Mistanke om exu..

Tenker at det var veldig tidig å se noe på ultralyd.. så håper at det dukker opp noe på neste ultralyd og på rett plass :) De trodde jo jeg hadde en MA, men jeg visst bare en uke for tidlig ute :) var kun 4+6 når jeg var første gang og på 6+0 var det så vidt han så noe, men det var en liten luring der nede :)

Hos meg var det bare mulig å se en tom fostersekk i livmoren 6+0. Idag 6+4 så vi embryoet med hjerteslag. Jeg ville ikke ha gitt opp enda, kan være at det er for tidlig å se noe i livmoren. Da jeg hadde exu var det overhodet ingenting å se noen steder. Håper virkelig at det er en normal graviditet du har!

Huff. Det er så fælt å gå rundt å ikke vite hva som skjer ! :(
Har googlet litt, selvom jeg vet jeg ikke kan stille diagnosen selv. Leser at man har vært på TUL i uke 5 og 6 uten å ha sett en plommesekk, og likevel vært gravide og sett bankende hjerte i uke 7. Så prøver å ha litt is i magen.

Så trist! [emoji24] Jeg vil bare si at jeg var på ultralyd 4+5 med mitt forrige barn, da fant ikke gyn noen plommesekk. 1 uke senere var det både plommesekk og fosteranlegg å se. Håper virkelig dette er tilfelle hos deg også! Lykke til [emoji173]️
Tusen takk for at du tok deg tid til å svare meg,jeg blir oppriktig rørt av alle de søte gode ordene dere alle har lagt igjen til meg[emoji173] Jeg skal på UL igjen nå på mandag. Da er jeg 5+2, gynekologen mente jeg da var 5+3 ifht til mens. Men jeg vet når vi hadde 6 og positive el tester. Håper jeg da kan de noe[emoji4] var jo en fostersekk, så jeg forstår ikke så mye egentlig. Han var veldig opphengt i den plommesekken.

Krysser iallefall alt jeg har for at alt viser seg å være i skjønneste orden neste ul, men er sikkert greit å være forberedt på begge scenarioer.....godt å høre at du og mannen er et sterkt team ihvertfall, det betyr mye <3
Takk søte du[emoji173] [emoji8] Vi står sterkt sammen i tykt og tynnt, så dette skal vi greie uansett hva utfallet blir[emoji173]

Da jeg var ca 7 uker på vei med exu var livmoren min helt tom, det var ikke engang en svart flekk som du ser her, så ha is i magen, det kan godt være en liten der som gjemmer seg.
De så ikke noe i egglederen heller hos meg siden den satt såpas langt oppe, det er kanskje verd å nevne.
Tusen takk for at du tok deg tid til å svare meg, det betyr mye for meg[emoji173] [emoji4] Jeg forstår heller ikke så mye. Jeg har en fostersekk der, men det var ingen plommesekk, noe han var veldig opphengt i? Jeg har googlet litt og ser det er mange som ikke har sett en plommesekk i uke 5 og likevel har vært gravide. Skjønner ikke så mye? Jeg hverken blør eller spottet. Har ikke vondt i magen heller. Trodde ikke man skulle kunne se noe i livmoren ved en exu? Da graviditeten ikke sitter i livmoren?

Ønsker deg masse lykke til <3 jeg har også hatt en dårlig følelse hele veien, og er redd jeg får samme tilbakemelding som deg i morgen på TUL. Jeg håper det viser seg å være feil antagelse både hos deg og meg!
Takk søte du[emoji173] Tror nok det kommer til å gå helt fint for deg i morgen på TUL? Så ta det helt med ro[emoji8] [emoji173] [emoji5] Jeg har litt is i magen inntil ny UL på mandag.

Tenker at det var veldig tidig å se noe på ultralyd.. så håper at det dukker opp noe på neste ultralyd og på rett plass :) De trodde jo jeg hadde en MA, men jeg visst bare en uke for tidlig ute :) var kun 4+6 når jeg var første gang og på 6+0 var det så vidt han så noe, men det var en liten luring der nede :)
Takk for svaret ditt og dine erfaringer[emoji4] Er så takknemlig for alle de flotte svarene dere alle har gitt meg[emoji173] Gynekologen var så opphengt i at den plommesekken skulle vært synlig nå, men har googlet og ser jo at mange ikke har sett plommesekken i både uke 5 og 6? Så jeg synes det hele er litt merkelig. Trodde også at exu ikke viste noe som helst i livmoren da det nettopp ikke sitter i livmoren?! Er så glad på dine vegne[emoji173] Gratulerer så mye med lille spiren[emoji177]

