Misunnelig?

Lillemy91~

Forelsket i forumet
Vi har fortalt til nærmeste familie om den lille, og spesielt svigermor er HELT i hundre og gleder seg stort!(sist gang hun ble bestemor er for 11år siden:p). Hver gang vi er der så prater hun om den lille og alt rundt dette. Min svigersøster ble også veldig gla da vi fortalte nyheten, men i det siste synes jeg hun har vært litt "rar" når svigermor/vi prater om det. Hun sier ingenting og blir veldig merkelig... Også når svigermor strikket et søtt lite babysett, da insisterte hun på at hun skulle ha det og gjemme det unna til hun fikk barn selv. og sånn har det vært med alt svigermor har strikket. da svigermor kommenterte dette siste gangen(at vi trengte det mer enn henne), svarte hun bare "jeg var først da!", altså først til å ta det eller noe slikt. hun har selv alltid sagt at hun ikke vil ha barn enda, hun vil gå mere skole osv osv. og er egentlig ikke så gira på å få barn. vi er ganske nære så vet de ikke prøver eller noe sånt. så synes det er litt rart om hun skulle være misunnelig? eller hva i all verden kan det være?
kanskje bare meg, men:p hva tror dere?
får meg bare ikke til å prate om babyen, graviditeten eller noe når hun er rundt oss, føler det blir så ubehagelig stemning!
måtte bare få det ut, da sambo ikke synes noe av dette er noe spesielt rart :p

Det høres jo litt som om hun er det ja. Kanskje det er en ide å ta en prat med hun om det? Og si at du synes det er veldig trist.

Ja, med den reaksjonen virker det som det er litt missunnelse... Merkelig hvordan folk kan reagere.. Hun er nok glad på deres vegne, det er jeg ikke i tvil på.. Men hun føler seg vel litt tilsidesatt da, kanskje? Har ikke vurdert å fått din kjære til å snakke litt med sin søster? :)

Mrs.Mona skrev:
Det høres jo litt som om hun er det ja. Kanskje det er en ide å ta en prat med hun om det? Og si at du synes det er veldig trist.

så det er ikke bare meg altså:p ja jo.. men aner ikke hva jeg skal si, synes det blir litt ubehagelig å ta det opp. skjønner liksom ikke hvorfor hun skal være misunnelig, dem vil jo ikke begynne å prøve før om noen år..

showsilk skrev:
Ja, med den reaksjonen virker det som det er litt missunnelse... Merkelig hvordan folk kan reagere.. Hun er nok glad på deres vegne, det er jeg ikke i tvil på.. Men hun føler seg vel litt tilsidesatt da, kanskje? Har ikke vurdert å fått din kjære til å snakke litt med sin søster? :)

Ja, kanskje det er det. at hun føler seg tilsidesatt. som den yngste i søskenflokken har hun jo vært vant til å få alt hun peker på, og også aller mest oppmerksomhet. nå som vi venter smått får jo vi litt mer oppmerksomhet enn til vanlig, kanskje det er det?
de er absolutt ikke flinke til å snakke sammen om sånne ting i den familien, og som sagt, han forstår ikke hva jeg mener og ser liksom ikke hva som er problemet med hvordan hun oppfører seg, eller hva jeg skal si :p 

Back
Topp