Mistenker urinveisinfeksjon

Bakeglede

Flørter med forumet
Jeg mistenker at jeg kanskje har fått urinveisinfeksjon. Vet at dette ikke er bra å gå ubehandlet med som gravid. I dag er det lørdag og legesenteret er derfor ikke åpent før på mandag. Tenker dere at det går greit å vente til mandag, eller bør jeg ev. dra på legevakta?

Kan kanskje vente til mandag. Men har du smerter eller lignende så bør du snakke med legevakten idag. Jeg tror de kommer til å be deg om å ta med en urinprøve. Om du ikke blir bedt om å ta en der.

Jeg gikk forrige svangerskap med en svak uvi som ikke ble oppdaget. Dette gjorde at jeg ikke fikk tømt blæra ordentlig, uten å være klar over det. Da jeg var i fødsel droppa plutselig hjertelyden på baby, og jeg hadde en merkelig form nederst på magen. Viste seg at jeg hadde 13dl(!!!) resturin i blæra (dette kom i veien for lytteapperata på baby), og måtte i gang med kateter. Måtte også ha kateter noen dager etter fødsel, men alt gikk veldig fint, ble bare en unødvendig opplevelse. Vil tro det går fint å vente til mandag om du ikke har store smerter, men ville absolutt sjekka det ut ordentlig da! Og lurt å drikke myyye vann!

Jeg gikk forrige svangerskap med en svak uvi som ikke ble oppdaget. Dette gjorde at jeg ikke fikk tømt blæra ordentlig, uten å være klar over det. Da jeg var i fødsel droppa plutselig hjertelyden på baby, og jeg hadde en merkelig form nederst på magen. Viste seg at jeg hadde 13dl(!!!) resturin i blæra (dette kom i veien for lytteapperata på baby), og måtte i gang med kateter. Måtte også ha kateter noen dager etter fødsel, men alt gikk veldig fint, ble bare en unødvendig opplevelse. Vil tro det går fint å vente til mandag om du ikke har store smerter, men ville absolutt sjekka det ut ordentlig da! Og lurt å drikke myyye vann!
Takk for svar. Har ikke noe særlig smerter, bare føler jeg ikke får tømt blæra skikkelig. Jeg tok sånn uvi-selvtest fra apoteket i går, og den var negativ, så tenker derfor å vente med å dra til legen til i morgen.

Jeg jobber på legevakt og vil oppfordre dere gravide til å ringe til legevakt i helger/helligdager ved mistanke om UVI.
Infeksjon kan trigge kynnere og være årsak til premature rier. Har dere mistanke så ring og dra og få tatt en stix. Gravide kan ha kraftig UVI med ingen, få eller lite symptomer.
:happy119

Jeg jobber på legevakt og vil oppfordre dere gravide til å ringe til legevakt i helger/helligdager ved mistanke om UVI.
Infeksjon kan trigge kynnere og være årsak til premature rier. Har dere mistanke så ring og dra og få tatt en stix. Gravide kan ha kraftig UVI med ingen, få eller lite symptomer.
:happy119
Takk for svar. Jeg endte opp med å ringe legevakta for å høre om jeg burde komme eller om jeg kunne vente til mandag, og da ville de at jeg skulle komme for å sjekke. Det viste seg at jeg hadde uvi og har nå startet opp på antibiotikakur.

Takk for svar. Jeg endte opp med å ringe legevakta for å høre om jeg burde komme eller om jeg kunne vente til mandag, og da ville de at jeg skulle komme for å sjekke. Det viste seg at jeg hadde uvi og har nå startet opp på antibiotikakur.
Så bra du ringte! God bedring

Hadde også UVI for ett par uker siden.. ingen smerter, bare hyppige dobesøk og føltes som jeg ikke fikk tømt meg. dro på legevakta på lørdagen å hadde da +3 på test kontroll hos jordmor 4 dager etter påbegynt kur og da var det ikke tegn til UVI lenger. Glad jeg dro til legen

Lurer på det samme selv. Skal på ul imorgen på sykehuset, blir å nevne det til gyn

Back
Topp