Mistet bit av tann..

Ønskerfamilienkomplett

Andre møte med forumet
lille gutt på 19 mnd har tydeligvis mistet en liten bit av den ene fortanna så jeg plutselig..hva gjør man med dette?er vel ikke mye tannlegen får gjort me det eller?! han plages ikke og spiser som normalt når jeg gir han koe..ikke store biten som er borte...hm..

Jeg har vært å rekonstruert tenner hos tannlegen pga. jeg har mistet deler, så joda- tannlegen kan fikse tanna og det syns ikke en gang. 

Sjakkruta skrev:
Jeg har vært å rekonstruert tenner hos tannlegen pga. jeg har mistet deler, så joda- tannlegen kan fikse tanna og det syns ikke en gang. 

Jooo, men på en 3åring? Det har jeg vanskelig for å tro at de gjør altså..

Lillebroren mitt slo tanna da han var liten. Den ble blå og "døde", den tok de ikke før den falt ut av seg selv, de skal jo ut uansett, og så lenge det er en "skjønnhetsfeil" og ikke gjør noe for spisingen eller noe så tror jeg ikke de gjør noe med det.

Jenten min mistet en del av begge fortennene da hun var 1 år, men det kan man ikke se idag.. Har jevnet seg ut..

Gutten min mistet en del av ene fortannen sin for et halvt år siden, og det er mindre synlig nå..

Tannlegen gjør som regel ingenting med tanna hvis det er en melketann.
Storesøster slo ut hjørnet av den ene fram tanna si når hu var 1 år.
Vi var bare hos tannlegen for å sjekke at tanna som skal komme ut ikkje var skadet :)

Ah, det tenkte jeg ikke på en gang 

Nei da ble jeg usikker gitt.. 

Jeg har en "fikset" fortann. Gikk med den lenge uten at den ble fikset. Tannlegen sa da han fikset den at det var ikke sikkert at det ville fungere siden det helst måtte gjøres når det var "fersk" skade. Men det funka og ikke er det synlig heller.

Men jeg tviler også på at han vil gjøre noe siden det er melketann, men du kan jo ringe tannlegekontoret å høre?

Vi ringte tannlegen når ene jenten våres gjorde det, og da fikk vi beskjed om at de ikke gjorde noe med det. Eneste vi måtte passe på var hvis tannen ble blå eller at det kom en byll over tannen, da måtte vi komme inn til sjekk.

Back
Topp