 30 x 40 cm. [:)]

Dette var nydelig! [:)]

Herlig! Må nok bidra med et par dit etterhvert jeg også - flott prosjekt!

Nydelig teppe[:D]

Kjempefint teppe[:)]

Fantastisk at det finnes folk som dere [:)]

Kjempenydelig Flink du er!

Hvor stor er hver rute? Jeg hekler ruter nå.. de er 6x6 cm... tenkte å hekle til vogna til jenta mi.. er det den størrelsen du hekler da jeg trenger? Altså like mange ruter?

Er det vanlig å hekle sånn kant rundt som du har gjort? Tror ikke jeg har lagt merke til.. eller sett det før.. trodde man bare festet rutene sammen.. uten å ha sånn kant rundt..

Men den kanten rundt gjorde teppet helt nydelig[:)]

ORIGINAL: Fridasinmamma

Kjempenydelig Flink du er!

Hvor stor er hver rute? Jeg hekler ruter nå.. de er 6x6 cm... tenkte å hekle til vogna til jenta mi.. er det den størrelsen du hekler da jeg trenger? Altså like mange ruter?

Er det vanlig å hekle sånn kant rundt som du har gjort? Tror ikke jeg har lagt merke til.. eller sett det før.. trodde man bare festet rutene sammen.. uten å ha sånn kant rundt..

Men den kanten rundt gjorde teppet helt nydelig[:)]

Rutene er vel kanskje 5x5 cm, blir ikke så store siden jeg ikke ville ha flere runder pr rute og de er heklet med nål 3. Dette teppet er jo til premature så det er veldig lite (30x40 cm), så tar nok litt tid hvis du skal hekle så små ruter til et større teppe.

Er ikke noe fasit på str på bestemorruter, det er jo bare smakssak om du vil ha få og store eller mange små på teppet. [;)]

Har ikke sett slik kant rundt før nei, men jeg hadde ikke igjen nok av grønn og mørkeblå til å hekle flere ruter, så da improviserte jeg litt for å få teppet stort nok. [:)]

Så kjempekoselig!! Og trampeklapp for at du bruker tid og tråd på et godt formål [:)][:)][:)]

Back
Topp