Mister melka

Brennlotto

Gift med forumet
Mailykke 2018
Vårspirene 2021
Hei.

Etter jeg startet på jobb (dag/aften-turnus) for 5 uker siden har melkeproduksjonen min sunket drastisk. Hadde spreng etter 3 timer på jobb den første tiden, og det har jeg ikke lenger. Føler at brystene er tomme hele dagen. Tilbyr puppen og ammer flere ganger når jeg er hjemme, og pumper hver kveld kl 23. Pumper også kl 2030 hvis jeg har vært på jobb ved legging.

Nå må jeg amme på begge sider for at lille skal bli nogenlunde fornøyd, hører hun svelger så det kommer litt melk, men ikke like mye som før. Ammer lenge på morgen, men det kommer så lite. Enda det er mange timer siden sist amming :( når jeg er på jobb får hun tilbud om mm på flaske, men hun drikker veldig lite.

Lille er nå straks 11 mnd. Jeg hadde sett for meg å amme lenge. Kan jeg øke produksjonen? Skal jeg si meg fornøyd? Hva med morsmelk videre hvis jeg fortsetter å miste enda mer, for da er det snart tomt :sad010
 
Hei.

Etter jeg startet på jobb (dag/aften-turnus) for 5 uker siden har melkeproduksjonen min sunket drastisk. Hadde spreng etter 3 timer på jobb den første tiden, og det har jeg ikke lenger. Føler at brystene er tomme hele dagen. Tilbyr puppen og ammer flere ganger når jeg er hjemme, og pumper hver kveld kl 23. Pumper også kl 2030 hvis jeg har vært på jobb ved legging.

Nå må jeg amme på begge sider for at lille skal bli nogenlunde fornøyd, hører hun svelger så det kommer litt melk, men ikke like mye som før. Ammer lenge på morgen, men det kommer så lite. Enda det er mange timer siden sist amming :( når jeg er på jobb får hun tilbud om mm på flaske, men hun drikker veldig lite.

Lille er nå straks 11 mnd. Jeg hadde sett for meg å amme lenge. Kan jeg øke produksjonen? Skal jeg si meg fornøyd? Hva med morsmelk videre hvis jeg fortsetter å miste enda mer, for da er det snart tomt :sad010

Hei!

Høres vel egentlig bare ut som om kroppen har tilpasset seg den nye etterspørselen. Så lenge brystene tømmes for melk innimellom vil det aldri bli tomt ;) men det her med melk er jo etterspørselstyrt, så da får du jo mindre melk når lille dier sjeldnere. Hvordan tar du ut ammefri på jobb? Du kan fint øke produksjonen igjen ved å f. eks pumpe et par ganger når du er på jobb :) du kan også forsøke powerpumping for å øke produksjonen. Ellers er jo lille 11mnd, og hvis hun spiser godt med annen mat er det jo ikke sånn sett noe krise hvis ammingen dabber av etterhvert ;) her må du kjenne på hva som blir riktig for deg :)
 
Jeg ammet to ganger om dagen fra storesøster var 8 til 13 mnd, og 1 gang i døgnet fra 13 til 16 mnd. Gikk helt fint :)

Nå har jeg også redusert til 2 ganger (morgen og ettermiddag), og satser på at jeg likevel kan amme i flere måneder denne gangen også. Selv om det ikke blir de store mengdene, er blit det nok. :)
 
Last edited:
Her ammer vi to-tre ganger om dagen. Har ikke så veldig mye melk igjen, og bare ene puppen fungerer nå, men det går helt fint:)Får ikke ammet noe mer på grunn av jobbing og det fungerer heller ikke lenger å pumpe, så får ikke økt produksjonen. Men lillegutt virker fornøyd med det han får:)
 
Ikke mer enn 2-3 amminger her heller... kanskje 4 hvis alle rutiner skjærer seg. Har hvertfall tenkt å prøve å holde på sånn her et par måneder til...
 
Back
Topp