"Mistanke om primær ovarialsvikt". Så lei meg!!

Takk! Godt å høre at medisinene hvertfall fungerer. Må innrømme jeg ser frem til at flere av de skal gi seg.
Hadde du hetetokter hver dag? Her synes jeg de foreløpig følger syklus.
Og hadde du fått disse symptomene også før du ble gravid? Eller var rotete syklus eneste symptomet da?
Da jeg ble gravid var uregelmessig syklus eneste symptom jeg husker ihvertfall. Etter fødsel gikk jeg direkte på cerazette og fikk aldri blødning igjen. 8 mnd etter fødsel begynte hetetokter og ekstrem svette, og på kontroll hos gyn ca 1 år etter fødsel ba jeg om å få tatt blodprøver for å sjekke og fikk det påvist.

Så kjedelig at ting ble forsinket pga covid-vaksine! For meg ble det vel egentlig tydelig i vår når syklus plutselig ble veldig lang, og jeg fikk hetetokter fra cd30 og utover. Må ærlig innrømme at jeg håpte det bare var stress/sykdom. Og så hadde jeg tilfeldigvis legetime idet den neste syklusen gikk over tiden, så da fikk jeg tatt blodprøver da. Men har de siste to årene hatt sykluser som tidvis har vært en blanding av litt for korte og normale, og så har jeg slitt med tørre øyne det siste halvåret, som jeg nå skjønner er koblet til dette.. Er 37 selv og har barn fra før, men vi hadde planer og drømmer om en til, så synes det er utrolig kjipt! Vi hadde tenkt til å begynne å prøve idet syklusen ble kjempe lang, så det var jo også litt av grunnen til at jeg ba om blodprøve.
Klarer egentlig ikke helt å gi opp håpet, så temper i håp om å se at kroppen får til en eggløsning til slutt, at det skal være noen runder igjen før full stopp.. men 5% sjanse er jo ikke noe å juble for..
Har du noen tanker om flere barn?
Har veldig lyst på flere barn, men er singel. Vurderer donor om det viser seg mulig. Fikk endelig mens igjen og fått tatt flere blodprøver i dag, så venter spent på svar. Om det ikke er mulig å få flere barn for meg får jeg håpe på å møte ny partner etterhvert og få barn ved hjelp av eggdonasjon.

Back
Topp