Mister håret!

Pistasje

Forelsket i forumet
Marsmellows-15
Er det flere enn meg som mister mye hår? Har alltid hatt tykt hår jeg, men nå er jeg nesten redd jeg skal bli skallet før babyen kommer :o

Og hva gjør dere evt. for å motvirke det, B vitamin er vel noe det går an å prøve kanskje?

Helt normalt. Vokser ut igjen. Derfor man bestandig får den berømte ammeluggen som er så vakker..

Omvendt. Har alltid "røytet" mye. Når jeg hadde dusjet (nyvasket hår) var det alltid hår rundt i hele leiligheten + sluken i dusjen full. Nå. Ingenting :o

Og verre kommer det til å bli etter babyen kommer i det 6 første ukene...

Og så blir man bare SÅÅÅ fin det neste året mens det vokser ut igjen :P

Jeg røyta ekstremt mye etter fødsel sist, men ingenting i svangerskapet. Nå røyter jeg som normalt og kommer til å ha med b-vitaminer i fødselsbagen; )

Sniker fra april...

Kjenner virkelig til det problemet! :-(
Har også alltid hatt tykt hår, men siden jeg ble gravid har jeg mistet og nå har jeg faktisk miste halvparten av håret :-( syns det er helt forferdelig. Føler ikke jeg gjør annet enn å støvsuge hår og fjerne hår fra klær ol.

Nå viste det seg at jeg hadde lavt stoffskifte og får behandling.. Mulig det hjelper hos meg! Jeg har også fått resept på et gode D-vitaminer, samt tar jeg b vitaminer.

Krysser fingrene for at det er forbigående for oss og at vi har mistet nok. Ergo null hårtap ved amming ;-)

Sniker fra april...

Kjenner virkelig til det problemet! :-(
Har også alltid hatt tykt hår, men siden jeg ble gravid har jeg mistet og nå har jeg faktisk miste halvparten av håret :-( syns det er helt forferdelig. Føler ikke jeg gjør annet enn å støvsuge hår og fjerne hår fra klær ol.

Nå viste det seg at jeg hadde lavt stoffskifte og får behandling.. Mulig det hjelper hos meg! Jeg har også fått resept på et gode D-vitaminer, samt tar jeg b vitaminer.

Krysser fingrene for at det er forbigående for oss og at vi har mistet nok. Ergo null hårtap ved amming ;-)
Håper virkelig det! Har ikke lyst til å bli helt hårløs :o

Sniker fra januar..!
Det er vanlig å miste masse hår når det blir hormonforandring, som ved fødsel :)
Bare å google eller youtube "hair loss birth" så ser dere uendelig mange kvinner med samme "problem" :)

Er det flere enn meg som mister mye hår? Har alltid hatt tykt hår jeg, men nå er jeg nesten redd jeg skal bli skallet før babyen kommer :o

Og hva gjør dere evt. for å motvirke det, B vitamin er vel noe det går an å prøve kanskje?

Vanligvis mister man lite når man er gravid fordi kroppen ønsker å beholde alt av mineraler og vitaminer. Så når man er ferdig med graviditeten går det som regel 2-3mnd før alt håret man egentlig skulle mistet ila svangerskapet, begynner å falle av. (Dette gjelder også sykdom o.l. Man merker det på hår, negler og hud etter 2-3mnd)
Men.. Det sies at de som mister mye under svangerskapet, slipper unna det etter fødsel ettersom de allerede har mistet "kvoten" sin..

Hvert enkelt hårstrå har en levetid på gjennomsnittlig 6 år, så etter 6 år har gått blir det dyttet ut av et nytt hårstrå (så det kommer ut igjen). Og så er det slik at vi ikke bare får ett hårstrå om gangen. f.eks. blir babyer født med en del hår, så når det håret er blitt 6 år faller det av, det vil si at kanskje 1/4 av alt babyen har på hodet faller av rundt samme tid..
(Tungt forklart kanskje..)

Det beste tipset er hodebunnsmassasje for å øke blostimulasjonen til hårrøttene, gjerne med en olje som skal øke hårvekst (evt en god balsam). Og ølgjær, mye mer effektivt enn b-vitamin, men smaker grusomt.. (Kan blandes med litt saft for å bedre smaken litt)

Jeg røyter også noe forferdelig! :o Heldigvis ikke merket at håret er blitt tynnere, men det vises godt på puta og madrassen... Fullt av svarte hår, ser ut som et pelsteppe :p

Etter dette innlegget drømte jeg at jeg mistet mye hår midt på hode og hadde skallet område midt på toppen : P

Back
Topp