Mister jobben

Pia84

Forelsket i forumet
Nå er jeg fryktelig lei meg, oppgitt og trist.
Var på møte på jobben i dag, og de fortalte at de ikke kommer til å forlenge engasjementet mitt i juni[:(]

De skylder på økonomi, men det er helt tydelig at det er pga svangerskapet og at jeg har vært sykemeldt den siste tia...
En annen kolega som har jobbet der myye kortere enn meg fikk nemlig forlenget denne uka.
Så jeg føler meg dårlig behandlet, og hadde håpet å slippe å bruke hele permisjonstia på jobbsøking....

Og nå skjønner jeg enda mindre av hvordan jeg skal fylle ut foreldrepengesøknaden. Får ringe NAV i morgen å høre om det er mulig å få en veiledingstime...

Kjenner på meg at det blir litt trøstespising i kveld altså...

Foreldrepengene regnes ut fra den lønna du hatt [:)] Hvis du er 100% sjukmeldt når du skal ut i permisjon, får du det samme i permisjonspenger som du fikk i sjukepenger.

Du trenger ikke bekymre deg for penger når du er i perm, for det påvirkes ikke av at du mister jobben din i juni [:)]

Uff, så kjipt![&o]

Ja, er ikke noe gøy, selv om jeg ikke taper på det økonomisk i permisjonstiden. Men hadde jo vært greit å ha en jobb å gå tilbake til, og hvis jeg ender opp med å ikke få ny jobb med en gang, ryker leiligheten vår... vi klarer ikke mer en max 1 mnd uten min fulle inntekt...

Men vi får krysse fingra for at det finnes en snill arbeidsgiver der ute, som tørr å sattse på meg, tross situasjonen.

ORIGINAL: Vibeke_Emilie

dersom dere har samme kvalifikasjoner har de ikke lov å gå forbi deg. Hva jobber du med?? og er du organisert?? jeg spør fordi at jeg kan litt om dette.

hmmm, men ring nav du frøken. penger får du uansett, men hadde vel vært kjekt å beholde jobben også [;)]

klem

Hehe jeg har faktisk mer kvalifikasjoner enn hun ene.... jobber som helsesekretær..
Ja er organisert, men hvet liksom ikke hvordan jeg skal gripe dette an...
har du noen tips???

ORIGINAL: Vibeke_Emilie

ja det har jeg[:D] hvis du er organisert og har mer kompetanse er jo saken soleklar. bare å ta kontakt med fagforbundet ditt det. så ordner de resten [;)]

klem og lykke til

Ok. da skal jeg jammen prøve å ringe dem i morgen!
Tusen takk[:)]

Back
Topp