Hos meg var det bare mulig å se en tom fostersekk i livmoren 6+0. Idag 6+4 så vi embryoet med hjerteslag. Jeg ville ikke ha gitt opp enda, kan være at det er for tidlig å se noe i livmoren. Da jeg hadde exu var det overhodet ingenting å se noen steder. Håper virkelig at det er en normal graviditet du har!
Jeg skjønner heller ikke så mye akkurat nå? Da ting hadde roet seg litt i ettermiddag og jeg hadde googlet litt, så ser jeg at mange ikke har sett noen plommesekk å både uke 5 og 6 og likevel vært helt vanlig gravide med en liten spire med bankende hjerte i uke 7? Gynekologen var veldig opphengt i den plommesekken, at den skulle vært der nå. Så jeg forstår mildt sagt lite. Og ved en exu skal man vel nettopp ikke kunne se noe som helst i livmoren? Det var jo til stede hos meg på 14 mm? Hvordan opplevde du exu? Hvordan mistenkte du det? Jeg hverken blør, spotter eller har vondt i magen? Og hcg stiger. Takker så mye for svaret ditt og setter stor pris på det[emoji173]

Tusen takk for at du tok deg tid til å svare meg,jeg blir oppriktig rørt av alle de søte gode ordene dere alle har lagt igjen til meg[emoji173] Jeg skal på UL igjen nå på mandag. Da er jeg 5+2, gynekologen mente jeg da var 5+3 ifht til mens. Men jeg vet når vi hadde 6 og positive el tester. Håper jeg da kan de noe[emoji4] var jo en fostersekk, så jeg forstår ikke så mye egentlig. Han var veldig opphengt i den plommesekken.

Krysser virkelig fingrene for deg! Håper at det i det minste har kommet en plommesekk til syne på din neste ultralyd. Jeg har troa på at det er en liten spire som gjemmer seg akkurat der den skal være [emoji173]️

Nå er jeg langt ifra ekspert, men så tidlig er det job ikke vanlig å se noe som helst [emoji53] du må vel opp mot gode 5/6 uker før de ser antydning til noe og plomme sekken, det er vel ikke dannet plomme sekk ennå? Ville ikke satt igang tiltak ennå, her er det håp [emoji173]

Har googlet litt, selvom jeg vet jeg ikke kan stille diagnosen selv. Leser at man har vært på TUL i uke 5 og 6 uten å ha sett en plommesekk, og likevel vært gravide og sett bankende hjerte i uke 7. Så prøver å ha litt is i magen.
Jeg håper av hele mitt hjerte for deg!!

Syns det høres rart ut at det "konkluderes" med exu så tidlig. Jeg har hatt en exu som etter flere ul ble oppdaget i uke 6.. Ikke for å gi deg falske forhåpninger, men jeg syns ikke du skal ta sorgene på forskudd. Så tidlig er det svært vanskelig å se en graviditet og hvor den sitter. Håper på gode nyheter for deg[emoji173]️

Krysser virkelig fingrene for deg! Håper at det i det minste har kommet en plommesekk til syne på din neste ultralyd. Jeg har troa på at det er en liten spire som gjemmer seg akkurat der den skal være [emoji173]️
Tusen takk for det, søte deg[emoji173]
Jeg kjenner jo det at jeg håper litt ennå på at den lille kan være der på mandag, men er så redd for å bli skuffet[emoji26]

Nå er jeg langt ifra ekspert, men så tidlig er det job ikke vanlig å se noe som helst [emoji53] du må vel opp mot gode 5/6 uker før de ser antydning til noe og plomme sekken, det er vel ikke dannet plomme sekk ennå? Ville ikke satt igang tiltak ennå, her er det håp [emoji173]
Gynekologen sto hardnakket på sitt og sa at NÅ i uke 4 skulle vi sett plommesekken. Fikk ingen som helst forklaring på hvorfor jeg da hadde noe i livmoren min. Han var helt opphengt i det at når plommesekken ikke synes i uke 4, så sitter den da ett annet sted utenfor livmoren.

Syns det høres rart ut at det "konkluderes" med exu så tidlig. Jeg har hatt en exu som etter flere ul ble oppdaget i uke 6.. Ikke for å gi deg falske forhåpninger, men jeg syns ikke du skal ta sorgene på forskudd. Så tidlig er det svært vanskelig å se en graviditet og hvor den sitter. Håper på gode nyheter for deg[emoji173]️
Takk for svar[emoji8] Hvordan opplevde du din exu? Testet du sterke positive tester? Steg hcg normalt? Og så du på noen av ultralydene dine noe i livmoren eller var den helt tom og ingen svart flekk der? Lei meg for å høre du har hatt en exu, må være så ufattelig tøft å gå gjennom[emoji174][emoji17] Jeg ble så paff igår hos gynekologen og tenkte ikke klart. Han er 62 år og har masse erfaring. Så stolte på det han sa!

Først etter jeg har googlet litt at jeg har skjønt livmor som regel er helt tom og man ikke kan se noe som helst i livmoren.

Gynekologen sto hardnakket på sitt og sa at NÅ i uke 4 skulle vi sett plommesekken. Fikk ingen som helst forklaring på hvorfor jeg da hadde noe i livmoren min. Han var helt opphengt i det at når plommesekken ikke synes i uke 4, så sitter den da ett annet sted utenfor livmoren.
Det er bullshit, ville tatt en ul hos en annen om en ukes tid[emoji173] jeg tror dette går bra [emoji173]

Krysser alt som krysses kan for deg!![emoji173]️[emoji173]️[emoji173]️ håper virkelig det blir en opptur for deg på ny ul på mandag!

Back
Topp