Mister jeg igjen? :(

Minime<3

Blir kjent med forumet
Veldig redd for at jeg mister igjen nå... :( Var på tidlig ul i dag (7+6), håpet så veldig at vi skulle se et kraftig og tydelig hjerte som slo! Først klarte ikke jeg og sambo å se noe hjerte i det hele tatt (var på ul 7+1 forrige svangerskap og så veldig tydelig hjerte den gangen). Gyn fant imidlertid hjerte nå også, men det slo veldig seint sa hun (90 slag i minuttet bare).
I tillegg mente hun at jeg kun var 6 uker på vei pga lengden på embryoet..jeg prøvde å protestere på dette da jeg vet 100% sikkert når jeg hadde EL (testet og tempet), samt at dersom 6uker på vei stemmer betyr det at jeg fikk veldig positiv g-test omtrent samtidig som unnfangelsen fant sted.. Det er jo selvsagt IKKE mulig! men hun ville ikke høre på meg.. Fikk ny ul om 1,5 uke, for hun ville sjekke at hjerteaktiviteten tok seg opp..dersom det ikke gjør det betyr det at dette blir min andre MA:(

Noen her som har noen glad-historier etter å ha fått lignende beskjed som meg? Kjenner jeg har mistet troa nå dessverre.. Sist gang når det endte i MA fikk vi også beskjed om at jeg var 2 uker kortere på vei enn jeg trodde selv, men da var hjertet kraftig og tilsvarte så langt jeg mente jeg var på vei, så gyn var litt forvirra den gangen..imidlertid stoppet hjertet rundt 2-3uker etterpå:( Følte beskjeden i dag var mer negativ enn den gangen, så da blir jeg jo selvsagt veldig bekymret for at det går samme veien.
 
Har ingen erfaring, men krysser fingrene for at dere ser en frisk og rask spire om 1,5 uke <3 håper noen andre har noen erfaringer :)
 
Krysser fingrene for dere og håper på att allt ser fint ut på neste ul.
 
Har dessverre ingen erfaring å dele med deg, men krysser fingrene for at spiren din er "stor" og sterk ved neste ul. (Kan ikke egget ha bært i dvale? Mener jeg har lest noe om det på forumet et sted)

Sender deg en god klem og ønsker det beste for deg :-)
 
Har dessverre ingen erfaring på akkurat dette - men håper det går bra og at hjertet slår raskt og sterkt neste gang

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app
 
Har dessverre heller ikke erfaring, men krysser fingrene for deg :)
 
Har dessverre ingen erfaring å dele med deg, men krysser fingrene for at spiren din er "stor" og sterk ved neste ul. (Kan ikke egget ha bært i dvale? Mener jeg har lest noe om det på forumet et sted)

Sender deg en god klem og ønsker det beste for deg :-)
Jo, jeg har også lest om at embryoet kan være i dvale før hjertet begynner å slå.. Men finner ikke noe uttalelser fra leger/helsepersonell om at det går an. Har googlet litt og lest om andre som insisterer på at de VET når EL/unnfangelsen var, allikevel vil ikke noen leger tro på det så lenge størrelsen på fosteret tilsier at de er kortere på vei..
 
Jo, jeg har også lest om at embryoet kan være i dvale før hjertet begynner å slå.. Men finner ikke noe uttalelser fra leger/helsepersonell om at det går an. Har googlet litt og lest om andre som insisterer på at de VET når EL/unnfangelsen var, allikevel vil ikke noen leger tro på det så lenge størrelsen på fosteret tilsier at de er kortere på vei..

Håper det er det som har skjedd i ditt tilfelle og at det blir en gledens dag på neste ul.
 
Vært hos fastlegen min i dag. Fikk beskjed om å holde meg mest mulig i ro og hvile masse. Da blir det enda lengre dager/timer frem til neste ul om 10dager, men godt å vite at jeg hvertfall gjør alt jeg kan gjøre for at lille spire skal overleve og vokse seg stor og sterk!
Fikk i tillegg tatt hcg blodprøve i dag, så tar jeg en til til uka for å se stigningen, kanskje jeg får litt mer svar på hvilken vei det går før neste ul.. Noen som vet hvor mange dagers mellomrom jeg burde måle hcg-nivået? Jeg skulle bare komme innom lab'en en dag til uka sa legen, spurte hvilken dag hun anbefalte og da sa hun neste fredag..men det er jo så leeenge til, da får jeg jo ikke svar før etter neste ul så poenget ble litt borte i grunn..
 
