Mister følelsen i fingrene

Bulken

Forelsket i forumet
Jeg har de siste dagene mistet følelsen i tre av fingrene på høyre hånd. Trodde først at jeg hadde ligget på armen og at jeg hadde klemt en nerve eller noe sånt, men det er sånn uansett om jeg har sittet oppreist i lengre tid også.

Har lest om karpaltunnelsyndrom og lurer på om det kan være det..

Noen som har opplevd noe lignende?
 
Hmmm vet ikke om det er det samme, men jeg våkner om nettene av at begge hendene plutselig har 'dovnet' bort [&:]
Tror kanskje det er vannet som gjør det hos meg, forsvinner når jeg gjør knipeøvelser med fingrene.
 
Kan jo være det samme, det ja..
Har du mye vann i kroppen? Jeg tror egentlig ikke at jeg har noe særlig - bruker ringer og sko o.l. som vanlig..
 
Jeg trodde ikke at jeg hadde det, er jo aldri plaget med det ellers heller, men når de sjekket på sykehuset sist fikk jeg 1 på ødem...
Merker også at jeg blir fortere hoven og rød-ish rundt ankler og legger når jeg går, og altså hendene om kvelden/natten/morgen.

Bruker også smykker og sko som vanlig - tvi tvi!! hehe [;)]
 
Hei det er nok vann i kroppen..Har hatt dette siden uke 27 og fingrene prikker hele dagen på begge hendene.. om natt. Mister ting å det er helt en kan jeg få en brennende følelse i leddene...pyton..Lege å sykehus mener det er vann i kroppen å det forsvinner etter fødselen... Så det er ikke noe farlig... God Bedring...[:)]
 
ORIGINAL: Lulla_

Hei det er nok vann i kroppen..Har hatt dette siden uke 27 og fingrene prikker hele dagen på begge hendene.. om natt. Mister ting å det er helt en kan jeg få en brennende følelse i leddene...pyton..Lege å sykehus mener det er vann i kroppen å det forsvinner etter fødselen... Så det er ikke noe farlig... God Bedring...[:)]

noe som lurte seg inni mellom der..men håper du skjønner hva som står...
 
OK - takk for info og gode ønsker [:)]
- og _Lulla, jeg skjønte alt (nesten) [;)]

Greit å vite at det ikke er noe skummelt da.

Nyt påskesola! [:D] Det skal jeg om få strakser - skal bare jobbe bittelitt til først..
 
Sniker litt, jeg [:)]

Jeg hadde dette da jeg gikk gravid med jenta mi. Det er tommelen, pekefinger og langefinger, ikke sant? Det er i såfall karpaltunnelsyndrom. Jeg fikk det pga for mye vann i kroppen, det la for mye press på nerva ut i hånden.

Det var hos meg midlertidig og forsvant gradvis etter fødselen, men tok 2-3 mnd før det var helt borte.

I ettertid har jeg skjønt at kiropraktor kan hjelpe for å lette trykket på nerven, så det blir det hvis det blir like ille i dette svangerskapet..

Lykke til!
 
ORIGINAL: VenterJunibebis

Jeg trodde ikke at jeg hadde det, er jo aldri plaget med det ellers heller, men når de sjekket på sykehuset sist fikk jeg 1 på ødem...
Merker også at jeg blir fortere hoven og rød-ish rundt ankler og legger når jeg går, og altså hendene om kvelden/natten/morgen.

Bruker også smykker og sko som vanlig - tvi tvi!! hehe [;)]


Jordmor/lege satte heller aldri noe annet enn 1 på ødem. Men i praksis hadde jeg nok mye mer enn det [:@] Ikke så lett å se når man vanligvis er tynn..
 
ja jeg har opplevd det og er blitt operert for det for nå ca 4 uker siden. kjennetegner godt med at fingrene dovner bort.
Jeg ble operert fordi jeg hadde det før jeg ble gravid og det ble forverret nå i svangerskapet.

Det er et veldig enkelt inngrep på ca en time der du får lokalbedøvelse og det snitter da over et bånd som til enkelte er trangere.

som oftest så slipper gravide å opereres for det fordi det forsvinner igjen nå ungen kommer ut og vannet å hevelsene i kroppen forsvinner. Men blir du veldig plaget så skaff deg en time til legen din å hør med han
 
Back
Topp