Miste hår..

x1x~Anni87~

Forumet er livet
Mister alle håret etter et svangerskap? Jeg har mistet masse allerede. Kjøpte en sjampo og olje hos frisøren,men vist den kommer på huden blir man rød i en time etterpå fordi den er så sterk. Så likte ikke den helt. Men noen som har noen andre råd som hjelper litt? Og mister man veldig mye slik at det blir synlig?

Jeg mistet masse hår, ikke så mye at jeg kunne se det. Nå har det stoppet og jeg har fått mere hår. Håravfall er viss veldig vanlig etter ett svangerskap. Kjøpte ingen produkter for å bukte på det, det måtte bare ramle av.

jeg mistet også mye hår mens jeg gikk gravid og mens jeg ammer. Men tror ikke det er noe særlig som hjelper, det er jo en hormonell forandring som skjer. men det vokser jo ut igjen..selv om det ikke er noe særlig trøst nå.

men det kunne vært mye verre, så ikke ta det så tungt[:)]

Hei. jeg mistet masse hår etter mitt første svangerskap. Dette skyltdes ifølge jordmoren ammingen. Sto i dusjen og bare reiv av meg hår. Ekkelt

Ja jeg står igjen med masse hår i hendene etter jeg har vasket det..Håper jeg ikke mister så mye at det blir synelig..

Jeg hadde ganske tjukt hår da jeg gikk gravid med første mann, men så begynte jeg å miste masse hår, og det ble så tynt og pistrete og dette ga seg ikke før jeg var ferdig med å amme. Tok lang tid syns jeg når håret mitt var tilbake til det normale. Men da jeg skulle ha andre mann viste jeg at B-vitaminer hjalp for hår og negler osv...og disse tok jeg og hadde ikke problemer med å miste håret i det hele tatt da jeg gikk gravid og ammet.

Ser at flere av dere har mistet en del hår i svangerskapet også, og da vet jeg ikke om den forklaringen jeg mener å ha lest, holder likevel. Jeg har både skjønt det slik og opplevd det slik både i dette og de to andre svangerskapene. Mange mister mye mindre hår enn normalt i svangerskapet, det er hormonelle årsaker til det. Håret og neglene blir sterkere enn ellers. Håret mitt blir så blankt og fint i svangerskapet. Men så ca 3-4 måneder etter fødselen, starter et voldsomt håravfall. Det er fordi man da mister alt man skulle ha mistet normalt den tiden svangerskapet i tillegg. Jeg hadde to svangerskap ganske tett, så det var helt enormt hva jeg mistet andre gangen. Hadde egentlig lang pannelugg, men da håret begynte å vokse ut igjen, fikk jeg helt ny pannelugg.

Men etter svarene her, så er det som alt annet ganske forskjellig. Men som andre har nevnt, så er B-vitaminer gunstig!

Det er det jeg oxo har hørt. Har veldig tykt hår og det ble enda tykkere da jeg var gravid. Nå sitter masse hår igjen på kammen etterpå[:'(] Men b vitaminer skal jeg prøve da[:)]

Mest sansynlig ja..Var så fornøyd med håret mitt jeg oxo. Håper bare jeg ikke mister krøllene mine oxo jeg. Det er det vist noen som gjør etter svangerskapet[:'(]

Men skal ikke de gå bort av seg selv da? Vi får begynne på b vitaminer da[:)] Kanskje det hjelper..

Jeg mister hår jeg også... Skikkelig kjipt å se på hårbørsten etter å ha gredd gjennom nyvasket hår. Mister altfor masse hår synes jeg. Blir nesten litt redd. Det hjelper ikke med hvite fliser på badegulvet og mørkt hår på meg.. blir ekstra synlig da. Skal snart pusse opp badet, da blir det IKKE hvite gulvfliser nei..

Men B-vitaminer er bra. Jeg har ikke kommet så langt å kjøpe det enda. Får ta meg en tur på mandag på apoteket tenker jeg. Tar bare folsyre tabeletter nå, men det er jo ikke alle B-vitaminene der..

ORIGINAL: anni87

Men skal ikke de gå bort av seg selv da? Vi får begynne på b vitaminer da[:)] Kanskje det hjelper..

B-vitamin hjelper...det syntes iallefall jeg[;)]

Jeg har fortsatt bare sprøtt og tynt hår, jeg.. og like fett som alltid.. ikkeno tykt og glansfult her, nei[:'(]

Håper jeg slipper å miste noe særlig etterpå, da.. siden jeg ikke har merka noe spesiellt på håret nå [8|]

frisør her...

Det er veldig normalt å miste hår etter svangerskap,pga ammingen. ett lite råd kan være å kjøpe noe som heter hårkontroll. det hjelper håret til å få de nødvendige vitaminer det trenger. og er absolutt til å anbefale!

Å! Så bra da! [:D] Kan jeg kanskje spørre deg om noe da? Jeg har en sjampo og olje som heter thermafuse. Vet du om den har noe virkning? Har ikke brukt den så mye enda for når jeg får den på huden blir det rødt i en time og er litt vanskelig og bruke den for må være så forsiktig..Kan liksom ikke bare gå inn i dusjen ta den på og skylle av for da blir jeg rød på hele kroppen[:'(]

Back
Topp