Det anbefales å måle hcg med to-tre dagers mellomrom :) håper du får positivt svar :)
 
Det anbefales å måle hcg med to-tre dagers mellomrom :) håper du får positivt svar :)
Gjelder det når man er så langt på vei også? (Er egentlig 8+0 i dag, gyn mente 6+3 i går) Eller er stigningen lavere fra dag til dag når man er så mange uker på vei?
 
Hcg stiger frem til man er 12 uker. Så jevner det seg ut.

Eg har tatt hcg prøve med 3 dagers mellomrom tidligere og da ser man skikkelig resultat :)
 
Hcg stiger frem til man er 12 uker. Så jevner det seg ut.

Eg har tatt hcg prøve med 3 dagers mellomrom tidligere og da ser man skikkelig resultat :)
Må man til legen hver gang man skal måle hcg, eller kan man bestille noe og gjøre dette hjemme?
 
Hcg stiger frem til man er 12 uker. Så jevner det seg ut.

Eg har tatt hcg prøve med 3 dagers mellomrom tidligere og da ser man skikkelig resultat :)
Å, så bra! Da kan jeg kanskje ta ny prøve på mandag eller tirsdag og få svar i midten av neste uke da :) Legen sa at hcg-stigningen kan gi meg en falsk trygghet, for dersom det er en ny MA på gang kan hcg stige som normalt i og med at ved en MA er det ikke kroppen min som støter ut fosteret (kroppen tror derfor like fullt at den er gravid).. Men kjenner at en falsk trygghet kan hjelpe meg litt nå, dette blir litt for likt forrige svangerskap som endte i MA, så jeg mistet helt troa i går etter ul.. En positiv hcg stigning kan kanskje berolige meg litt, at jeg går og bekymrer meg så voldsomt hjelper jo verken meg eller lille spiren noen ting.
 
Å, så bra! Da kan jeg kanskje ta ny prøve på mandag eller tirsdag og få svar i midten av neste uke da :) Legen sa at hcg-stigningen kan gi meg en falsk trygghet, for dersom det er en ny MA på gang kan hcg stige som normalt i og med at ved en MA er det ikke kroppen min som støter ut fosteret (kroppen tror derfor like fullt at den er gravid).. Men kjenner at en falsk trygghet kan hjelpe meg litt nå, dette blir litt for likt forrige svangerskap som endte i MA, så jeg mistet helt troa i går etter ul.. En positiv hcg stigning kan kanskje berolige meg litt, at jeg går og bekymrer meg så voldsomt hjelper jo verken meg eller lille spiren noen ting.

Jeg ringte dagen etter prøve Nr2. Fikk svar da :) så går ganske kjapt :)

Dessverre endte det i ma og det viste også målingene. Husker ikke helt eksakt tall men første prøve var på kanskje 35 000. Og prøve Nr. 2 var på 27 000.
Så da visste jeg hvilken vei det gikk.

Men som legen din sier så kan kroppen fortsette å produsere hcg selv om d er en ma...

Selv hadde jeg følt meg trygg om det viser stigning :)
 
Jeg ringte dagen etter prøve Nr2. Fikk svar da :) så går ganske kjapt :)

Dessverre endte det i ma og det viste også målingene. Husker ikke helt eksakt tall men første prøve var på kanskje 35 000. Og prøve Nr. 2 var på 27 000.
Så da visste jeg hvilken vei det gikk.

Men som legen din sier så kan kroppen fortsette å produsere hcg selv om d er en ma...

Selv hadde jeg følt meg trygg om det viser stigning :)
Så trist at du også har måtte oppleve en MA tidligere:( Ved min MA ble det ikke målt hcg. Fant ut på første ul at spiren var en del mindre enn den burde mens hjerte var tydelig og kraftig så det tydet bra. Neste ul hadde hjertet stoppet noen dager tidligere.. Vil virkelig ikke oppleve det igjen! :(
Håper på stigning i hcg til uka og kommer til å ta det som et positivt tegn isåfall! :)
 
sender den en stor og god klem.. og krysser det jeg kan for det att dette går bra..
 
Back
Topp