Mistanke om exu..

Utrolig kjipt å få dårlig informasjon, kjenner meg veldig igjen der. Dessverre er man veldig prisgitt legene, men vit at de kan si ulike ting og komme med forskjellig info, hvertfall så tidlig i en graviditet.

Takk for det. Livredd for at det går på samme vis denne gang, så jeg prøver (selv om det er sykt vanskelig) å vente med UL eller blodprøve eller å ta flere clearblue digital med ukesindikator :)
Jepp, sitter jo igjen med tusen spm og ingen svar. Han var ganske så sikker, så han skrev tilogmed en henvisning jeg skulle ta med meg, så jeg bare kunne dra rett inn på Ahus om jeg fikk magesmerter☹ Skal til en annen gynekolog på mandag. En kvinnelig gynekolog. Håper hun da kan gi meg litt mer informasjon. Hvis det er en exu, så har jeg ikke lyst til å gå så veldig lenge med det!

Tror nok du kan ta det helt med ro[emoji173] Den lille vokser nok akkurat slik den skal[emoji4] Har testet hver dag selv denne gang, men pga min egen uro. Testene minsker ikke styrke, så hcg tviler jeg på er på vei ned.

Jeg var i samme situasjon, de mistenkte exu. Det eneste de fant på TUL var en veskeansamling av et slag men ikke noe mer.

Tok blodprøver, som viste en normal stigning i HCG.

Jeg hadde en liten blødning for noen dager siden og fikk en hastetime til ultralyd hvor de fant plommesekken og foster inne i livmoren. Dette var altså den «veskeansamlingen» de hadde sett, men jeg var mye kortere på vei enn antatt. Derfor hadde de ikke sett noe tidligere som de kunne konkludere med var en graviditet innenfor livmoren.

Krysser fingrene for deg og håper på det beste!
Herre min,beklager jeg ikke har svart deg før nå, men så ikke svaret fra deg før akkurat nå[emoji4] Hvor langt var du på vei på din første UL? Gynekologen var så bastant på at dette var en pseudosac pga formen på den(at den ikke var helt rund) Gratulerer så mye med den lille spiren din[emoji173] Oppriktig glad for at det gikk rette veien for deg[emoji177] For en kontrabeskjed å få[emoji173] [emoji7] [emoji119] Gynekologen hadde delvis litt panikk pga han ikke så noen plommesekk og var enda mer sikker i sin sak.

Herre min,beklager jeg ikke har svart deg før nå, men så ikke svaret fra deg før akkurat nå[emoji4] Hvor langt var du på vei på din første UL? Gynekologen var så bastant på at dette var en pseudosac pga formen på den(at den ikke var helt rund) Gratulerer så mye med den lille spiren din[emoji173] Oppriktig glad for at det gikk rette veien for deg[emoji177] For en kontrabeskjed å få[emoji173] [emoji7] [emoji119] Gynekologen hadde delvis litt panikk pga han ikke så noen plommesekk og var enda mer sikker i sin sak.
Ingen problem ;) jeg var vell 4+2 om målingene stemmer, en litt avlang oval var det hun så med det hun trodde var en vannannsamling. Da fikk jeg beskjeden om at det trolig var en veskesamling, har pcos så hun slet med å finne noe utenfor eller innenfor livmoren egentlig siden jeg også har en del cyster. Fikk beskjeden om at det kunne være exu eller bare veldig tidlig. HCG steg som sagt som normalt. Men siden jeg har pcos så var nok eggløsning på et tidspunkt utenfor det normale. Så mensenterminen stemte ikke overhode, da hadde jeg vært rundt 8 uker på vei nå, nå er jeg ca. 5+1. Plommesekken så hun ikke før jeg var innom for den andre ultralyden i går etter jeg hadde hatt en blødning. Å det var jaggu den «vannannsamlinga» ;) En kjempebeskjed å få! Fikk egentlig beskjed om at jeg ikke kom til å bli gravid på egenhånd (med mannen da :p ) og ville trenge et mirakel siden jeg var så full i pcos. Ikke har jeg noen mulighet til å slanke meg eller gjøre noen tiltak der heller siden jeg er normalvektig og lever relativt sunt fra før. Men mirakelet kom det! Bare håpe det sitter ❤️

