Mister melken ?

Connie

Glad i forumet
MAI 2013
Noen som har noen råd ? Jeg har nesten ikle melk plutselig. Jeg pumper så ofte som mulig ,men er det noen andre ting jeg kan gjøre får å få igang melkeproduksjonen igjen? Er virkelig livredd for å miste den helt :(

Virker hun utilpass og sulten? Legg henne til puppen så ofte hun vil, og husk at babyen får sugd mye mer av puppen enn du får pumpa. Alltid gi mat først, og pumpe etterpå. Selv om drt ikk kommer mye etter måltid så får du igang produksjon. Akkurat som i økedøyn. Prøv ammete. Finnes også nesespray :)

Jeg fikk Syntocinon nesespray for og hjelpe utdrivningen av legen og etter at jeg hadde brukt den en dag så fikk jeg plutselig mere melk..:-) Trodde den bare var for utdrivningen, men det er jo verdt et forsøk:-)

Edit: Ser nå at jeg var på feil forum, men lar svaret mitt stå likevel jeg:-)

Virker hun utilpass og sulten? Legg henne til puppen så ofte hun vil, og husk at babyen får sugd mye mer av puppen enn du får pumpa. Alltid gi mat først, og pumpe etterpå. Selv om drt ikk kommer mye etter måltid så får du igang produksjon. Akkurat som i økedøyn. Prøv ammete. Finnes også nesespray :)
Ho får nan etter ho har spist puppen tom. Jeg har ikke nok til den lille storspiseren min. Så hun får i seg sånn at hun blir mett hvertfall å jeg legger henne til heletiden når hun er våken. Ho blir kjempe frustrert når det ikke kommer så mye som hun vil ha :( jeg får kjøpe den teen å håpe på det hjelper.

Jeg fikk Syntocinon nesespray for og hjelpe utdrivningen av legen og etter at jeg hadde brukt den en dag så fikk jeg plutselig mere melk..:-) Trodde den bare var for utdrivningen, men det er jo verdt et forsøk:-)

Edit: Ser nå at jeg var på feil forum, men lar svaret mitt stå likevel jeg:-)
Jeg får høre med legen vist det ikke tar seg opp igjen snart :) tusen takk får råd :)

Og så er det også viktog å drikke nok væske (vann) selv. For hcis kroppen din har underskudd på væske produserer den ikke melk heller ;)

Prøv å slappe av, melka kommer ikke om man er kjempestressa :-)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Drikke mye vann,legge ofte til brystet,nesesprayen som hjelper utdrivingsrefleksen.....

Sent from my GT-P7310 using BV Forum

Jeg så du skrev at du la henne til brystet hver gang hun er våken! Men vekker du henne hvis hun sover og da? :) det kan du jo og gjøre!

Gutten min sov gjennom hele dagen de første to ukene. Så han måtte jeg vekke og mate hver 3 time!

-- tasting fra mobil --

Mitt tips er å spise mye og næringsrik mat. Få i deg nok karbohydrater. Spiser en ikke nok mat, mister en fort melka. Drikke bra, og prøve å slappe av.
Lykke til!

Jeg så du skrev at du la henne til brystet hver gang hun er våken! Men vekker du henne hvis hun sover og da? :) det kan du jo og gjøre!

Gutten min sov gjennom hele dagen de første to ukene. Så han måtte jeg vekke og mate hver 3 time!

-- tasting fra mobil --
Ho våkner selv hver 2 time for å få mat, så føler det kan bli litt mye å vekke henne utenom det. Siden ho blei født så "dyttet" de i henne mat på sykehuset hver 3 time ( Pga de måtte sjekke blodsukkeret) så hun har er ekstrem stor appetitt nå. I tillegg til å ligge lenge å ta pupp så spiser hun nesten opp 100ml med nan etter ammingen.

Sniker litt; Be om Afipran hos legen din. Den øker i de aller fleste tilfeller melkeproduksjonen, funket som fjell her.
De fleste merker stor bedring innen dag 2. 10mg x 3 i 7 dager, 10mg x 2 i 5 dager og 10mg x 1 i 5 dager. Mange opplever at melkeproduksjonen synker etter seponering og må gjenta kuren flere ganger til kroppen har skjønt greia selv :)
Lykke til :)

Viktig å huske det med økedøgn. Lillemann hadde det i går. Puppen virket helt tom og han ville bare ligge på den hele dagen. Lett å forveksle økedøgn med at man har mista melken/har for lite for det virker sånn. Hvis man begynner å gi erstatning da, vil babyen bli fornøyd med det og dermed ikke ligge nok på puppen til å øke produksjonen...

Ville også vært forsiktig med å gi erstatning med mindre jeg var hundre prosent sikker på at barnet ikke fikk nok. Dvs dratt på daglig veiing på helsestasjonen og de ikke var fornøyd med vektoppgangen.

Måtte gi erstatning når jeg hadde betenelse for ho nektet å spise melken min. Ikke når jeg ga den i flaske engang. Skal på helsestasjonen til tirsdag så blir å sjekke vekt å snakke med helsesøster da. I dag har vi ikke gjort noe anett enn å amme så får se om det kan hjelpe å vi kan slutte helt med mme :)

Håper det ordner seg for deg og ammingen Connie! Lykke til på helsestasjonen!
Tenkte å dra ned selv på tirsdag for å veie. Liker å vite at ting går oppover :)

-- tasting fra mobil --

Ej fikk ikke i gang melka før Mille va nesten ei vike gammel, men så prøvde Ej ammate, kjøpt på apoteke, den funka så bere d, å så selvfølgelig slappe av å ikke stresse:) masse lykke til:)

Ej fikk ikke i gang melka før Mille va nesten ei vike gammel, men så prøvde Ej ammate, kjøpt på apoteke, den funka så bere d, å så selvfølgelig slappe av å ikke stresse:) masse lykke til:)[/quotedigga

ga du mme i mellomtiden da? jeg har foreløpig altfor lite melk og må gi mme i tillegg, til produksjonen er kommet ordentlig I gang noe som plutselig resulterer i at han nå ikke vil ta pupp i de hele tatt.... Syns det er skikkelig trist.

Back
Topp