Mister melken ?

Ej fikk ikke i gang melka før Mille va nesten ei vike gammel, men så prøvde Ej ammate, kjøpt på apoteke, den funka så bere d, å så selvfølgelig slappe av å ikke stresse:) masse lykke til:)

ga du mme i mellomtiden da? jeg har foreløpig altfor lite melk og må gi mme i tillegg, til produksjonen er kommet ordentlig I gang noe som plutselig resulterer i at han nå ikke vil ta pupp i de hele tatt.... Syns det er skikkelig trist.[/quote]

ga du mme i mellomtiden da? jeg har foreløpig altfor lite melk og må gi mme i tillegg, til produksjonen er kommet ordentlig I gang noe som plutselig resulterer i at han nå ikke vil ta pupp i de hele tatt.... Syns det er skikkelig trist.
[/quote]
Det er jo det som er faren ved å gi mme da, og særlig på flaske. Da foretrekker de flaske fordi det kommer fortere av den enn av puppen som de må jobbe med.

Det beste er å bruke kopp eller sprøyte å gi tillegg med.

Og gir man for mye tillegg så blir det jo en vond sirkel, for da får man sjelden økt produksjonen som jo er grunnen til at baby etterspør puppen. Det at baby suger er jo med på å stimulerer produksjonen. Ingen etterspørsel-ingen melk. Så enkelt er det.

Cluet er å stresse ned, drikke og spise nok og rett og slett bare ta seg tid til ammingen. Jeg får et inntrykk av at alt skal skje så fort med disse små babyene, melka skal komme med en gang, baby skal spise raskt og helst ikke spise oftere enn hver 3.time. Det er mitt inntrykk etter masse ammetråder de siste dagene der folk er bekymra for melka og at de er lei se for at baby ikke vil ta pupp mer.

Sorry hvis jeg tråkker noen på tærne, men ting blir forandret når man får barn, og man må kanskje jobbe litt ekstra i starten. Men stort sett går det seg til hvis man bare tar tiden til hjelp.

Og babyer blir sugeforvirret når de i ene øyeblikket har pupp i munnen, så ei flaske og kanskje en smokk til slutt.
Da hadde jeg også valgt letteste utvei til maten. Det er også noe å tenke over.

MÅ man bruke flaske finnes det en fra medela som er ganske unik, den er laget sånn at babyen må skape vakuum for å få ut melk akkurat som fra puppen.

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Ej måtte du nan i tillegg ja, første natta heime hylte ho heile natta for ho ikke fekk i sej noke mat, så va oss på ammepolikliniken på fredagen å da sa ho Ej måtte pumpe å gi ne d, så gi ne nan etter på sann Ej va sikker på ho va mette, men prøv å kjøp dej skjold, kansje han suge bedre på d, så når melka he komt sikkeli så kan du prøve å kutte d ut... Me første kom melka på 4 dagen men dinna gangen tok d lenger tid:( håpe d ordna sej sann du fer amma, e no både d beste å letteste, men an ska ikke ta d som et nederlag om an må bruke flaske heller, husk å ikke slit dej ut:) lykke til :)

Ej måtte du nan i tillegg ja, første natta heime hylte ho heile natta for ho ikke fekk i sej noke mat, så va oss på ammepolikliniken på fredagen å da sa ho Ej måtte pumpe å gi ne d, så gi ne nan etter på sann Ej va sikker på ho va mette, men prøv å kjøp dej skjold, kansje han suge bedre på d, så når melka he komt sikkeli så kan du prøve å kutte d ut... Me første kom melka på 4 dagen men dinna gangen tok d lenger tid:( håpe d ordna sej sann du fer amma, e no både d beste å letteste, men an ska ikke ta d som et nederlag om an må bruke flaske heller, husk å ikke slit dej ut:) lykke til :)

Fant ut at det ikke var vits å slite seg ut ja :) Her ble han så hysterisk når jeg skulle amme han siden jeg ikke har nok, så han nektet å ta pupp. I dag har jeg heldigvis fått ammet han litt, pumpet resten og gir nan etterpå, og ikke minst den berømte melkesprengen har kommet :) Så det ser ut til det begynner å gå rette vegen:D En blir bare så utrolig lei seg når en ikke får det til... I hvertfall blir jeg det :)

Tenkte jeg skulle kjøpe skjold og ammete i mårra, så håper jeg det skal gjøre susen.
Han gikk så mye ned i vekt på sykehuset for de trodde han fikk i seg nok, noe han tydeligvis ikke gjor, så det var på nippet til vi ikke fikk reise hjem. Så når jeg først reiste hjem fra sykehuset på lørdag var jeg allerede superstressa pga det, og dem mente på jeg ikke skulle gi nan for melka ville komme.... Stakkars ungen kunne jo ikke sulte heller, så akkurat det rådet valgte jeg å overse, noe jeg er glad for:) trengte noen dager på å fordøye at det ikke er nederlag å bruke flaske, men nå når jeg ser han er mett og fornøyd er det absolutt ikke et nederlag for meg lenger:) spesielt siden vi nå er på rett veg :)
tusen takk for tips:)

Jeg anbefaler havresuppe, det funker fjell! 5-10dl vann, 1,5dl havregryn. Kok opp så tykk du vil ha den, og tilsett 1dl solbærsirup til slutt. Drikk så mye du klarer av den :)
Og drikk masse masse vann :)
Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Jeg anbefaler havresuppe, det funker fjell! 5-10dl vann, 1,5dl havregryn. Kok opp så tykk du vil ha den, og tilsett 1dl solbærsirup til slutt. Drikk så mye du klarer av den :)
Og drikk masse masse vann :)
Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app
Den må jeg prøve :) tusen takk :)

Sniker litt; Be om Afipran hos legen din. Den øker i de aller fleste tilfeller melkeproduksjonen, funket som fjell her.
De fleste merker stor bedring innen dag 2. 10mg x 3 i 7 dager, 10mg x 2 i 5 dager og 10mg x 1 i 5 dager. Mange opplever at melkeproduksjonen synker etter seponering og må gjenta kuren flere ganger til kroppen har skjønt greia selv :)
Lykke til :)

Merker du noe på barnet når du bruker Afipran? Jeg fikk tips om det og tenkte å prøve. Men synes jentungen ble så urolig og utilpass av det. Står jo at det går over i morsmeka. Kan dette være en bivirkning?

Merker du noe på barnet når du bruker Afipran? Jeg fikk tips om det og tenkte å prøve. Men synes jentungen ble så urolig og utilpass av det. Står jo at det går over i morsmeka. Kan dette være en bivirkning?

Merket ingen bivirkninger hos hverken meg eller barnet. Annet enn meget økt melkeproduksjon :)

Back
Topp