Ingen problem ;) jeg var vell 4+2 om målingene stemmer, en litt avlang oval var det hun så med det hun trodde var en vannannsamling. Da fikk jeg beskjeden om at det trolig var en veskesamling, har pcos så hun slet med å finne noe utenfor eller innenfor livmoren egentlig siden jeg også har en del cyster. Fikk beskjeden om at det kunne være exu eller bare veldig tidlig. HCG steg som sagt som normalt. Men siden jeg har pcos så var nok eggløsning på et tidspunkt utenfor det normale. Så mensenterminen stemte ikke overhode, da hadde jeg vært rundt 8 uker på vei nå, nå er jeg ca. 5+1. Plommesekken så hun ikke før jeg var innom for den andre ultralyden i går etter jeg hadde hatt en blødning. Å det var jaggu den «vannannsamlinga» ;) En kjempebeskjed å få! Fikk egentlig beskjed om at jeg ikke kom til å bli gravid på egenhånd (med mannen da [emoji14] ) og ville trenge et mirakel siden jeg var så full i pcos. Ikke har jeg noen mulighet til å slanke meg eller gjøre noen tiltak der heller siden jeg er normalvektig og lever relativt sunt fra før. Men mirakelet kom det! Bare håpe det sitter [emoji173]️
Takk for at du tar deg tid til å svare meg[emoji5] Fikk du bilde av det hun så på den første ultralyden, ville gjerne sett skjønner du[emoji4] Finnes så lite informasjon på nettet om det. Hvertfall lite norske sider. Jeg var 4+3 da jeg var på min UL. Hva var hcg'en på din første måling? Og din neste måling? Herregud, dere har jo virkelig opplevd et sant mirakel[emoji173] Må være en helt ubeskrivelig lykkefølelse av en annen verden[emoji177][emoji173] Gratulerer ennå engang[emoji4] Sikker på dette går bra[emoji7]

Takk for at du tar deg tid til å svare meg[emoji5] Fikk du bilde av det hun så på den første ultralyden, ville gjerne sett skjønner du[emoji4] Finnes så lite informasjon på nettet om det. Hvertfall lite norske sider. Jeg var 4+3 da jeg var på min UL. Hva var hcg'en på din første måling? Og din neste måling? Herregud, dere har jo virkelig opplevd et sant mirakel[emoji173] Må være en helt ubeskrivelig lykkefølelse av en annen verden[emoji177][emoji173] Gratulerer ennå engang[emoji4] Sikker på dette går bra[emoji7]
Selvsagt, vet hvordan det føles å gå i usikkerheten. Jeg fikk ikke med meg bildene dessverre, og målingene aner jeg ikke hva var annet enn at det steg som det skulle men hun sa det at hun aldri hadde sendt meg ut døren om hun visste at jeg hadde exu, det var en av de tingene som betrygga meg litt om at det fortsatt var håp å hente

Selvsagt, vet hvordan det føles å gå i usikkerheten. Jeg fikk ikke med meg bildene dessverre, og målingene aner jeg ikke hva var annet enn at det steg som det skulle men hun sa det at hun aldri hadde sendt meg ut døren om hun visste at jeg hadde exu, det var en av de tingene som betrygga meg litt om at det fortsatt var håp å hente
Er så fælt å ikke vite noe.. Uvissheten er grusom, akkurat som ventetiden på en ny UL[emoji53] Fikk du se hva hun så på skjermen? Isåfall, ligner det da det jeg har i livmoren? Det forstår jeg godt du fant betryggende hun sa[emoji173] Jeg fikk bare beskjed om at dette var det 80% for var en Exu med tanke på formen og at det ikke var noen plommesekk(som han påsto vi skulle sette da i uke 4+2) Men at han ville jeg skulle få en ny UL om 6 dager før vi i det hele tatt gjorde noen tiltak! Første hcg målingen fra tirsdag var på plass, men den jeg tok igår var ikke prøvesvarene kommet på enda. Og hun må Volvat sa prøvesvaret da kanskje var sendt feil og blitt sendt til fastlegen min i stedet... og fastlegekontoret mitt har pausestengt tlf til kl 13.00.. irriterende. Må jo nesten vite det siste svaret for å se om det har steget som det skal.

Er så fælt å ikke vite noe.. Uvissheten er grusom, akkurat som ventetiden på en ny UL[emoji53] Fikk du se hva hun så på skjermen? Isåfall, ligner det da det jeg har i livmoren? Det forstår jeg godt du fant betryggende hun sa[emoji173] Jeg fikk bare beskjed om at dette var det 80% for var en Exu med tanke på formen og at det ikke var noen plommesekk(som han påsto vi skulle sette da i uke 4+2) Men at han ville jeg skulle få en ny UL om 6 dager før vi i det hele tatt gjorde noen tiltak! Første hcg målingen fra tirsdag var på plass, men den jeg tok igår var ikke prøvesvarene kommet på enda. Og hun må Volvat sa prøvesvaret da kanskje var sendt feil og blitt sendt til fastlegen min i stedet... og fastlegekontoret mitt har pausestengt tlf til kl 13.00.. irriterende. Må jo nesten vite det siste svaret for å se om det har steget som det skal.
Den var noe lik som med deg, bare litt bredere :) krysser det som krysses kan!

Den var noe lik som med deg, bare litt bredere :) krysser det som krysses kan!
Jeg er så glad på dine vegne[emoji173] at det viste seg en liten spire inni der[emoji177] løpet er nok kjørt for min del. Vil bare vite når jeg kan bli operert

Back
Topp