Mister symptomer

Venter_på_nr.2

Andre møte med forumet
I begynnelsen hadde jeg mange symptomer. Nå er jeg 5+5 og syns noen symptomer har blitt mindre/borte. Flere som opplever det samme? Er redd for MA. Har ikke opplevd det før, så jeg aner ikke hvordan det er. Har hatt litt blod på papiret noen ganger. Huff som man bekymrer seg.
 
Kjenner meg igjen! Har hatt mye stikkinger i magen (er jo bare ting som strekker seg) og kjent det i ryggen (bekkeløsning kjennes det ut som) Men ikke noe mer, stikkingen i magen er nesten borte. Er også litt bekymret.. men er vel normalt har ikke hatt noe blod da. Men er jo mange som har småblødninger i svangerskapet
 
Stikkingen er helt borte hos meg også nå, og de andre "fysiske" symptomene. Nå er det mest morgenkvalme og øm korsrygg. Samt noe bak navlen :)
 
Opplevd MA i uke 18 (stoppet i uke 14) og uke 10 (stoppet i uke 6). Første MA kom som et sjokk. Hadde da mage og mange symptomer. MA i uke 10 hadde jeg mistanke da alle symptomene hadde forsvunnet. Og et par dager før UL begynte jeg å spotte.

Men selv om symptomene blir borte betyr det ikke nødvendigvis MA. Mange har lite og ingen symptomer gjennom svangerskapet.
 
ble påvist ma i uke 18. Usikkert hvor gammelt fosteret var. Livmor og morkake vokste som normalt (eller heller unormalt raskt) på grunn av mola og høyt hcg nivå, så jeg følte meg gravid som bare det... Er ganske uvanlig da. Selv må jeg bare prøve å tenke at alt går bra frem til noe annet evt. blir oppdaget. Men dersom noen av dere velger tidlig ultralyd for å se at alt er bra, så anbefaler jeg gynekolog og ikke jordmor. Jeg var hos jordmor på ultralyd i uke 12 og Molaen ble ikke oppdaget der. Tenker i ettertid at det kunne blitt oppdaget tidligere om jeg hadde tatt ultralyd hos en som var hadde litt mer erfaring med slike tilstander....
 
Last edited:
Jeg hadde en MA i uke 12. Da hadde jeg vært i steindårlig form, med alt av symptomer og plager i 2 mnd, før ALLE symptomene forsvant samtidig. Forsto at jeg måtte ta en UL da... Forrige svangerskap mistet jeg i uke 5-6. Da forsvant alle symptomene først et par dager, så begynte jeg å blø noen dråper et par dager, før jeg begynte å blø skikkelig. Forstod at noe var galt før jeg begynte å blø da også. Nå har noen av symptomene mine blitt svakere, men ikke helt borte, så nå er jeg engstelig og håpefull på en gang...

Hvis du er veldig engstelig kan du få tatt hcg prøver hos fastlegen din. Eller hvis det fortsetter å komme litt blod kan sikkert fastlegen henvise deg til UL om en liten uke. Lykke til! Krysser fingrene for deg. :)
 
Noen som har opplevd MA eller svangerskap utenfor livmor?
Eg har opplevd begge!
MA ble oppdaget på ul når eg skulle på kontroll, trudde alt var fint då eg car på ul 1,5 uke før og alt var fint!
Utenfor livmoren gir sterke smerter, mine kom og gikk og var moderate til tider
 
Takk! Skal ringe legevakta senere i dag. De hadde ikke kapasitet på legekontoret til en sjekk.
Tror jeg har mistet. Gikk fra super gravid til alt er snart borte på noen dager. Kjenner en rar følelse som sier at det er over. Blør mer og det murrer mer enn normalt.
 
Takk! Skal ringe legevakta senere i dag. De hadde ikke kapasitet på legekontoret til en sjekk.
Tror jeg har mistet. Gikk fra super gravid til alt er snart borte på noen dager. Kjenner en rar følelse som sier at det er over. Blør mer og det murrer mer enn normalt.

Krysser fingrene for deg!! <3
 
Takk! Skal ringe legevakta senere i dag. De hadde ikke kapasitet på legekontoret til en sjekk.
Tror jeg har mistet. Gikk fra super gravid til alt er snart borte på noen dager. Kjenner en rar følelse som sier at det er over. Blør mer og det murrer mer enn normalt.
Håper du tar feil <3 krysser fingrer for spiren din xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
 
Takk! Skal ringe legevakta senere i dag. De hadde ikke kapasitet på legekontoret til en sjekk.
Tror jeg har mistet. Gikk fra super gravid til alt er snart borte på noen dager. Kjenner en rar følelse som sier at det er over. Blør mer og det murrer mer enn normalt.


Krysser fingrene for deg ❤️ Vet selv at det ikke er noen god situasjon å være i!!
 
Back
Topp