Mistet melken

Åj:) Så bra at du klarte å amme siste i 8 mnd! Hva var grunnen til at du klarte det med nr. 3? Sluttet du frivillig etter 8 mnd? Grunnen til at jeg spør er fordi jeg klarte ikke amme første mer enn 3,5 mnd. Vil gjerne klare det med nestemann i fremtiden
Jeg drakk ammete. Drikker det nå også. Men virker ikke som det har samme virkning denne gangen. Jeg sluttet frivillig. Han fikk tenner og beit meg hele tiden. Ene gangen var jeg sikker på at han skulle bite av brystvorten.

Høres bra ut. Absolutt mulig å oppnå fullamming snart tenker jeg :)

Prøv å gi bare noen få ml med mm (evt mme) etter amming om hun ikke er fornøyd. Type 10ml. Så går det ikke så lenge til neste gang du ammer.

Hvor lang tid går det mellom hver amming? Hvor mye får du ut med pumping rett etter amming?
Hvor lenge det går mellom ammingene varierer veldig. Det kommer ann på henne. Jeg legger henne til brystet så ofte hun vil. Hvor mye som kommer ut varierer veldig.

Har du klart ammingen med andremann?

Med andremann så lot jeg ammingen være for min egen psykiske helse. Slet veldig med dårlig samvitighet da jeg ikke fikk det til med første. Hadde også veldig tette svangerskap og tok valget som funket best for oss. Denne gangen er jeg mer kunnskapsrik og har flere hjelpemidler tilgjengelig. Håper på å få det til denne gangen. Har fått melken, venter bare på at lillebror skal bli født [emoji4]

Hvor lenge det går mellom ammingene varierer veldig. Det kommer ann på henne. Jeg legger henne til brystet så ofte hun vil. Hvor mye som kommer ut varierer veldig.

Er det da snakk om en variasjon på typ 10 min og 45 min. Eller typ 2 timer og 4 timer?

Last edited:
Med andremann så lot jeg ammingen være for min egen psykiske helse. Slet veldig med dårlig samvitighet da jeg ikke fikk det til med første. Hadde også veldig tette svangerskap og tok valget som funket best for oss. Denne gangen er jeg mer kunnskapsrik og har flere hjelpemidler tilgjengelig. Håper på å få det til denne gangen. Har fått melken, venter bare på at lillebror skal bli født [emoji4]

Masse lykke til:)

Back
Topp