Mister Os...

mammatileijente

Forumet er livet
VIP
Noe ditt altså! At de skal ha et sånt system! Snakket med NAV forvaltning nå.. og det var hun som sa det.. at hun synes at det var rart at man skulle miste.. når man faktisk går ned i inntekt ved å bli uføre..

Hadde den egentlig innvilget til sommeren 2013 jeg.. men så ble jeg 70% varig uføre nå... og da mister jeg den;( Enda jeg går masse ned i inntekt i mnd..

Kjedelig altså,. det er noen 1000 lapper i tapt inntekt det..

Jeg finner det helt naturlig, du mister jo OS om du begynner å jobbe også. Og det blir jo på en måte samme greia. Og man går som regel også ned i inntekt når man går over på uføretrygd.

Tanntrollet09 skrev:
Jeg finner det helt naturlig, du mister jo OS om du begynner å jobbe også. Og det blir jo på en måte samme greia. Og man går som regel også ned i inntekt når man går over på uføretrygd.

desverre kjipt,men er jo logisk,hadde mistet os om du beg å jobbe også ja.. 

Det var som jeg antydet tidligere. Man kan ikke motta to former for trygd samtidig (og her snakker jeg om uføretrygd og OS, ikke barnetrygd o.l.). Er selv 100 % ufør og har dermed aldri mottatt OS selv om jeg ligger laaaangt under inntektsgrensen. Får heller ikke stønad til barnetilsyn, men det får vel du siden du jobber 30 % tenker jeg.

ohBaby! skrev:

Tanntrollet09 skrev:

desverre kjipt,men er jo logisk,hadde mistet os om du beg å jobbe også ja.. 

Mammatileijente ER i jobb og har vært det hele tiden. Poenget er at hun nå er blitt 70 % uføretrygdet, der hun tidligere jobbet 100 % (nå har hun såvidt jeg vet gått på AAP en lengre periode).

Jeg fant ut det samme og nav dama syns også det var rart , men sånn var det... så da fikk ikke jeg heller OS. men hadde jeg jobba og tjent det samme eller mer så hadde jeg fått

Back
Topp